recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC7+DVBlink eller DVBviewer+recording service?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWMC7+DVBlink eller DVBviewer+recording service?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Emne: WMC7+DVBlink eller DVBviewer+recording service?
    Sendt: 03-August-2011 kl. 23:59
Dette er som følge af denne tråd:

Gider nogen lige ridse pro og contra op for de 2 løsninger

1. WMC7 + DVBlink + remotepotato
2. DVBviewer + recording service (Win7)

evt. beskrive bedre løsninger.

Det skal hovedsageligt anvendes til digital tv optagelser (vil kunne optage flere programmer på samme MUX med én tuner) og afspilning af TS filer fra min BlueTinum boks og DVD rip (med undertekster). Ingen BR afspilning.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Dette er som følge af denne tråd:

Gider nogen lige ridse pro og contra op for de 2 løsninger

1. WMC7 + DVBlink + remotepotato
2. DVBviewer + recording service (Win7)

evt. beskrive bedre løsninger.

Det skal hovedsageligt anvendes til digital tv optagelser (vil kunne optage flere programmer på samme MUX med én tuner) og afspilning af TS filer fra min BlueTinum boks og DVD rip (med undertekster). Ingen BR afspilning.

Jeg kan finde på meget mere. Men der er grænser for hvad jeg gider at skrive. Jeg vil mene at du selv bør gøre dig erfaringer. Brugere har tendens til at promovere den frontend de selv benytter. Her er mit "objektive" svar på dine spørgsmålLOL

Windows 7 Media Center /m DVBlink Netpack Pros:
Billig
Stabil
Remote streaming af både live(DVBlink) og recorded tv og andet content(Remote potato)
Det bedste bruger interface
Bedste support(Kæmpe community) Desuden er der SDK
Extender Support (Xbox360)
Bedste GUI
Bedste Scheduler fra frontend
Mange plugins, fx Macrotube, MyMovies, ArcsoftTMT, Media Browser, Showanalyzer, DVR-MS toolbox
Bedste Browser til Music.
Bedste browser til billeder, har slideshow med Music
Nem fildeling archiving hvis man har WHS.
Native Remotes. (Der bliver lavet remotes specielt til dette system)
7MC er indbygget i Windows
7mc er service baseret: Extensive logging og automatisk restart af scheduler mv.
Automatisk hentning af Music Metadata
Upnp tunere vha DVBlink
Iphone support Remote Potato og DVBlink(Remote streaming af tv/video)
Understøttelse af optagelse fra flere muxes, selvom jeg vil foretrække rigeligt med tunere
Windows Embedded STD 7, dvs mulighed for et W7MC strippet down OS til STB'es

Windows 7 Media Center /m DVBlink Netpack CONS:
Ingen direkte support af CAM(Sker dog igennem DVBlink så egentlig ikke CON)
4 tuner limit pr type( Kan udvides med Tunersalad(gratis) eller Bigscreen by remote)
Optager i WTV(Mange ser det som en ulempe, da dette format ikke understøttes af div konsumelektronik)
Kræver DVBlink, da den ikke understøtter DVB-C dvs en merudgift(Merudgiften svarer dog ca til prisen på DVBviewer, da DVBviewer jo også kører på Windows)
Lidt svært at sætte op med DVBlink
Udvidet guide data kræver Niels Rossens XMLTV parser(gratis) eller Bigscreen by Remote(30$) samt ONTV abonnement(100kr om året)
Kræver thirdparty codecs til nogle få filtyper.
Hvis man bruger DVB-C eller service med CAM er akilleshælen DVBlink , som efter min mening har en lidt for innovativ udviklingscyklus(Jeg kører stadig med 3.1 som er klippestabil, men der er en tendens til at der kommer nye releases som tilføjer funktionalitet ud at rette evt fejl, eller som introducerer fejl pga ny funktionalitet. Udgangspunktet er dog rigtigt godt)
ingen Android support.

DVBviewer/Recording Service Pros:
Billig
Stabil
Optager i Mpeg-TS
Recording Service funktionalitet(God ekstern Scheduler fra Webbrowser)
Fremragende utillity til test, det er relativt nem at få en "base" op at køre.
Understøtter stort set alt DVB hardware
Unicasting/multicasting af tunere
Har plugins til MC remote
Kan skinnes(De fleste skins er dog lidt noget makværk og der er behov for at skinne den GUIWink)
Understøttelse af optagelse fra flere muxes, selvom jeg vil foretrække rigeligt med tunere
God in-gui info om stream karakteristika ved tv viewing
En del plugins/utillities
Ingen Tuner Limits
Native CAM support for visse tuner typer.

DVBviewer/Recording Service CONS:
Grim Gui
Klodset "in-gui" scheduling
Klodset musik bibliotek
Klodset billede bibliotek
Klodset video bibliotek
Klodset TV Gui
Udvidet guide data kræver en XMLTV parser
Ingen upnp Tunere
Meta Data til Musik håndteres ikke af DVBviewer
Kringlet opsætning af div remotes
Har ingen native codecs

Redigeret af Patriarken - 05-August-2011 kl. 19:27
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg kan finde på meget mere. Men der er grænser for hvad jeg gider at skrive. Jeg vil mene at du selv bør gøre dig erfaringer. Brugere har tendens til at promovere den frontend de selv benytter. Her er mit "objektive" svar på dine spørgsmålLOL

Tusind tak for de indlæg. Det giver et virkelig godt overblik og jeg kan da også godt se at flere af jer HTPC "profesionelle" bruger WMC7. Jeg troede bare ikke man havde de mange muligheder for udnyttelse af mange tuner, da jeg selv køre med XP MCE og den kan tilnærmelses vis ingenting Confused Den har dual analog og fungere som optager for konen og det skal bare virke, så jeg har måtte købe en "ny" for at få noget at lege med Wink

Du har ret i at jeg skal gøre mine egne erfaringer og det er også planen, men det er altid rart at kunne starte med succes og så lege bagefter.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu