recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WMC-guide henter ikke data for alle kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WMC-guide henter ikke data for alle kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WMC-guide henter ikke data for alle kanaler
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 20:03
Hej,

Jeg har et setup med YouSee, en Digital Devices-tuner og Windows Media Center. Som EPG-kilde bruger jeg indtil videre bare antennesignalet.

I starten virkede guiden i WMC fint, men nu er den begyndt at skrive "No data available" på mange kanaler. Når jeg skifter til en given kanal, bliver EPG'en for kanalen dog hentet efter ca. 3 sekunder. Men det er jo ikke så bekvemt at bruge, hvis jeg skal flippe igennem mange kanaler for at opnå en komplet EPG-oversigt. Wink

Det virker som en fjollet fejl, for dataene er jo tydeligvis til stede på signalet, men WMC vælger ikke at hente dem. Nogen som har en løsning på dette?
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 01:12
Når du bruger "inband" skal kanalen være aktiv (kørende) for at data kan hentes i WMC.
 
Brug istedet f.eks. Niels Rossens program til at hente guiden fra www.dk.timefor.tv Det koster lidt (95 kr) pr. år, men pengene er givet godt ud.
 
Mvh.
Niels (ikke Rossen) 
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 10:08
+1 til Nichof's forslag
;o)
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZrednaZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 20:34
Ok, det endte jeg så med at gøre. Han har lavet en ganske udmærket opsætningsguide, som han ikke skilter med så tydeligt på hjemmesiden (jeg fandt den vha. Google): http://mcefun.nrossen.dk/MCImportXMLTVGuide.pdf

Det var en lidt kedelig proces på et par timer at konfigurere det hele og mappe kanaler, men nu virker tv-guiden i det mindste upåklageligt.


Redigeret af ZrednaZ - 20-Januar-2013 kl. 20:35
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu