recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC7: Pixelering ved optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC7: Pixelering ved optagelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ElSneakoWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElSneakoWich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC7: Pixelering ved optagelse
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 22:20
Hej eksperter...

Mit setup endte som følger: Asrock H67M-ITX/HT mITX m. Remote WiFi - Intel Core i3 2100T 2.5GHz 3MB Box S1155 Low - Kingston HyperX DDR3 8GB kit PC1333 CL9 blu - OCZ Agility 3 Series SSD 60GB 525/475 MB r/w big shuriken revB - HD Homerun - Med win 7 ultimate 64 bit.

Når jeg optager - næsten lige meget fra hvilken kanal, så kommer der til tider store pixeleringer/forstyrrelser.
Det kan være 1/3 - 1/2 eller hele skærmen der kager fuldstændig i 1-2 sekunder.. Lyden kører videre uden problemer.

Det er ekstremt dårligt for WAF - til trods for at resten af mediecenteret kører som det skal.
Problemet kommer også på live TV - men her er jeg ikke sikker på om det kun kommer hvis vi har haft pauset, så vi faktisk ser optaget tv bare en smule forskudt.

Til at starte med blev der optaget på SSD'en - men win7 ultimate fylder en del så der var ikke så meget plads til overs på den til optagelse og timeshift... så derfor er der kommet en sata bærbar hd på 250 gb til optagelser.. Problemerne var der også på SSD'en .. og også på Sata disken - Så tvivler det er disken der ikke kan følge med - og det er det eneste den disk bruges til.

Selve maskinen er hurtig nok til at kunne spille BD diske over netværk .. Hvis bare det ikke er noget mediecenteret selv har optaget

Signalet er fra Yousee kabeltv i København. Der er ingen problemer med modtagelse på tv (uden om wmc) stadig på dvb-C. - Der er heller ikke de store problemer med pixelering når det er livetv uden timeshift via wmc.
Der kan være alt fra 20 sekunder til 1½ time mellem hvert udfald - har ikke lagt mærke til om det kun er på HD kanaler, men det kigger jeg lige efter.

Håber der er en der sidder med den magiske løsning ? ... 

Redigeret af ElSneakoWich - 13-Maj-2012 kl. 05:48
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 01:26
Nu er det ikke meget at gå efter. Alt det der med RAM, SSD osv. er uden betydning for dit problem, som jeg mener er et modtagelses problem. Men du oplyser ikke hvor du får dit signal fra, så det er svært at rådgive
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ElSneakoWich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElSneakoWich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nu er det ikke meget at gå efter. Alt det der med RAM, SSD osv. er uden betydning for dit problem, som jeg mener er et modtagelses problem. Men du oplyser ikke hvor du får dit signal fra, så det er svært at rådgive
Væsentlig detalje : og er nu også med i toppen ... men ..
Signalet er fra Yousee kabeltv i København. Der er ingen problemer med modtagelse på tv (uden om wmc) stadig på dvb-C. - Der er heller ikke de store problemer med pixelering når det er livetv uden timeshift via wmc.
Der kan være alt fra 20 sekunder til 1½ time mellem hvert udfald
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 08:28
det kan være HD Homerun tuneren er mere følsom overfor støj/svagt signal end dit tv. Jeg blev nødt til at forstærke signalet til mine AnySee tunere (nu pensionerede) for at undgå udfald - til gengæld viste boksen fra yousee at signalet var for kraftigt
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 10:13
Hvis du har vidersløjfet signalet til flere udtag, så prøv at koble tuneren til "hoved" udtaget. Hvis det fungerer, så er det kablingen der skal gås efter i sømmene, dvs. højkvalitets kabler, udtag og eventuelle T stykker. Ingen knæk på kabler
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:18
Går ud fra at du har enabled "flow control" på dit netværkskort - hvis ikke, - kan det godt give de gener du beskriver.
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 13:39
Har selv haft samme problem som trådstarter og det var også uanset hvilken kanal jeg så. Problemet for mig var netkortet på bundkortet, som i mit tilfælde er Intel® 82579V Gigabit Ethernet Controller (kan se dit bundkort har Realtek netkort), når den var sat til gigabit flimrede det engang imellem. Hvis jeg tvang den til at køre i 100 mbit mode, var der ingen problemer overhovedet.
Du kan bruge kommandoprompt til at teste forbindelsen fra din HDHomerun til din HTPC, tjek evt. http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=5877

Low level test for network packet loss - ATSC/QAM/DVB:

1) Run HDHomeRun Setup and go into the channel editor. Choose a physical channel number (for example CH102). This is the number before the - in the Tune column.

2) From a cmd prompt run:
"C:\Program Files\Silicondust\HDHomeRun\hdhomerun_config" FFFFFFFF set /tuner0/channel auto:<channel number>
"C:\Program Files\Silicondust\HDHomeRun\hdhomerun_config" FFFFFFFF save /tuner0 null

Replace "<channel number>" with the physical channel number from HDHomeRun Setup (e.g. 102).

If you have more than one HDHomeRun unit then replace "FFFFFFFF" with the device ID of the desired unit.

You should see a series of dots. "n" indicates network packet loss. "t" indicates a reception error. "s" is informational.

Redigeret af Hanzoy - 13-Maj-2012 kl. 13:40
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 01:41
"Har selv haft samme problem som trådstarter og "
Samme symptomer havde jeg også på nogle kanaler inden at jeg skiftede til skærmede stik og en "rigtig" skærmet splitter med F-stik.

Prøv først at udelukke om det er htpc'en som er årsagen, ved at køre signalet direkte fra hoded-dåsen til dens tuner - uden andre tv. Er der intet problem dér så er det signalet der skal kigges på...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu