recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC kan ikke finde kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC kan ikke finde kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2008
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC kan ikke finde kanaler
    Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 23:31
Jeg har lige installeret Win8 og vil gerne bruge media center på denne. 
Jeg har installeret medie centret og den har også fundet min USB DVB-T. 

MEN - når den skal søge efter kanalerne stopperne den efter kort tid og går fra 0 til 100 % - uden at finde nogen kanaler. 

Hvad kan man gøre ved det monstro? 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Kalle Ferm Kalle Ferm skrev:

Jeg har lige installeret Win8 og vil gerne bruge media center på denne. 
Jeg har installeret medie centret og den har også fundet min USB DVB-T. 

MEN - når den skal søge efter kanalerne stopperne den efter kort tid og går fra 0 til 100 % - uden at finde nogen kanaler. 

Hvad kan man gøre ved det monstro? 

Du skal garanteret først installere noget software til din usb dvb-t stick og derefter køre en opsætning som dit wmc kan forstå.

At mediacenteret kan se din hardware, betyder ikke at dit mediacenter kan kommunikere med dit usb dvb-t stick

Redigeret af jespermart - 31-Oktober-2012 kl. 23:42
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 08:47
Aha!. Tak. Jeg prøver at lege lidt med det. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 18:26
Hmm... har installeret driver, og programmer som drivermanualen anbefaler. Har endda opdateret drivere via enhedshåndtering og Win 8 opdaterer driveren. 

Virker stadig ikke... 

Kan det mon være DVB-T-sticken der ikke fungerer med Win8?
Har googlet den, der er intet at finde på den og Win 8. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 18:33

Hmm... har installeret driver, og programmer som drivermanualen anbefaler. Har endda opdateret drivere via enhedshåndtering og Win 8 opdaterer driveren. 

Virker stadig ikke... 

Kan det mon være DVB-T-sticken der ikke fungerer med Win8?
Har googlet den, der er intet at finde på den og Win 8. 

Hvad hedder den USB stick DVB-T  du har købt?
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 18:40
MSI Digivox Micro HD.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 18:53
Kører Win8 64 bit. 
Har prøvet både 32 og 64 bit driver. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 20:06

MSI Digivox Micro HD.

Den kan ikke bruges med Windows mediacenter, den understøtter kun Windows Viste/Windows 7

Så du er nødt til at finde en DVB-T tuner som udtrykkeligt gør opmærksom på at Windows mediacenter understøttes.

Redigeret af jespermart - 06-November-2012 kl. 20:06
Jesper

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:22
Jeg har da fint brugt den til WMC i Win 7. 
Eller mener du at den ikke understøtter WMC i Win8?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 00:55

Jeg har da fint brugt den til WMC i Win 7. 
Eller mener du at den ikke understøtter WMC i Win8?

Jeg forholder mig kun til, at på den side du linker til, står der intet overhovedet om understøttelse af Windows mediacenter, og det fremgår normalt ellers tydeligt for de tunere der understøtter Windows mediacenter.

Og hvis du tidligere har kunnet bruge den i Win 7 WMC så skulle du også uden problemer kunne bruge den i Win 8 WMC
Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 01:00
Det fandt jeg så ud af at den understøtter alligevel og her er linket til manualen

Jesper

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 13:37
Ja, den manuel kender jeg. Det undrer mig også meget at den ikke virker. 
Hm, men godt at vide at en modtager ikke nødvendigvis virker med WMC, det anede jeg faktisk ikke. Tak for din hjælp so far. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu