|
WMA til MP3 eller? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 631 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2012 kl. 12:54 |
|
Hey
jeg har ikke endnu fået erhvervet mig en dyr NAS. Vil gerne men synes de er dyre pt... Planen var at alle cd'er så skulle rippes og er ikke gået igang... Har dog en del cd'er rippet på pc'en som jeg nu gerne bare vil have converteret nemt til MP3 eller skal det være AAC? 192mps eller hvilken kvali er god? Jeg søger et prgram der kan tage hele mapper og konverterer de allerede rippede cd'er. Har fundet et gratis program der kan tage filer, men det bliver sgu for langsomt og bøvlet :-) Håbede man kunne finde et program der kan tage hele bibliotek på en gang og måske kopiere folderne osv? Hjælp modtages med kys hånd! PFH manne tak
|
||
TV:LG 77" C4
Receiver: Denon AVRX2800H Surround: Dali OBERON ONWALL PS5 NVIDIA SHIELD |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kig på Foobar2000 den bruger jeg selv til flac til diverse. Den kan lave batch konvertering.
BS
|
||
![]() |
||
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 631 |
|
Manne tak. Kan dog ikke finde ud af at converte. Vil have en lame.exe fil. Men mon ikke jeg kan google det....
|
||
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Jeg søgte faktisk efter det samme her til morgen. Jeg ville have batch konverteret 8600 FLAC filer til MP3. Jeg fandt denne artikkel og downloaded derfor Switch audio file converter her fra. Den brugte ca 5 timer på de 8600 flac filer fra min NAS. Programmet kan desværre ikke udnytter alle 4 kerner i min i5.
Redigeret af kim.t - 02-September-2012 kl. 16:01 |
||
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
http://www.dbpoweramp.com er det éneste rigtige!
Giv den smule, som Pro-udgaven koster. Den kan Batch-rippe på kryds og tværs af formater, rippe og hente tag's fra hele 4 forskellige databaser, så det bliver så præcist som muligt. Derudover understøtter Pro-versionen multicore bacth-konvertering. Når jeg benytter dét, så bruger den alle 12 kerner i CPU'en. D.v.s. at den konverterer 12 sange simultant. M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 02-September-2012 kl. 15:59 |
||
![]() |
||
|
Først og fremmest mange tak!
Nå jeg gik igang med Foobar og det lader til at virke. MEN nu er jeg godt nok rystet over Bill Gates. HJÆÆÆLP ![]() Jeg har nok været dum i sin tid... men Windows har jo et musik bibliotek. I det havde jeg alle kunstnere og så albums i WMA version. Jeg havde så i samme bibliotek lavet en mappe der hedder MP3 og med kunstnere osv. Min plan var jo at få slettet alt wma. Nå jeg gik da bare igang med at slette i hoved mappen Musik når MP3 filen var der. Nu opdager jeg så at hvis jeg sletter hele mappen med AC/DC i Musik biblioteket så ryger den overalt og vice verca. Jeg kan heller ikke flytte filerne som jeg havde planlagt, noget med samme destinations mappe... Synes sgut jeg har oplevet Bill lave sådan noget før.... Any ideas?
|
||
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Altså, jeg ved ikke hvordan Foobar fungerer, men i db Poweramp vælger du en overordnet mappe, hvori de kan få programmet til at lave den mappestruktur du ønsker - kunstner/album/titel o.s.v.
Samtidig kan du bede programmet om at slette musikfiler, efterhånden som de ér konverteret til nyt format. Men én ting forstår jeg slet ikke - hvorfor hulan vil du re-formatere til MP3? Musikken er noget af det ringeste at lytte til, når det ligger som MP3. WMA ved 192 kbit/s lyder bedre end MP3 ved 192 kbit/s! Musik du selv ripper bør rippes i et lossless format: FLAC, WMA LOSSLESS eller lign. Så vil du altid kunne genskabe den originale CD. Det forhindrer dog ikke at du laver en ekstra "backup", i et ringere format. Jeg har selv rippet omkring 1000 CD'er i WMA Lossless. De er så re-konverteret til FLAC, og ligger så som kopi på en NAS. M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Det er i øvrigt ikke "Bills" skyld, at du laver en "Fejl40".
![]() M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Fejl 40 er ikke Bills skyld. Men tror måske ikke jeg fik forklaret mig.
Jeg vil bare gerne slette wma filer uden at slette kunstner mappen. Om programmet kan noget smart...great. Men jeg vil bare gerne lige gøre lidt manuelt denne gang. Mht flac. Kan iPhone og htc Tlf spille det? Vil da rigtig gerne have fin kvalitet uden det fylder for meget, men ved bare ikke lige hvad der skal vælges. Har som sagt ikke en nas endnu. |
||
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg har rippet min samling i Mp3 og det meste i 320 kbit/s og resten i
192 kbit/s. De CD'er jeg hører meget ligger i en seperat mappe som FLAC, og jeg har lavet et custom cover med et rødt flag påskrevet FLAC, så man let kan finde dem i coverflow på diverse enheder.
Jeg vil påstå at jeg kun meget sjældent kan høre forskel på 320 kbit/s og FLAC og endda heller ikke altid på 192 kbit/s og FLAC. Prøv selv at lave en blind test på et par gode højttalere. Jeg blev overrasket må jeg sige. Jeg lytter selv på et par Dali evidence 470 og jeg vil sige at i Roger Waters "it's a miracle" så kan jeg godt høre forskel... Til fester og baggrundsmusik er 192 eller højere fint til min smag.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
320kb/s hvad? HE-AAC MP3 WMA osv. Går ud fra at du mener mp3 i dette tilfælle. I mellem wma og mp3 (begge i 320kb/s) er det til at høre forskel i forhold til flac eller wma(l). (wma lyd bedst af de 2 lossy formater.) Ogg skal da også nævnes da den lyder super ved 320kb/s..... men understøttelsen er ikke så udbredt. Højtallere brugt: ![]() Men igen, hvad er det der ønskes, og hvad vil man være til freds med? Jeg kan dog heller ikke forstå idéen med at gå fra wma til mp3! Men for at svare på spørgsmålet : http://www.mediamonkey.com/ ![]() Record CDs to your hard drive using the high quality LAME MP3 encoder*, M4A encoder*, OGG encoder, WMA encoder, or FLAC encoder). MediaMonkey’s CD Ripper copies the CDs, automatically filling in track properties via freedb. Convert audio / video files from almost any audio / video format and preserve tag information**, using the MP3 converter, AAC/M4A converter, OGG converter, WMA converter, WAV converter, FLAC converter, AVI (MPEG4) converter, WMV converter, and MP4 (H.264) converter. * The MP3 encoder is limited to 30 days in the free version. The M4A, AVI, and MP4 encoders are available separately and are limited to 30 days unless purchased. Redigeret af Notfast - 03-September-2012 kl. 14:26 |
||
.....
|
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Det var da ellers noget af et køleskab det der ![]() Jeg mener mp3. Jeg har ikke testet wma vs. mp3, så jeg godtager din påstand om at wma er bedre. Det er også nyere så det er vel realistisk. Jeg besluttede mig for mp3 og FLAC for nogle år tilbage, fordi jeg på det tidspunkt, vurderede at det var de bedste formater med mulighed for en meget bred anvendelse. Jeg ved ikke hvordan det er i dag, men kan f.eks. iTunes afspille wma? Jeg får lyst til at lave nogle tests og se om jeg kan høre forskel på mp3, wma i forskellige bit rates i forhold til FLAC. Måske kunne jeg blive overrasket.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |