recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Celeron NUC, 1/2 GB RAM, USB stick el. mSATA disk, evt. wifi kort, OpenElec. Kan gøres for under 1000 kr og bedre medie center får du ikke.

Kigger også efter en NUC løsning. Hvor finder jeg de dele til under 1000?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Jeg bruger en NUC D54250WYK, den er jeg rigtig glad for.
Jeg bruger Total Media Thearter som ekstern afspiller i Kodi fordi jeg også ser 3D film. Alle film ligger i ISO format på en NAS.

Understøtter Kodi da ikke 3D ud af boksen eller?


Kodi/XBMC understøtter kun 3D sbs og o/u, men skal du afspille full Blu-ray 3D kræver det en extern afspiller
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:54
Ok tak.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Kigger også efter en NUC løsning. Hvor finder jeg de dele til under 1000?

DCCP847DYE kan normalt fås for 900-950 kr. 1 GB RAM har du måske liggende ellers kan de fås for 25 kr i den blå. USB stick til OpenElec har man normalt også liggende og så er man kørende. Hvis wifi ønskes kan wifi kort fås billigt i den blå avis.
Luksus udgaven er så med mSATA men jeg kan ærligt talt ikke mærke forskel i hastighed over en USB stick.

1 GB RAM lyder ikke af meget men det er i min erfaring mere end rigeligt til XBMC.

Jeg har opgraderet min NUC med en fanless case så den er lydløs. Ikke at den larmede meget før men er nu glad alligevel da den pt står fremme under TV'et.

PS. Hvis den skal styres med IR kan man få billige IR dongle på ebay. MCE fjernbetjeninger virker fint. Jeg bruger pt en Logitech Harmony.


Redigeret af bleze - 12-Januar-2015 kl. 17:34
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 18:23
Kan også kun give mine anbefalinger til en NUC..
Dog synes jeg ikke den yder optimalt i DVBViewer, oplever små hak engang imellem.. :/
Andre der bruger Nuc og Dvbviewer..?
Til top
Per S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 19:36
Kan det passe at Minix ikke understøtter DTS lyd?

Og er resultatet ingen lyd, hvis den bliver fodret med DTS? eller evt TrueHD? eller DTS-HD?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

PS. Hvis den skal styres med IR kan man få billige IR dongle på ebay. MCE fjernbetjeninger virker fint. Jeg bruger pt en Logitech Harmony.
Det er bare ikke helt det samme, som dem der er indbygget. Der kan du nemlig tænde fra helt slukket tilstand. Det kan du ikke med sådan en IR USB ting.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 Det er bare ikke helt det samme, som dem der er indbygget. Der kan du nemlig tænde fra helt slukket tilstand. Det kan du ikke med sådan en IR USB ting.

Du har ret. Hvis det er et krav kan det dog fixes med et mod, men så bliver det også lidt nørdet. Alternativt er en NUC med indbygget IR men de er også en del dyrere :)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
adlertropf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adlertropf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 06:52
Jeg har lige fået en amazon fire TV hjem hvor jeg har sideloaded xbmc. Det fungerer ret godt. Meget hurtigere end raspberry pi og CEC virker også.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 Det er bare ikke helt det samme, som dem der er indbygget. Der kan du nemlig tænde fra helt slukket tilstand. Det kan du ikke med sådan en IR USB ting.

Du har ret. Hvis det er et krav kan det dog fixes med et mod, men så bliver det også lidt nørdet. Alternativt er en NUC med indbygget IR men de er også en del dyrere :)

Så meget dyrere er de nu heller ikke ;)
dn2820fykh fåes for 1011kr, med indbygget ir.
http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dn2820fykh-id-8055003.aspx?q=nuc
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 12:19
Jeg bruger en Asus Chromebox med OpenElec og prisen er svær at slå, eneste minus er der ikke er indbygget IR samt at HDMI lyden ikke virker i Windows.

Til 1500 KR får man:
Haswell cpu, IKKE Atom
2GB ram
16 GB SSD
Wifi

Der er også en HP udgave hvor der medfølger tastatur og mus til samme pris.

Chromebox kræver dog noget modding for at kunne køre andet en Chrome.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=194362
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Så meget dyrere er de nu heller ikke ;)
dn2820fykh fåes for 1011kr, med indbygget ir.

Wow, nice. Hullet er godt nok blevet lukket. Klart at foretrække og også en billigere løsning hvis IR er et krav.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu