recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbmc/hdhomerun/win 7/optage tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketxbmc/hdhomerun/win 7/optage tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oestervangsvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Emne: xbmc/hdhomerun/win 7/optage tv
    Sendt: 02-November-2011 kl. 05:32
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 05:38
jeg har et medcenter med win 7 på som jeg gerne vil beholde. og så vil gerne have lagt xbmc på fordi at windows mediacenter ikke kan spille iso og mkv filer og samtidige vil jeg gerne have min hdhomerun ind over det men det eneste jeg kan se man kan se tv på er mythbox og den vil ikke rigtig fungere med win 7. er der nogle der har nogle forslag
Til top
Fraller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 08:16
Jeg har det samme setup:
7MC til TV via HDHR
XBMC til alt andet.

Istedet for at forsøge at integrer TV i XBMC, har jeg, via LM Keymap, kodet to knapper på fjernbetjeningen. En der myrder eshell.exe (7MC) og starter XBMC og en anden knap, der gør det modsatte.
Så er det hurtigt og smertefrit at skifte mellem de to programmer.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 10:08
Hvis du vil rode med XBMC og TV så tjek denne side ud: http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/prebuild.html

Jeg køre selv med det build og TVHeadend som tv server på min linux box, virker upåklageligt til at se TV med. Kan også optage, men har aldrig brugt denne funktion.
Til top
smolesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 11:40
Virker det også med DR HD??
Har tidligere prøvet med XBMC og MediaPortal, men på DR HD fik jeg kun billede og ingen lyd i XBMC... 
I selve MediaPortal var der både billede og lyd...

Søren
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 12:04
Med TVHeadend som TV server ser jeg fint DR HD og 3+HD og kanal5 HD uden props. Det eneste er at jeg nogen gange skal stoppe playback og starte igen, hvis jeg skifter fra SD til HD kanal. 
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 20:48
http://lifehacker.com/5473966/xbmc-integration-integrates-xbmc-with-windows-7-media-center
Dette løste mit problem ift at have begge programmer installeret. Der er dog ind imellem problemer med at både XBMC eller WMC vinduet ikke kommer til front ved opstarten af programmerne, hvilket betyder at fjernbetjeningen ikke kunne styre dem.

Dette løste jeg med et lille script i Eventghost som bringer viduet til front, når det åbner op på skærmen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 21:30
tak for hjæpen alle sammen der hvis ikke n ogen men løsning
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 09:15
Du kunne også tage et kig på OpenElec, som er en ny branch af XBMC. Den starter ikke i win7, men skal ligge på en disk/partition for sig selv. Jeg har det kørende fra et SD kort som jeg kan boote op. Her hjælper fjernbetjeningen selvfølgelig ikke meget (og dog understøtter visse MCE remotes tastatur), men det er lynende hurtigt.

Mht at der ikke er en let løsning har du ret...det der kommer tættest på en integreret løsning er MediaPortal, hvor man så også skal bøvle med codecs osv for at få 100% MKV / FLV / OSV understøttelse, og det er ikke så let at have med at gøre. Jeg synes det er langsomt og tungt, og ikke så godt mht overblik over TV optagelser mv.

Jeg kigger også efter en løsning integreret i XBMC, men har ikke set noget der var godt nok endnu.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Du kunne også tage et kig på OpenElec, som er en ny branch af XBMC. Den starter ikke i win7, men skal ligge på en disk/partition for sig selv. Jeg har det kørende fra et SD kort som jeg kan boote op. Her hjælper fjernbetjeningen selvfølgelig ikke meget (og dog understøtter visse MCE remotes tastatur), men det er lynende hurtigt.

Mht at der ikke er en let løsning har du ret...det der kommer tættest på en integreret løsning er MediaPortal, hvor man så også skal bøvle med codecs osv for at få 100% MKV / FLV / OSV understøttelse, og det er ikke så let at have med at gøre. Jeg synes det er langsomt og tungt, og ikke så godt mht overblik over TV optagelser mv.

Jeg kigger også efter en løsning integreret i XBMC, men har ikke set noget der var godt nok endnu.

Ved du om OPENelec kan køre på min Mac Mini 2010.. ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 13:59
http://openelec.tv/ Har ikkeselv en mac...kig evt i deres forum..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu