recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC forbindelses problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC forbindelses problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC forbindelses problemer
    Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 14:48
Hejsa,

Jeg er begyndt at bruge XBMC, og har derfor blandt andet fået fat i tv3play add-on. Men hver gang jeg prøvet at åbne mine add-ons kommer der en eller anden form for fejl meddelelse om, at kommunikationen eller forbindelsen til det valgte add-on ikke virker.

Det undre mig bare meget, for det har virket, og jeg føler ikke jeg har pillet ved noget :s

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 16:10
Hvad har du prøvet? Har du prøvet at google om der er andre med lignende problem? Har du forsøgt at geninstallere addon? Er din PC fuldt opdateret? Sikker på tv3play ikke har ændret noget så det ikke virker før addon bliver opdateret? Hvilket styresystem køre du? Hvilken version af XBMC?

Ved godt det er en del spørgsmål, men at du ikke føler du har pillet ved noget, er desværre lidt svært at fejlsøge ud fra.

Redigeret af Psymon - 25-Oktober-2012 kl. 16:11
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:47
Ja, mit første indlæg var skrevet i en fart :)

Jeg har den nyeste xbmc, har googlet uden resultat, har afinstalleret add-on og xbmc, installeret det igen. Jeg har sat firewalls fra, forbundet til internettet med iphone 4 som modem, kørt kablet netværk. Jeg har ikke opdateret min pc, så det kan jeg da lige prøve :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 17:48
Mit styresystem er windows 7
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 19:03
Add-ons er også up to date.
Den anden add-on jeg har er Icefilms. Den skriver det her "An error has occured communicating with icefilms. check your connection and the icefilms site"

Det undre mig meget, jeg sad nemlig og så en film igår aftes. Den var dårlig, så jeg valgte at leje en film over Viaplay istedet. Da jeg så gik tilbage på Icefilms add-on i xbmc ville jeg lige kigge lidt rundt på film og serier, og det var der fejlmeddelelsen kom.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 20:20
Lyder underligt, kan du tilgå servicen uden for XBMC? Mest for at finde af om fejlen er i XBMC eller hos udbyderen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 20:52
Jeg har undersøgt om der skulle være noget i vejen med udbyderen. Snakkede med en kammerat som også bruger XBMC og Icefilms. Hos ham virkede det fint. Han tændte det mens jeg var i røret, men hos mig virkede det ikke.

Jeg undrer mig over, at det ikke har hjulpet at slå firewall fra, og geninstallere. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om, hvad det ellers kan være der er galt. Specielt ikke når det har virket. Jeg tænkte på, om man skulle åbne en port i routeren, men omvendt set, skulle jeg det ville det jo aldrig have virket. Det er rigtig underligt.

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 20:55
Når du siger nyeste version, er det så Eden, eller Frodo Alpha?

Har døjet lidt med samme problem og Navi-X uden finde en løsning, desværre. Nogle gange virker det og andre gange slet ikke, selvom der ikke er meldt fejl på xbmchub fx.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 20:59
Jeg har Eden. Kunne være jeg skulle prøve Frodo Alpha?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:03
Start med at se om det virker uden for XBMC, bare for at se om det er noget med din pc, dit internet eller xbmc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:05
Det virker uden for XBMC
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 21:23
Prøv at slette xbmc, og så slet også din userdata mappe, burde ligge i din user folder. Så skulle xbmc være helt væk. Så kan du geninstallere det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu