|
Woofer 1 out of face |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2014 kl. 14:50 |
Jeg prøver at sætte min nye receiver op til mine højttalere, men får konstant beskeden at min subwoofer 1 er ude af fase.
Den spiller ved fronterne og i 0. Jeg kan så sætte den på 180, men får samme meddelse?
Det er Zensor 1 og B&W ASW610 jeg bruger og receiveren er en Yamaha V1073. Nogen der kan hjælpe? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at placer den et andet sted.
Klaus |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Hm det har jeg prøvet nu. Stadig out of phase.. Hva faen er nu det:).
Den står lige pludselig of spiller svagt og nærkset uden lyd under test. Og slet ingen lyd under musik osv
|
|
![]() |
|
Hmm
Jeg nægter simpelthen at tro på den sub har forkert fase.. Efter en reboot af receiveren, kunne jeg igen høre subwooferen. Kørte en auto kalibrering, som igen skriver sub is out of phase. Når det så er sagt, så føles det som en helt ny subwoofer:). Hold nu op en kontrol den har nu. Jeg har sat crossover til 80Hz og for første gang syntes jeg den subwoofer´s placering IKKE kan høres. Det lyder sgu bare godt. Samtidigt har mine Zensor 1 faktisk en smule bas. Noget de ikke var i nærheden af at kunne præstere på min tidligere Harman Kardon. Det er en anden liga den her receiver befinder sig.. Mht out of phase, kan jet læse mange andre har haft lignende problemer med ht kabler der skal være samlet forkert osv UDEN dette er tilfældet.. YPAO kalibrering efterfulgt af finjusteringer, syntes jeg har givet mig et aldeles fremragende setup nu
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Hvis sub er forbundet med et subkabel, skal dette placeres i indgang Left på sub (phono indgang ). Om det vil gøre en forskel på phase vides ikke, men ifølge B&W vil den spille lidt højere, og forkert tilslutning kan udelukkes.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Tak for svar jetex:-).
Fatter hat af det.. Men altså det lyder rigtig godt nu, så tænker det må være fejl40 eller noget:-). Men godt at vide den ikke kan fejltilsluttes. Det skulle undre mig også, da jeg har rodet med den rigtig mange gange:-).. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Den kan "fejltilsluttes", hvis subkablet tilsluttes i indgang Right.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Jeg kørte lige en ny kalibrering idag. Og meget mærkeligt, så melder den ikke om nogen fejl overhovedet.
Dog vælger den stadig at skære crossover ved 40hz og antager mine Zensor for at være large speaker. Ellers er afstand og dB ganske fornuftig
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Fasen er den samme uanset om du bruger right eller left
![]() |
|
![]() |
|
Jeg havde den hele tiden i L:).
Eller jeg havde alle indstillinger på det samme hele tiden, men idag meldte den ingen fejl:)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |