recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - X10Y, en ommer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketX10Y, en ommer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:39
Æv, det lyder da ikke så godt. Hvad baserer du det på?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:44
Læs om andre, der har et G20 som støjer for meget.

Ellers ville kigge på et Sony HX700, super godt tv.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:47
mht hakken prøv lige at checke om 3dcomp er slået til.. mener at huske at den giver noget hakken ved pan... men det er noget siden jeg legede med det... fok iøvrigt en x10y ind af døren i dag til soveværelset.. tror sgu jeg skal have otto forbi for en kalibrering for kan ikke rigtigt ramme en indstilling jeg er tilfreds med.. og han fik min gamle px70 til at se ganske hæderlig ud
Mvh

René
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:49
Jeg baserer det på at jeg selv har haft et G20. Det støjede men jeg var ikke genert af det. Det kunne dog høres på 2 meters afstand når lyden var slukket på tv'et.

Men tag og gå ud og se et i "live" tilstand.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:58
"mht hakken prøv lige at checke om 3dcomp er slået til.. mener at huske at den giver noget hakken ved pan... men det er noget siden jeg legede med det... fok iøvrigt en x10y ind af døren i dag til soveværelset.. tror sgu jeg skal have otto forbi for en kalibrering for kan ikke rigtigt ramme en indstilling jeg er tilfreds med.. og han fik min gamle px70 til at se ganske hæderlig ud"

Hvordan vil du kalibrere en X10? Der er jo næsten ingen muligheder for at indstille det! Skærmen har ikke engang en RGB-Indstilling. Du er nok bedst tjent med en DVE Essentials DVD, for det er da overkill at bruge store summer på en kalibrering af et Tv, som har så begrænsede muligheder. Måske gemmer der sig nogle muligheder i service-menuen, det ved jeg selvfølgelig ikke, men det plejer Otto nu for det meste ikke at rode i, men det ved han selvfølgelig bedst.

Der er ikke noget der hedder 3dcomp på X10 eller G20 for den sags skyld:)

Redigeret af vasif - 10-Maj-2010 kl. 20:59
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2010
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:04
Ja, jeg synes bare ikke at en butik med 20 kunder og ekspedienter og computere og aircondition og playstationstandere og dab-radioer og 30 andre fladskærme er optimale forhold at lytte efter plasmabuzz. 

Hvad for en forhandler skal man købe ved, hvis man gerne vil være sikker på at kunne returnere, hvis plasmabuzzen er for vild?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:14
I fysiske butikker, tager de som udgangspunkt ikke tv retur, hvis det har været brugt, så jeg ville gå efter en på nettet.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Hvordan vil du kalibrere en X10? Der er jo næsten ingen muligheder for at indstille det! Skærmen har ikke engang en RGB-Indstilling. Du er nok bedst tjent med en DVE Essentials DVD, for det er da overkill at bruge store summer på en kalibrering af et Tv, som har så begrænsede muligheder. Måske gemmer der sig nogle muligheder i service-menuen, det ved jeg selvfølgelig ikke, men det plejer Otto nu for det meste ikke at rode i, men det ved han selvfølgelig bedst.

otto lavede indstillingerne i fabriksmenuen hvor der er flere indstillingsmuligheder, og i forhold til de indstillinger man normalt kan opnå som alm. bruger vil jeg sige der er en endog ganske god gevinst billedmæssigt.

3dcomp er på alle deres skærme men er vist ikke aktivt under alle situationer.

det er farvestyring iøvrigt også.. sikke noget skrammel.. det er der slukket for med det samme Wink

Om det er overkill at kalibrere sådan en skærm tjoeh.. det er det nok.. men nu er jeg stamkunde ved otto som har været forbi og pille ved mine skærme 4 gange nu... og han skal da også leve.. han tjener jo ikke noget ved at sidde og skrive her.. så nogle skal jo give ham brød på bordet Star

Men jeg vil sige at det jeg kan komme til med dve eller isf the calibrator når et pænt stykke fra hvad otto når.

Man kan diskutere om hvad der er bedst... hvis budgettet er 9k er det så bedst at brænde alle pengene af på skærmen.... eller vælge en billigere skærm også afsætte det som det koster at få skærmen kalibreret af en som otto.... jeg ved godt hvad jeg til enhver tid ville vælge hvis det var en primær... eller sekundær skærm som blev brugt dagligt... for så køber jeg den billigere og får otto til at vride det optimale ud af den.

mit største problem er nok jeg er blevet forvændt med den skærm jeg har i stuen.. som også er isf kalibreret og foregængeren til den var også... og som sagt den tidligere fra mit soveværelse panasonic th37px70 var som sagt også kalibreret af otto... min søn på 3 år sad iøvrigt for første gang HELT stille da han så tv på værelset i dag... det kunne han slet ikke med den lille lcd han havde før... så yes... billig købt fred LOL

Redigeret af rhsin - 10-Maj-2010 kl. 21:32
Mvh

René
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:24

"mht hakken prøv lige at checke om 3dcomp er slået til.. mener at huske at den giver noget hakken ved pan... men det er noget siden jeg legede med det... fok iøvrigt en x10y ind af døren i dag til soveværelset.. tror sgu jeg skal have otto forbi for en kalibrering for kan ikke rigtigt ramme en indstilling jeg er tilfreds med.. og han fik min gamle px70 til at se ganske hæderlig ud"

Der er 3D-Comp feature på mit ny indkøbte 37X10Y, så det er ikke helt korrekt , det bruges ifølge manual til noget still billed halløj, har altid haft det slået fra på mit 42PZ800 også´, ved ikke om det har indflydelse på noget som helst.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Tubbe Tubbe skrev:

Der er 3D-Comp feature på mit ny indkøbte 37X10Y, så det er ikke helt korrekt , det bruges ifølge manual til noget still billed halløj, har altid haft det slået fra på mit 42PZ800 også´, ved ikke om det har indflydelse på noget som helst.

Vasif >>> På side 26 i X10Y Manualen står der om 3D-COMB...................... Så det findes på modellen LOL
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:16
3DComb findes kun på visse tilslutninger, som f.eks. analog input/output såsom scart eller component-tilførsel. Med HDMI, som de fleste vel typisk bruger, er den ikke gældende, og derfor lidt irellevant.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 22:35

Måske gemmer der sig nogle muligheder i service-menuen, det ved jeg selvfølgelig ikke, men det plejer Otto nu for det meste ikke at rode i, men det ved han selvfølgelig bedst.

Jeg bruger service-menuen på de tv hvor det er nødvendigt/formålstjenstligt. På mange Philips tv, inkl. dit, er indstillingerne i service-menuen bare en kopi af bruger-menuen (på den måde at når man justerer det ene sted følger det andet sted efter), der er ikke nogen justeringer i service-menuen der ikke kan laves fra bruger-menuen, derfor brugte jeg den ikke. På X10 vil man justere via service-menuen, hvor RGB justeringerne ligger.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu