|
XBMC + film streaming on the go |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-September-2012 kl. 14:58 |
Hej
Jeg har et setup derhjemme som består af to bokse med XBMC, og en database de begge tilgår på min NAS (dette for at jeg kan fortsætte film i et andet rum, og se hvor langt jeg er i mine serier). Dette fungerer som sådan fint nok, men jeg rejser også en del pga. mit arbejde. Her vil jeg også gerne se når jeg sidder på hoteller om aftenen. Til det bruger jeg nu Plex media server som også fungerer fint nok. Ulempen ved Plex for mit vedkommende er at min Synology NAS ikke kan køre det da det ikke er en helt ny model, så jeg er nødt til at have min PC stående tændt hvis det skal fungere i udlandet. Den næste ulempe er at jeg ikke har styr på hvor langt jeg er kommet i de enkelte serier jeg følger med i. Jeg tænker derfor om der er en måde at enten få Plex til at bruge XBMC databasen til at holde styr på hvad der er set/ikke set, eller om der en helt anden løsning. Jeg overvejer lidt at investere i en ny Syno for at have noget kraftigere hardware, og jeg har også sidder og kigger på hvad Raspberry Pi evt. kan køre, men har ikke fundet en god transcoding løsning, da jeg skal sidde og se det på min iPad. Er der nogen som har noget inspiration/nogle ideer til hvad jeg i givet fald kunne gøre? /Ulrik |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne også bare streame det over ftp, også stadig bruge XBMC på din laptop ;)
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Aktiver VPN på din Synology og log på når du er remote. Men bruger du kun en iPad i dette tilfælde ?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
@tf-uno Jeg vil som skrevet benytte mig af iPad. Jeg kan ikke installere XBMC på laptop da det er en firma pc.
@kim.t Det meste af mine videoer er i mkv, hvilket iPad ikke kan klare, derfor ville jeg gerne have plex server installeret |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Xbmc kan også installeres på iPad ;) men ændre jo selvfølgelig ikke på at den ikke kan klare mkv..
|
|
![]() |
|
XBMC kan kun installeres på iPad hvis man jailbreaker, men så kan man til gengæld også se mkv derpå
|
|
![]() |
|
Hvad venter du så på..?
Tvivler dog på du kan streamer mkv på et hotel netværk :) |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Jeg bruger remote potato til film streaming selv over 3g :)
|
|
![]() |
|
Nu valgte jeg at gå i flæsket på min iPad og rent faktisk jailbreake den. Jeg havde lovet mig selv ikke at gøre det, men tænkte der ikke var nogen gode løsninger ud over at gøre det.
Har nu fået xbmc til at virke derpå og den streamer fint film og serier fra min Syno derhjemme. Næste skridt er at jeg skal have den sat op til at fange den centrale xbmc database, så jeg kan følge med i hvad der er set/ikke set sammen med mine andre xbmc enheder. Dog undrer dig mig at jeg ikke kunne få det til at virke over VPN - jeg har en VPN server kørende på Syno, her kunne jeg sagtens forbinde, og jeg kunne tilgå netværksservices som var jeg derhjemme, men xbmc kunne ikke fange min workgroup og mappe drevene denne vej, så løsningen blev i stedet via FTP. Men det virker også, så who cares :) @tf-uno: Langt de fleste hotel netværk er høj hastighed i dag. Jeg har netop været i Stockholm og afprøvet hele setup'et, og den klarede det hele uden hakken. |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
Jeg har en WHS 2011 server der står tændt 24/7 og har installeret XBMC. Men er der en måde at få mine videoer streamet fra remote vha. XBMC?
Jeg har nemlig også en central database der viser hvor langt jeg er i mine afsnit osv. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men hvorfor sætte sig for ikke at ville jailbreake? Det er det bedste man kan gøre for sin iPad. iDevices skal jailbreakes så snart de kommer ud af æsken, ligesom Androids skal rootes med det samme. Bare det at man kan blokkere reklamer er rigeligt salgsargument :)
XBMC til iPad er i øvrigt mega nice. Angående det med databasen, så er jeg gået en anden vej. Mine XBMC enheder har bare sin egen database, men jeg tilslutter dem til gengæld trakt.tv, som så sørger for at markere film og serier "set" når de er set på en anden enhed. Desværre giver det så ikke mulighed for at stoppe midt i en film i stuen og så fortsætte hvor man slap, men det er til gengæld cross-platform. Både XBMC, Media Portal, Plex etc. kan være med.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
Jeg er helt enig. Det var også den eneste grund til jeg købte Ipad 2 for at kunne jailbreake den og få XBMC på. Og også grunden til jeg kører IOS 5.0.1.
Men jeg kunne virkelig godt tænke mig hvis man kunne bruge XBMC derhjemme også streame fra serveren når jeg er på farten istedet for at flytte film frem og tilbage. Findes der noget software, ligesom slingplayer der kan streame ens film og serier når man er på farten og hvor man kan få brugbar kvalitet på 1,5 Mbit upload? Eller findes der kun remote potato, for så må jeg jo prøve det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |