recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BumBum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 15:48
Hvorfra fik du en Fire tv?? jeg havde overvejet at købe en som afløser til en atv2, men hverken amazon UK eller DE sender til DK. 
Efter specs at dømme burde det være en ret kraftfuld lille dims, der ikke fylder meget og ligner et selvbygger projekt - vigtigt for nogen :)

Oprindeligt skrevet af adlertropf adlertropf skrev:

Jeg har lige fået en amazon fire TV hjem hvor jeg har sideloaded xbmc. Det fungerer ret godt. Meget hurtigere end raspberry pi og CEC virker også.

Til top
adlertropf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adlertropf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 15:58
Jeg købte den som ny på ebay fra en Englænder. Med fragt  £76.71, så sammenlignelig pris med amazons. 

Vær obs på at den strømforsyning der kommer med er indbygget i et engelsk stik, så jeg måtte slagte en rejseadapter og så lodde dansk netstik på, da jeg ikke lige havde en enkelsk til dansk adapter.  

Oprindeligt skrevet af BumBum BumBum skrev:

Hvorfra fik du en Fire tv?? jeg havde overvejet at købe en som afløser til en atv2, men hverken amazon UK eller DE sender til DK. 
Efter specs at dømme burde det være en ret kraftfuld lille dims, der ikke fylder meget og ligner et selvbygger projekt - vigtigt for nogen :)

Jeg har lige fået en amazon fire TV hjem hvor jeg har sideloaded xbmc. Det fungerer ret godt. Meget hurtigere end raspberry pi og CEC virker også.

Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 20:17
Er det ligetil at smide Kodi(XBMC) på den?
Til top
adlertropf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adlertropf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 22:33
Ja det gik nu faktisk ret nemt. Jeg brugte et stykke software jeg fandt http://jocala.com/adbfire.html

Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BumBum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 08:11

Ja det gik nu faktisk ret nemt. Jeg brugte et stykke software jeg fandt http://jocala.com/adbfire.html

Jeg ser mulighed for et fælles indkøb her Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 09:14
Som jeg forstår det skal Amazon Fire TV rootes for at man kan bruge USB-porten til en ekstern disk men som tilfældet er det med Apple så bekæmper Amazon denne type aktiviteter.

Hvis man udelukkende streamer fra netværksdrev og ikke har behov for at lade boksen drive en 2.5" USB disk direkte er den sikkert OK men det er en dealbreaker for mig selv.

Unlock your FireTV potential without rooting it

Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 09:39
Nu står der ikke noget i dit indlæg om, om du ønsker den skal kunne afspille DTS HD MA og HD lydspor generelt, men mange af de små bokse understøtter så vidt jeg ved ikke denne funktionalitet.

Jeg har læst mig frem til, at hvis man gerne vil det, så understøtter bl.a. Intel NUC dette..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BumBum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 13:54
Hm så for at kapre trådstarters tråd en smule så er bedste alternativ til en jailbreaked ATV2 at bygge noget selv med Intel NUC?

Personligt håber jeg på at finde noget der fysisk er i omegnen af ATV, er nemt at bruge (for både børn og ikke tech-kvinder Big smile), hurtigt og pænt i GUI'en.

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Nu står der ikke noget i dit indlæg om, om du ønsker den skal kunne afspille DTS HD MA og HD lydspor generelt, men mange af de små bokse understøtter så vidt jeg ved ikke denne funktionalitet.

Jeg har læst mig frem til, at hvis man gerne vil det, så understøtter bl.a. Intel NUC dette..

Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af BumBum BumBum skrev:

Hm så for at kapre trådstarters tråd en smule så er bedste alternativ til en jailbreaked ATV2 at bygge noget selv med Intel NUC?

Personligt håber jeg på at finde noget der fysisk er i omegnen af ATV, er nemt at bruge (for både børn og ikke tech-kvinder Big smile), hurtigt og pænt i GUI'en.

Det bliver hvis ikke meget lettere at bruge som XBMC gør det..?? (man kan fjerne alt det overflødige, i GUI)
Nuc'en vil give et hurtigt interface..

Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2010
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 19:40
Hold da op, det er dejligt med så meget respons 😄, den x8 plus, hvordan er det at sætte den op? Der ligger vel ikke XBMC på den fra start? Ville klart foretrække den kan afspille 3D og selvfølgelig nok også 4k. Den er heller ikke på lager ved medieplaneten? Ville det være bedre at købe den på eBay?

Tak for alle input
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 20:19
Jeg har lige købt en nuc i celeron, 4GB ram og den mindste intel ssd.
Jeg har installeret den op med openelec og aldrig har jeg oplevet noget der kører så stabilt og perfekt. Afspiller rå blu-ray iso med hd lyd fejlfrit.
Plus mange andre film fra 4 gb mkv til 32 gb remux.
Den spiller maks. Jeg skal vidst ud og havde 1 mere til stuen:-)

Så køb den - Perfekt produkt.

Det var min anbefaling. Jeg har også overvejet alt i tråden men mit valg har jeg ikke fortrudt:-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Jeg har lige købt en nuc i celeron, 4GB ram og den mindste intel ssd.
Jeg har installeret den op med openelec og aldrig har jeg oplevet noget der kører så stabilt og perfekt. Afspiller rå blu-ray iso med hd lyd fejlfrit.
Plus mange andre film fra 4 gb mkv til 32 gb remux.
Den spiller maks. Jeg skal vidst ud og havde 1 mere til stuen:-)

Så køb den - Perfekt produkt.

Det var min anbefaling. Jeg har også overvejet alt i tråden men mit valg har jeg ikke fortrudt:-)

Hurtigt spørgsmål: Købte du en DN2820FYKH og i så fald fik du den gamle udgave med N2820 CPU eller den nye med N2830?

Se min anden tråd om emnet: Intel NUC DN2820FYKH: N2820 eller N2830?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu