|
XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
jeg købte her http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=1146902 Ifølge det der står på pcen og faktura er det en 2820 |
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Okay, var det det billigste sted? Hvad skal der købes ekstra før man er i gang? Og hvad med fjernbetjening? Har selv en harmony one nu hvis ddt er til noget 😄
Hvad er forskellen på den nye og gamle? |
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Den NUC lyder nu fin nok, kan se 2820 er både med infrarød og trådløs net,
Et par spørgsmål mere, Kan der kun sættes USB dongle i? Eller er der mulighed for at sætte et drev i og så evt. Bruge den som NAS også? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Du får nok ikke noget ud af at kigge på pc'en eller fakturaen. Som der står i den anden tråd skal man finde en label på boksen eller undersiden af maskinen, hvor der står et versionsnummer. Hvis dette nummer ender på -100, -101 eller -102 er det en N2820. Ender det på -103 eller højere er det en N2830 - men maskinen sælges stadig med betegnelsen DN2820FYKH og jeg tvivler på, at forhandlerne har fået denne lille nuance med i deres beskrivelser.
Jeg er interesseret i at høre, om de hjemlige forhandlere har fået solgt ud af de gamle og er begyndt at sælge den opdaterede model under det gamle navn som det så småt er blevet observeret i andre lande. |
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Det ved jeg ikke om det var det billigste. Det var det nemmeste:-)
Jeg købte den og 4GB ram. SSD havde jeg men såvidt jeg har forstået køre den ok på en USB pen. Jeg bruger den med min harmony one som er kodet op efter microsoft medie center. Det virker fint Mht. Foskellen så kan du se det på hans link. For mig er det fint med den gamle. Den kan det den skal. Det er så simpelt som de viser her at installere: http://www.youtube.com/watch?v=eMb18GL6Fx0 |
|
![]() |
|
Jeg kan se at de har fået flere på lager i dag end da jeg bestilte.
Jeg vil give dem et ring hvis jeg var dig og spørge. Det er vidst nemmest. Den danske distributør kan jo havde flere tusinde på lager som de trækker af. |
|
![]() |
|
Det er ikke altid lige nemt at få en supporter til at oplyse, hvad der står i en krog på en label på en emballage for et produkt, som evt. befinder sig på et fjernlager. Det er derfor jeg spørger her.
Jeg er godt klar over, at det, at der er en som måtte have fået den opdaterede model ikke er ensbetydende med, at jeg også ville få det, hvis jeg bestilte en, men det ville dog indikere, at det var muligt. |
|
![]() |
|
tornsanger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2014 Status: Offline Point: 13 |
Jeg har selv købt en Intel NUC, men den døjer med at afspille dvd'er. Har installeret openelec på maskinen. Er der andre der har oplevet tilsvarende problem og hvordan har i løst dette.
Den afspiller uden problemer både blu-ray, x264 rips og lign.. |
|
![]() |
|
For lige at følge op på mit eget indlæg: Her er et billede af den pågældende label hvor versionsnummeret er fremhævet: https://communities.intel.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-240723-237146/dn2820fykh-label.jpg I dette tilfælde er "...-100" = N2820. Der skal stå -103 eller højere for at det er en N2830. Det er ikke ligegyldigt om det er en N2820 eller en N2830 eftersom ændringen blev foretaget for at rette fejl, der ikke kunne rettes via BIOS-opdateringer. Igen: Det vil formentlig ikke fremgå nogen andre steder end dette versionsnummer og så selvfølgelig hvis man checker egenskaberne for computeren. Modelnummer og beskrivelse hos forhandlere vil stadig indikere N2820. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/zotac-zbox-nano-ci320-id-8457631.aspx?q=ci320 - kan det samme som den der nuc, bare med quad-core i stedet for dual core, flere usb 3.0 porte, sdcard læser hvis du har lyst til at boote fra sådan et, 100% lydløs da den er passivt kølet, mulighed for at smide en 2.5" disk i, ir modtager, wifi, gigabit netkort, optisk udgang (dog via hovedtelefonporten), kort sagt den perfekte medieafspiller i min optik.
|
|
![]() |
|
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
Dog synes jeg ikke, at nogle inde på Kodi-forummet endnu har kunnet få den til at tænde vha. fjernbetjening, fordi Zotac åbenbart bruger en ikke-standard Microsoft sekvens til at tænde med. Kæmpe minus, hvis det ikke er muligt.
Redigeret af DjonDjoe - 16-Januar-2015 kl. 11:03 |
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Fordelen ved bokse som Minix og Amazon Fire TV er at de meget nemt kan køre Netflix, hvor med en NUC vil man fumle noget rundt med det
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |