recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC extender

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC extender
    Sendt: 18-December-2013 kl. 20:12
Er der noget nyt på Windows Media Center extender fronten ?

Jeg havde engang en DM 2200 fra Cisco, men den blev gjort kold af Microsoft,
og så fik jeg en Xbox. Den kører udmærket, men blæseren larmer for meget. Der var engang noget hype om en Ceton box, men det er vist ikke blevet til noget. Eller hvad ?

Jeg har en 2- tuner fra Homerun til de frie kanaler fra luften. Er der noget nyt tuner til kodekort fra Boxertv, og til luft ?

God Jul
smedev
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 21:05
Digitalt.tv har lavet et overblik over mulighederne...

http://digitalt.tv/tv-tuner-til-mediecenter-overblik/

Technotrend som i mange år har lavet umærket TV-kort er kommet med et nyt dvb-t2 Tv-kort med ci-interface...
http://www.dvbshop.net/TechnoTrend-Budget-CT2-4500-CI-inkl-Fernbedienung-TT-Viewer

Redigeret af avh - 18-December-2013 kl. 21:08
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 22:42
Nej Extender funktionen er i dag ikke rigtig i vælten. MS har mere eller mindre opgivet at supportere FTA og kabelTV (og derfor overhovedet ikke udviklet noget som helst siden win7 kom frem) og vil gå web-vejen i stedet. (tjek lidt af nyhederne omkring ONE og der var en del ubrugt funktionalitet i 360'eren) og derfor er der heller ikke nogen producenter der tør satse på at udvikle teknologi i det regi. Hvis du skal lave noget extenderlignende skal du over i en Server/klient funktion i stedet, med eksempelvis tvheadend, recordingservice, mythtv etc på serverfronten og en eller anden mini pc på klient siden.

Desværre! - det havde ellers været rart hvis det havde kunnet lade sig gøre at lave en softSLED løsning i stedet, men det har desværre heller ikke været muligt. Det havde ellers været ret fedt hvis man havde kunnet lave det via sine pc'ere - men den bedste løsning lige pt til den slags er faktsk et xbmc miljø hvor klienterne henter alle konfigurationer og databaser fra et fælles konfig på en server/nas.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

Er der noget nyt på Windows Media Center extender fronten ?

Jeg havde engang en DM 2200 fra Cisco, men den blev gjort kold af Microsoft,

Hvad mener du med at den DM220 blev gjort kold af MS?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 20:28
Callback issue. Kan let løses med 0.0.0.0 som gateway ;-)

Du har vel ikke smidt den ud hva.

BS
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 23:05
Det var også det jeg tænkte... Hvis den skulle være røget ud, har jeg vist en DM2100 i overskud som godt kunne sælges :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 23:35
Tja jeg er også selv glad for w7 wmc der sammen med dma2100/2200 og xboxe laver en let tilgængelig tv løsning hos os. Sammen med dvb-link kan de fleste tuner kombinationer benyttes. BSE fixer EPG og TMT klarer BD. Bare ærgeligt M$ kaster løsningen ud med badevandet til fordel for streaming tjenester. Derfor sker der intet nyt på området og jeg anbefaler ikke løsningen til nogen der skal starte et nyt setup.

BS
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 11:32
Xbox som extender er jeg adrig rigtig kommet med på - den æder for meget strøm og eftersom husets eneste Xbox står i stuen hvor WMC maskinen også er, giver det ikke så meget mening at streame den lille meter over til den :-) Var ungerne ældre og havde en Xbox kunne det overvejes, men det varer lige et par år.

så må jeg tage bestik af det til den tid :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 12:18
Kan Xbox one overhovedet benyttes som extender til WMC? Den ældste søn har proklameret at sådan een skal han have... Så må jeg jo prøve ;-)

BS
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:29
Min er en Xbox 360 og den kører fint men støjer fra blæseren. Din søn kan sikkert få det skægt med en Xbox. God jul
smedev
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 23:02
Bruger en Xbox360 som extender i soveværelset. Har blot moddet strømforsyningen med en ordentlig blæser så støjen er minimal.

/Kím
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 22:15
Hej Kim.

Når du har moddet strømforsyningen, hvordan skiller du den ad ? er det noget med gummifødderne eller skal man have noget skarpt ind i sammenføjningerne ? (så man kan komme til skade ).

steen
smedev
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu