recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC ingen lyd via HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBMC ingen lyd via HDMI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC ingen lyd via HDMI
    Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:54
Jeg har anskaffet mig en Zotac ZBOX HD-ND22 og har kørt XBMC LIFE både via CD og USB og det fungerer alt sammen udemærket bortset fra at jeg ingen lyd får via HDMI. Der er også store problemer med at afspille en DR-HD ts fil med 5.1 lyd hvorimod stereo kører fint (bortset fra at lyden så ikke er der). Jeg har ikke en dyt forstand på at redigere i XBMC så hjælp søges i den grad. Jeg har har også prøvet at installere XBMC i windows 7 og der får jeg kun 2 kanaler via HDMI ellers er der de samme problemer som beskrevet under LIVE. Der står i spec. at der  skulle være 7.1 via HDMI i PCM, men det oplever jeg ikke, hvad er der galt?
Mvh Hansemand
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:12
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du installeret denne: http://www.nvidia.co.uk/object/hdmi_audio_xp_vista_win7_1.00.00.59_uk.html

Ja den er installeret og der er stadigvæk kun 2 kanaler på hdmi.

Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du installeret denne: http://www.nvidia.co.uk/object/hdmi_audio_xp_vista_win7_1.00.00.59_uk.html

Ja den er installeret og der er stadigvæk kun 2 kanaler på hdmi.

Hvordan ser det ud i disse 3 skærmbilleder (Kontrolpanel, lyd, administrer lydenheder):
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:56
Det er som det ikke skal være, nemlig kun 2 kanaler. Jeg har set efter op til flere gange og har forøvrigt samme billede (dit) på en anden pc.
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Det er som det ikke skal være, nemlig kun 2 kanaler. Jeg har set efter op til flere gange og har forøvrigt samme billede (dit) på en anden pc.
Hvis det var mig, ville jeg lave en reinstall. Ser ud til at HDMI audiodriveren ikke fungerer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:00
Kan det være fordi jeg endnu ikke har aktiveret Win 7? Lyder lidt tåbeligt, men man kan jo aldrig vide. Jeg har købt en ny Win 7 men sender den retur hvis jeg ikke kan få tingene til at fungere. Derfor bruger jeg en anden Win 7 til at prøve mig frem med og den er ikke aktiveret da jeg har en kopi på anden computer. Win 7 skal jo ikke bruges når jeg kører XBMC live og der er slet ingen lyd over HDMI overhovedet, hvordan fikser jeg det?
Mvh Hansemand
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:22
Der er et par ting eller to du skal vide om HDMI, før du begynder at drage konklusioner.

1. HDMI lyd 7.1, 2.0 osv bliver tilgængelige i Windows hvis din skærm eller AV-Reciever rapporterer at den er i stand til at håndtere lyden i disse formatter. Dette sker via EDID( Enhanced Display Identification Data) Hvis dit fjernsyn rapporterer jeg kan kun klare 2.0 lyd....Så får du kun 2.0 lyd.

2. Hvis din kilde ikke er i 7.1, kommer der ikke 7.1 lyd ud med mindre at du har et Codec eller en driver der kan generere en 7.1 stream ud af fx 2.0 lyd.

3. Windows Aktivering har absolut ingen ting med HDMI at gøre.

Redigeret af Patriarken - 22-Januar-2011 kl. 15:23
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Der er et par ting eller to du skal vide om HDMI, før du begynder at drage konklusioner.

1. HDMI lyd 7.1, 2.0 osv bliver tilgængelige i Windows hvis din skærm eller AV-Reciever rapporterer at den er i stand til at håndtere lyden i disse formatter. Dette sker via EDID( Enhanced Display Identification Data) Hvis dit fjernsyn rapporterer jeg kan kun klare 2.0 lyd....Så får du kun 2.0 lyd.

2. Hvis din kilde ikke er i 7.1, kommer der ikke 7.1 lyd ud med mindre at du har et Codec eller en driver der kan generere en 7.1 stream ud af fx 2.0 lyd.

3. Windows Aktivering har absolut ingen ting med HDMI at gøre.

Jaså det forklarer jo lidt. Tak for info. Hvad så med XBMC live som ikke har noget at gøre med windows hvor der slet ingen lyd kommer ud via HDMI, kender du noget til det? Der må være andre der kører XBMC.

Redigeret af Hansemand - 22-Januar-2011 kl. 15:49
Mvh Hansemand
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:13
Virker lyd i Windows Media Player?

Nu er jeg ikke XBMC mand. Men grundliggende er XBMC baseret på FFmpeg som video AVdecoder.Det er ok sådan set, men det kan være et problem med opsætningen her.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Virker lyd i Windows Media Player?

Nu er jeg ikke XBMC mand. Men grundliggende er XBMC baseret på FFmpeg som video AVdecoder.Det er ok sådan set, men det kan være et problem med opsætningen her.

Windows media player virker ikke med DR-HD ts filer hvad angår undertekster og lyd.
Jeg har fået XBMC til at afspille via HDMI men der er det så pludselig mpeg lyd der ikke virker rigtigt og 5.1 he-aac. Undertekster virker fint
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 11:56
Jeg ved ikke om der er andre som har prøvet at afspille en DR-HD (DVB-T nettet) film med 5.1 lyd igennem XBMC live. Jeg kan ikke få det til at køre optimalt, det hakker voldsomt både lyd og billede og er slet ikke til at se og høre på . Derimod kører en DR-HD film fint med 2 kanal lyd. Hvis jeg skiller video og 5.1 lyd fra hinanden og laver en mp4 og kun med video, gør det ingen forskel på billedet, det hakker voldsomt. Er der mon forskel på video streamen med henholsvis 2 og 5.1 lyd? Det forstår jeg ikke lige hvorfor det skulle være tilfældet. Jeg har klippet i Videoredo både med 2 og 5.1 lyd.
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu