|
XBMC + film streaming on the go |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jeg kan se der har været en del aktivitet herinde siden jeg startede tråden.
Jeg kan sige at jeg har siden jeg skrev det oprindelige indlæg valgt at jailbreake min iPad og lægge XBMC ind på den. Jeg har derudover fået min VPN til at virke ordenligt, og har nu fået XBMC på iPad til at benytte den fælles database som ligger på min Syno - dvs. den har alle fluebenene og også mulighed for resume - uanset om jeg er hjemme eller et eller andet "fremmed" sted! Så yay! @Jacob OpenVPN kræver at du genererer en settings fil, men så spiller det også, jeg bruger dog selv PPTP da det er noget nemmere. Så kan det godt være sikkerheden er lavere, men der ligger ikke ligefrem statshemmeligheder på min Syno alligevel. Mht. den IP, er det bare tildeling på det interne netværk, den betyder ikke rigtigt noget. Jeg har dog ændret min til 192.168.2.1 da min router tildeler 192.168.1.X - bare så der er lidt mere konsistens, men det betyder intet. Det er simpelthen det IP den tildeler den eksterne enhed på det virtuelle netværk... Mht. at bruge den fælles database så var mit oprindelige problem at jeg valgte at bruge arbejdsgruppe navne i stedet for IP adresser til at henvise til biblioteket. Så da jeg valgte at benytte den direkte IP fik jeg hul igennem. Jeg bruger til orientering SMB stier - havde det dog også til at virke med FTP. Du skal dog være opmærksom på at hvis du vil dele thumbs, så skal de ligge tilgængeligt centralt også, dvs. det skal være ændret i din advancedsettings.xml fil. |
|||||
![]() |
|||||
jacobsiv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
||||
Nå, er kommet lidt videre. Det viser sig at "add network settings" kun vises når man er logget ind i xbmc med MasterProfile og jeg havde lavet en "remote" profil.
Så nu har jeg fået lavet et ftp share. Men når jeg klikket på det forbindes der ikke til min server. Det kan filezill dog godt med de samme setting. Ifølge logfilen er det "curl failed with code 9", hvilket betyder at der ikke kan forbindes.. Så jeg er lige vidt. Og for de interesserede så skrives network shares til filen mediasources.xml og i mit tilfælde ser den sådan ud: <mediasources> <network> <location id="0">ftp://admin:password@xxx.xxx.xxxx.xxx:21/Video</location> </network> </mediasources> |
|||||
![]() |
|||||
jacobsiv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
||||
Mange tak, jeg har ledt en del efter et klart svar på netop det spørgsmål.
Det gør jeg allerede og det fungerer fint hjemme. Jeg har tilmed lavet to forskellige profiler med hver deres advancedsettings.xml filer som deler det samme thumbnails katalog på NASen men har hver deres MySQL database på NAS'en, således at børn kun ser børnefilm, og voksne kun, ja, voksenfilm ;) Så det er efterhånden blevet et lidt kompliceret setup. Nu mangler jeg bare remote forbindelsen. Men det kan være at jeg bliver nødt til at vente med det til jeg kommer hjem. |
|||||
![]() |
|||||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
||||
Har du givet din Synology statisk IP? Har du aktiveret SMB på Syno? Prøv så bare at bruge SMB://User:Pass@xxx.xxx.xxx.xxx når du mapper, se om ikke det virker. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Prøvet og testet uden held. Der stod dog "working" i et pænt stykke tid, men endte med "Could not connect to remote server". Ligesom mine andre forsøg.
Jeg har ikke statisk IP, men har den rigtige IP. Det ser ud til at TDC skifter dynamisk IP hver d. 1. i måneden, så jeg fik mailet den nye ip i går. Og den virker fint til FPT via filezilla. Når det kommer op at køre vil jeg bruge dtDNS til at holde min Ip opdateres, så jeg kke hele tiden kal ind og ændre den. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Det jeg mener er den IP som din Syno har internt på netværket - om du har gjort den statisk? Ikke den du har udadtil ved TDC.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Ah, så misforstod jeg. Ja, det har jeg og den er altid det altid det samme 192.162.1.16.
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |