recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - X360 som mediecenter??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketX360 som mediecenter??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: X360 som mediecenter??
    Sendt: 05-April-2007 kl. 20:49

Nu har jeg aldrig prøvet en Xbox 360, men jeg kan se at man få Media Center programmet til Xbox 360. Betyder det at jeg kunne bruge denne maskine som et rent mediecenter på højde med en pc?

I så fald kan jeg se at de harddiske man kan få til Xbox 360 er alt for små, så kan man fx koble en alm USB harddisk til den, og dermed få plads til sine film og sange mv?, eller er det muligt at streame fra sin pc.

Det jeg vil frem til her er at jeg har en Kiss DP600, og den bliver jeg aldrig helt gode venner med. omvendt gider jeg ikke have en pc stående som medie center.

Skulle Xbox 360 ikke kunne bruges til mit formål, er det så muligt at trække et 10-12 meter langt kabel fra min stationær pc, og koble den sammen med et HDMI kabel? Jeg er løbet på et 10 meter langt kabel. Men virker det??

Mvh Dan

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 08:12
Hejsa

En xbox 360 virker som en slags tynd klient(Via en form for Terminal Service Session). Dvs du skal have en MCE computer (Vista Home Premium, Vista Ultimate eller XPmce) førend du kan bruge mediecenterfunktionen i x-box 360.

Din MCE box har så tv-tunere, harddiske osv. som X-boxen kan tilgå som om at den selv var den egentlige MCEbox.

Bruger man MCE boxen til andet end MCE dvs office mv. kan XBOXEN godt logge på MCE maskinen via MCE interfacet i X-box dashboard, og bruge alle MCE funktioner uden at det har indflydelse på hvad den bruger som som bruger MCE'boxen til office laver.

Løsningen fungerer fornuftigt, men X-boxen larmer desværre og spørgsmålet er om man kan holde det eller man ligeså godt kan lave en dedikeret MCE dunk mere... Og så have en NAS til Recorded TV...

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 11:18

Så i princippet vil det virke med MCE installeret på begge maskiner? Og jeg vil kunne lave alt som jeg plejer med min pc mens børnene fx se en film?

Larme? Har du en Kiss DP600 lette??! Hvad med Playstation 3? Nogen der har erfaringer med den?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 23:56

Hvad mener du med MCE på begge maskiner?

Du kan ikke installere MCE på en Xbox 360, men den kan godt være en extender, dvs. du kan se det TV der ligger på MCE boksen via Xboxens forbundne fjernsyn

Du kan IKKE bruge en anden PC som  extender

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu