recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - X10 kontra IN78 hjælp tak!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketX10 kontra IN78 hjælp tak!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: X10 kontra IN78 hjælp tak!
    Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 17:05
Kære AV nørder Wink

Jeg er total "Newbee" indenfor projektor verdenen og egentlig også indenfor PS3. Men da min søn nu efterhånden er 4 år, har jeg da anskaffet husstanden en PS3. Jeg har i kælderen lavet et værrelse (som kan mørklægges) Det skal bruges som spillerum. Som omtalt skal projektoren bruges fortrinsvis PS3 Need For Speed Shift (til farmand Wink ) men da også til en Bluray film eller to) til resten af medlemmerne.

Jeg har gennemlæst mange af jeres indlæg med stor interesse men er stadig en smule rundtosset Confused

Jeg har nu mulighed for, af en meget flink mand, at købe en af to følgende projektorer. En InFocus IN78 eller en InFocus X10. Jeg ved at når en lægmand spørger experten, kommer der ufattelig mange indgangsvinkler på sagen, og jeg ved at db, farver, pris på pærer (hvis det hedder det) kommer på tale. Men jeg kan udemærket klare mig med et par simple svar på hvilken skal jeg købe til mit brug. Sidste indskydelse jeg har er, at billede kvaliteten på PS3 spil, kommer før db (larm fra projektor)

Hjælp fra en projektor tumpe, og undskyld Embarrassed

mvh
Jesper

Redigeret af J.Damm - 31-Oktober-2010 kl. 17:07
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 19:32
kommer jo helt an på hvad du skal gi for dem, mener de begger kan køre ca 3000 timer på en pære.

jeg vil sige at in78 er en super begynder PJ med et dejligt 720p billede.

x10 er så deres entry level 1080p "fuldhd" som osse gør det godt, jeg vil siger det kommer helt an på prisen,.

dertil skal du jo osse ha en screen måske og et langt hdmi kabel.

Redigeret af henrik-t - 31-Oktober-2010 kl. 19:33
+100HD Film
Til top
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 20:10
Tak Henrik

Med fare for at lyde arogant, hvis nu prisen ikke betød det store, hvad så? ER begge maskiner " lige gode" til en omgang Need For Speed Shift?

Tak!

mvh
Jesper
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 21:42
X10 er bedre, men kræver længere afstand imellem linse og lærdet, ca 70cm mere til samme størrelse Billede.
in78 kræver ca 3.35meter for at kunne lave et 92" billede

Redigeret af henrik-t - 31-Oktober-2010 kl. 21:44
+100HD Film
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 22:22
Er selv rigtig glad for min Infocus X10 helt rigtig som der siges den skal have god afstand, og den er ikke lydløs men ikke noget der genere mig når jeg spiller ps3 eller ser film da lyden bliver skruet godt op.
Køre nu på ca 2300 timer på samme pære , der er ikke det samme power i som fra start men billedet er stadig kanon
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

X10 er bedre, men kræver længere afstand imellem linse og lærdet, ca 70cm mere til samme størrelse Billede.

UPS!!!! ja her kommer jo en væsentlig detalje ind i billedet, eller på lærredet om man vil. Jeg kan MAX placere projektoren 3,40m fra lærredet! (rummet er kun 3,70 i fuld længde) Mit lærred er 180cm i bredden og 140cm i højden (højden kan godt forøges, lærredet kan trækkes længere ud) Hvor stort billede kan X10'eren skyde op på mit lærred? Betyder det, at jeg ikke kan bruge X10'eren, hvis jeg skal have et billede i størrelse 180x140 fra en X10'er som er placeret 3,40m fra lærredet?

Undskyld mine kludrede spørgsmål, jeg håber de forståes Confused

mvh
Jesper
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af J.Damm J.Damm skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

UPS!!!! ja her kommer jo en væsentlig detalje ind i billedet, eller på lærredet om man vil. Jeg kan MAX placere projektoren 3,40m fra lærredet! (rummet er kun 3,70 i fuld længde) Mit lærred er 180cm i bredden og 140cm i højden (højden kan godt forøges, lærredet kan trækkes længere ud) Hvor stort billede kan X10'eren skyde op på mit lærred? Betyder det, at jeg ikke kan bruge X10'eren, hvis jeg skal have et billede i størrelse 180x140 fra en X10'er som er placeret 3,40m fra lærredet?

Undskyld mine kludrede spørgsmål, jeg håber de forståes Confused

mvh
Jesper

Iflg. http://www.projectorcentral.com/InFocus-X10-projection-calculator.htm skal der være mellem 334 cm. og 400 cm. fra linse til lærred for at få et billede der er 180 cm bredt.
Til top
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 09:17
Mange tak for den information kaizer, så giver det ligesom helt sig selv nu. Hvis jeg ønsker et 4:3 format så stort så muligt, så kan jeg kun bruge en IN78. Så når jeg ikke har større rum, så må det blive den 78'er!

Tak for yderst kompetente og hurtige svar :-)

mvh
Jesper
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af J.Damm J.Damm skrev:

Mange tak for den information kaizer, så giver det ligesom helt sig selv nu. Hvis jeg ønsker et 4:3 format så stort så muligt, så kan jeg kun bruge en IN78. Så når jeg ikke har større rum, så må det blive den 78'er!

Tak for yderst kompetente og hurtige svar :-)

mvh
Jesper

Det jeg linkede til er afstanden ved et 16:9 lærred. Hvis du skal bruge den til Ps3 og lidt BD har du ikke noget at bruge 4:3 til.

Ved 4:3 ser det noget anderledes ud. Der skal der være mellem 443 cm. og 533 cm. mellem linse og lærred.

Ved IN78 og 4:3 billede skal du have 361 - 457 cm. mellem linse og lærred. Ved 16:9 272 - 343 cm.

Du skriver at dit lærred er 180 x 140. Det største 4:3 billede vil være 180 x 135. Ved 16:9 materiale vil billedet være 180 x 101. 

Som jeg skrev før: Glem 4:3. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set noget 4:3 materiale på projektoren. Jeg mener ikke der er noget til Ps3 der er 4:3. Om det samme gør sig gældende for BD, ved jeg ikke. Måske nogle af de meget gamle film, men jeg tvivler. 

Til top
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 10:32
Kanon Kaizer, det vil jo så sige, at længden på mit "spilleværelse" begrænser muligheden af projektor. Når jeg nu kun kan få projektoren max 3,40m væk fra lærredet, kan jeg kun bruge IN78, når jeg ønsker et så stort billede så muligt.

Tak for et godt forum med masser af gode og hurtige besvarrelser.

mvh
Jesper

PS Hvis nogen fik brug for noget råd og vejledning til køb af klassisk Porsche, så er det mit område, og står meget gerne til disposition.

Redigeret af J.Damm - 01-November-2010 kl. 12:29
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu