|
xbmc med HDhomerun |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2013 kl. 08:26 |
Jeg har tidligere kørt med WMC 7 + HDhomerun til tv, med XBMC plugin, så jeg startede dette hvis jeg skulle se film.
Nu kan jeg jo se XBMC er klar med PVR, og tænkte jeg ville prøve det. Så har installeret XBMC (linux). Nu så jeg så DVB link tilbyder HDhomeruntil synology/Qnap mf. så installere det på den mindste jeg har en Qnap 119 med 1,2 Gz cpu. Det virker også og kan få billede både på PC og TV i XBMC, men HD kanalerne kan den ikke rigtig håndtere, her hakker det. SÅ tænkte jeg ville prøve på min 439 som er en 1,6 Ghz dual atom. Denne vil dog ikke godkende den fil DVB link har. Så min plan var nu bare at få HDhomerun til at køre på XBMC, men tænkte jeg lige ville høre her hvad i har af erfaringer med de forskellige setups? \René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvis du kigger efter her http://dvblogic.com/en/software/qnap-x86-intel/ - så står der også at den ikke virker med x39 modellerne! - du skal op i x69!
Årsagen til at du har problemer med at HD-kanaler hakker kan være fordi den forsøger at lave en eller anden justering af bitraten. - man kan i indstillingerne i plex/xbmc indstille hvor hvor høj bitraten må være i dit netværk. - det kunne godt være du skulle prøve at kigge der og se hvad den står til. - en typisk DK HD kanal ligger på omkring 8-10Mbit hvis det er yousee. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |