|
WMC7: Pixelering ved optagelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ElSneakoWich ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Maj-2012 kl. 22:20 |
Hej eksperter...
Mit setup endte som følger: Asrock H67M-ITX/HT mITX m. Remote WiFi - Intel Core i3 2100T 2.5GHz 3MB Box S1155 Low - Kingston HyperX DDR3 8GB kit PC1333 CL9 blu - OCZ Agility 3 Series SSD 60GB 525/475 MB r/w big shuriken revB - HD Homerun - Med win 7 ultimate 64 bit. Når jeg optager - næsten lige meget fra hvilken kanal, så kommer der til tider store pixeleringer/forstyrrelser. Det kan være 1/3 - 1/2 eller hele skærmen der kager fuldstændig i 1-2 sekunder.. Lyden kører videre uden problemer. Det er ekstremt dårligt for WAF - til trods for at resten af mediecenteret kører som det skal. Problemet kommer også på live TV - men her er jeg ikke sikker på om det kun kommer hvis vi har haft pauset, så vi faktisk ser optaget tv bare en smule forskudt. Til at starte med blev der optaget på SSD'en - men win7 ultimate fylder en del så der var ikke så meget plads til overs på den til optagelse og timeshift... så derfor er der kommet en sata bærbar hd på 250 gb til optagelser.. Problemerne var der også på SSD'en .. og også på Sata disken - Så tvivler det er disken der ikke kan følge med - og det er det eneste den disk bruges til. Selve maskinen er hurtig nok til at kunne spille BD diske over netværk .. Hvis bare det ikke er noget mediecenteret selv har optaget Signalet er fra Yousee kabeltv i København. Der er ingen problemer med modtagelse på tv (uden om wmc) stadig på dvb-C. - Der er heller ikke de store problemer med pixelering når det er livetv uden timeshift via wmc. Der kan være alt fra 20 sekunder til 1½ time mellem hvert udfald - har ikke lagt mærke til om det kun er på HD kanaler, men det kigger jeg lige efter. Håber der er en der sidder med den magiske løsning ? ... Redigeret af ElSneakoWich - 13-Maj-2012 kl. 05:48 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er det ikke meget at gå efter. Alt det der med RAM, SSD osv. er uden betydning for dit problem, som jeg mener er et modtagelses problem. Men du oplyser ikke hvor du får dit signal fra, så det er svært at rådgive
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ElSneakoWich ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Signalet er fra Yousee kabeltv i København. Der er ingen problemer med modtagelse på tv (uden om wmc) stadig på dvb-C. - Der er heller ikke de store problemer med pixelering når det er livetv uden timeshift via wmc.
Der kan være alt fra 20 sekunder til 1½ time mellem hvert udfald |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
det kan være HD Homerun tuneren er mere følsom overfor støj/svagt signal end dit tv. Jeg blev nødt til at forstærke signalet til mine AnySee tunere (nu pensionerede) for at undgå udfald - til gengæld viste boksen fra yousee at signalet var for kraftigt
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Hvis du har vidersløjfet signalet til flere udtag, så prøv at koble tuneren til "hoved" udtaget. Hvis det fungerer, så er det kablingen der skal gås efter i sømmene, dvs. højkvalitets kabler, udtag og eventuelle T stykker. Ingen knæk på kabler
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
zulu100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
Går ud fra at du har enabled "flow control" på dit netværkskort - hvis ikke, - kan det godt give de gener du beskriver.
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Har selv haft samme problem som trådstarter og det var også uanset hvilken kanal jeg så. Problemet for mig var netkortet på bundkortet, som i mit tilfælde er Intel® 82579V Gigabit Ethernet Controller (kan se dit bundkort har Realtek netkort), når den var sat til gigabit flimrede det engang imellem. Hvis jeg tvang den til at køre i 100 mbit mode, var der ingen problemer overhovedet.
Du kan bruge kommandoprompt til at teste forbindelsen fra din HDHomerun til din HTPC, tjek evt. http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=5877 Low level test for network
packet loss - ATSC/QAM/DVB:
1) Run HDHomeRun Setup and go into the channel editor. Choose a physical channel number (for example CH102). This is the number before the - in the Tune column. 2) From a cmd prompt run: "C:\Program Files\Silicondust\HDHomeRun\hdhomerun_config" FFFFFFFF set /tuner0/channel auto:<channel number> "C:\Program Files\Silicondust\HDHomeRun\hdhomerun_config" FFFFFFFF save /tuner0 null Replace "<channel number>" with the physical channel number from HDHomeRun Setup (e.g. 102). If you have more than one HDHomeRun unit then replace "FFFFFFFF" with the device ID of the desired unit. You should see a series of dots. "n" indicates network packet loss. "t" indicates a reception error. "s" is informational. Redigeret af Hanzoy - 13-Maj-2012 kl. 13:40 |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
"Har selv haft samme problem som trådstarter og "
Samme symptomer havde jeg også på nogle kanaler inden at jeg skiftede til skærmede stik og en "rigtig" skærmet splitter med F-stik. Prøv først at udelukke om det er htpc'en som er årsagen, ved at køre signalet direkte fra hoded-dåsen til dens tuner - uden andre tv. Er der intet problem dér så er det signalet der skal kigges på... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |