recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - www.nierle.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketwww.nierle.dk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

"Momsregulering" er det fordi I skal betale forskellen mellem dansk og tysk moms ?

Det kunne lyde sådan.

Udgjorde beløbet ca 5-6 % af købsprisen?

Nierle.de har nok så stor en omsætning til Danmark at der skal opkræves dansk moms (25%) i stedet for tysk moms (fornyligt steget fra 16% til 19%).

/MichaelS

Hvis man ser på Nierle's hjemmeside kan man se at de tilsyneladende er flyttet til Luxemborg - i hvert fald proforma.

Deres adresse til returvarer er stadig Tyskland - så mon ikke den adresse i Luxemborg hænger sammen med at de kan spare lidt i skat?

Om det så er det der betyder at vi pludselig skal betale dansk moms ved jeg ikke, men hvis det viser sig, så er det da sidste gang jeg har handlet der.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 14:19

Jo men det forklarer jo ikke momsreguleringen.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Deres adresse til returvarer er stadig Tyskland - så mon ikke den adresse i Luxemborg hænger sammen med at de kan spare lidt i skat?

Om det så er det der betyder at vi pludselig skal betale dansk moms ved jeg ikke, men hvis det viser sig, så er det da sidste gang jeg har handlet der.

Både Luxembourg og Tyskland er medlemmer af EU, så med hensyn til moms i forhold til danske kunder gælder de samme regler: Hvis omsætningen til Danmark er større end ca 300k, skal der opkræves dansk moms. Under denne grænse er det moms i forhandlerens hjemland.

I praksis er det afgørende moment nok om DK Skat er opmærksom på forhandleren, og jeg vil tro at de læser usenet og forum indlæg ligesom os andre...

Lidt OT: den samme problematik gør sig gældende ved køb af bøger i UK, hvor den lokale momssats er 0% (her er der penge at spare!!). Amazon opkræver dansk moms (og har gjort det længe), og jeg har bemærket at der er et par stykker mere, som er begyndt at gøre det, f.eks. www.bookplace.co.uk, hvor jeg tidligere købte en del. Heldigvis kan man finde andre leverandører.... 

Redigeret af JesperLund - 27-Januar-2007 kl. 15:36
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 16:59

Nu er det tirsdag og pengene blev trukket i fredags så det er nok sidste gang hos dem

Så er varerne kommet så ok 31/1-07

Redigeret af svsommer - 31-Januar-2007 kl. 17:15
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu