recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC: æ ø å mangler på danske undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBMC: æ ø å mangler på danske undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC: æ ø å mangler på danske undertekster
    Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:17
Har seneste version af xbmc på min Win 7.
Fungerer fint, men nogle undertekster viser kun firkanter - og alle min danske undertekster viser ikke æ ø å.
Hvordan fikser jeg det?

Jeg synes heller ikke jeg kan få den til at vise information fra tv.com, imdb etc for mine videoer (som ligger på min nas)
Hvordan sætter jeg den til at at scanne mine filer og finde info til mine videoer?

Jeg har prøvet med standard skin og et par andre. Jeg må have overset noget.Tongue

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Fungerer fint, men nogle undertekster viser kun firkanter - og alle min danske undertekster viser ikke æ ø å.
Hvordan fikser jeg det?

Jeg synes heller ikke jeg kan få den til at vise information fra tv.com, imdb etc for mine videoer (som ligger på min nas)
Hvordan sætter jeg den til at at scanne mine filer og finde info til mine videoer?

Jeg har prøvet med standard skin og et par andre. Jeg må have overset noget.Tongue

Well, mon ikke du bruger en version af Vobsub til at parse undertekster? Så er det her du skal kigge....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Hvordan fikser jeg det?

Bruger du den indbyggede afspiller i xbmc eller en ekstern? har ikke haft nogle problemer med undertekster selv, kører dog linux. Lyder lidt som der er valgt det forkerte charset et eller andet sted.

Lidt svært at guide med informationen når jeg ikke ved hvilket tema du bruger. Men du skal jo først tilføje dine kilder. Du tilføjer f.eks. din film mappe på din NAS. Så makere du den og trykker "C" og vælger "set content" så vælger du film og hvilke scrapers du vil bruge.

kan forresten anbefale Rapier som tema og theTVdb til serier og theMoviedb til film (scrapers).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:37
Patriarken, var det meningen du ville linke til noget?
Briam. det var lige den funktion jeg manglede - tak. Er vant til den gamle fra xboxen, så skal lige vænne mig til den nye windows udgave.
Bruger også Rapier
Jeg bruger den indbyggede afspiller.
Under subtitles kan man vælge character set. Der er hebrew, baltic, chinese etc, men ikke danish. Så jeg har valgt default og western europe - men uden held. Der kommer stadig mærkelige tegn ved æøå.
Kan I vælge danish i menuen?

I gamle dage kunne man lægge et dansk arial font fra office ind i xbmc mappen men det er altså ikke den løsning der skal til?

Jeg har prøvet at google på det men uden held.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:43
Mine undertekstindstillinger ser sådan her ud:
Skrifttype til undertekster: arial.tff
størrelse: 28
Stil: fed
farve: hvid
tegnsæt: standard

jeg kan heller ikke vælge danish. Hvad sprog er dit windows 7?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:01
min win 7 er en engelsk der efterfølgende er lagt en dansk sprogpakke hen over.
Skal jeg prøve at bruge en external player. Har du et link til en guide dertil?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:34
Tjaa altså en ekstern afspiller er egentlig bare en funktion xbmc har fordi den indbyggede afspiller ikke understøtter hardware acceleration. Det gør egentlig bare at når du vælger en film minimere den xbmc og åbner filen i den valgte eksterne afspiller. se xbmc's forum der er en masse vejledninger til det... men det skulle altså også kunne lade sig gøre det med underteksterne i den interne afspiller. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:57
Det er dælme da underligt at det ikke virker. Den er installeret på en helt ren win 7 64bit.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu