recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc Linux - kan man komme på nettet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc Linux - kan man komme på nettet ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbmc Linux - kan man komme på nettet ?
    Sendt: 18-Marts-2013 kl. 16:31
Hejsa

Skal lige siges jeg aldrig har rodet med Xbmc eller Linux

Men har købt en Asus eeetop hvor der er installeret Xbmc på Linux.

Det ser fedt ud men det eneste jeg mangler er en browser.   Er der nogen mulighed for at få sådan en ind så man kan bruge internettet.   Der er ingen disc drev i den, og jeg aner som sagt intet, så hvis nogen kan hjælpe en rookie ville det være fantastisk
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 21:55
Er der ikke en pakke manager hvor du kan installere Firefox eller en anden browser?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2013 kl. 22:05
ville være lækkert.... men kan ikke se hvor eller hvordan jeg installerer det
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 06:37
Når du skriver xbmc på linux mener du så en af de der skræddersyede xbmcløsninger som openelec, xbmcbuntu eller tilsvarende? Pointen med de skræddersyede løsninger er, at de er barberet ned til det absolut minimale der er nødvendigt for at køre lige præcis xbmc og intet andet, hvilket bl.a. betyder at der ikke er installeret en grafisk desktop og browser. De er allerede på nettet fordi du kan hente addons og skins og opdateringer direkte i xbmc's interface, men de har (mig bekendt) ikke nogen grafisk browser inkluderet i pakken.

Hvis du gerne vil både surfe og bruge xbmc er den nemmeste vej frem at installere en komplet ubuntu. Hvis du går på http://www.ubuntu.com/ kan du downloade en komplet version af deres desktop, der ligger også vejledning i hvordan du lægger softwaren over på en usb stick så du kan installere på din nye maskine. 

Når du har lagt en komplet ubuntu på har du en desktop med browser og hele pivtøjet. Herefter installerer du xbmc ved at åbne et terminalvindue og skrive de fire linier med lilla der er på http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Installing_XBMC_for_Linux hvis du scroller en smule ned, så ender du op med et nydeligt xbmc ikon så du kan starte xbmc når du vil se film. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu