|
XBMC + DVB viewer ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 22:01 |
I den anledning har jeg et par spørgsmål, som jeg håber de af jer som har denne opsætning kan hjælpe mig med at svare på. Når det gælder optagelse af TV programmer, så har jeg forstået at man vælger de programmer der skal optages via en browser og altså ikke via XBMC - det er fint og på mange måder en fin løsning. Men når programmet er optaget, f.eks. "Kender du typen" fra DR1. Hvordan vælger man så dette fra XBMC ? Mit spørgsmål kan deles op i 2:
Endelig et tillægsspørgsmål - kan man vælge igen f.eks. "Kender du typen" mens det bliver optaget, hvis nu man forestiller sig man ønsker at se det 10 minutter efter det er startet ? Eller er man nødt til at vente til det er færdigt ? Jeg håber mine spørgsmål ikke er alt for banale, omvendt vil det være rart hvis andre kan fortælle om deres erfaringer. På forhånd tak ![]() |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Du skal bare tilføje den mappe hvor dine optagelser bliver gemt, til biblotektet.
|
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Betyder det så at jeg både kan se navnet på programmet der er optaget og program omtalen fra EPG data, eller er det kun program navn ? Også iøvrigt mange tak for svaret!
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Du kan godt starte med at se en optagelse i xbmc inden recording service (RS) er færdig med at optage den. Hvis optagelse er fx. 10 minutter inde og du starter xbmc viser den at du nu ser "kender du typen", et program der er 10 minutter tilbage af (fordi optagelsen indtil videre kun har en totaltid på 10 minutter). Efter du har set 10 minutter i xbmc begynder den helt automatisk at forlænge den resterende spilletid med 20-30 sekunder løbende, du kan altså sagtens se hele udsendelsen ud i et fordi xbmc løbende opdager at der er mere tilbage end den oprindeligt regnede med. Der er dog det men, at hvis du kommer til at "spole ud over slutningen" så afbryder xbmc afspilningen og du må starte den igen, dvs. hvis du fx. er 10 minutter bagud i forhold til live signalet kan du godt springe den første 6 minutters reklameblok over, men når du forsøger med den næste 6 minutters reklameblok, så ryger du udover de 10 minutter ekstra du havde at spole over og så anser xbmc det for at du har set programmet færdigt og hopper tilbage til menuen. RS er ligeglad og optager videre så du mister ikke noget, men xbmc kan ikke finde ud af at starte derfra hvor du nåede til fordi du jo nåede helt til "slutningen", derfor skal du manuelt spole frem til der hvor du nåede til. Hvad angår det med at finde udsendelserne, så har jeg ladet min RS lægge optagelserne i en mappe på min nas og i xbmc har jeg lavet et library under videos jeg kalder "TV optagelser" og det kigger i samme mappe på nas'en. Det med at se EPG data i xbmc har jeg ikke forsøgt, så fisk! For øvrigt kan du under videos i xbmc vælge video add-ons og installere dr.nu player. Så kan du streame gamle udsendelser af dr's programmer og bl.a. Kender du typen direkte til xbmc fra dr's podcast(?) lager. Så hvis du glemte at få optaget Kender du typen i onsdags er dr.nu addon'en en herlig ting. |
|
![]() |
|
Strandvasker & Monsterslam - tak til jer begge, det var nogle gode svar
![]() Jeg vil forsøge mig med en prøve installation i den kommende tid for at hvordan det virker. Hvis jeg finder ud af mere om EPG data, vil jeg skrive lidt her. Men det kommer nok til at tage et stykke tid.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |