recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC med LiveTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC med LiveTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knakkergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knakkergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC med LiveTV
    Sendt: 15-Februar-2013 kl. 19:56
Hej gruppe,

Jeg mangler en slags erstatning for min Slingbox setup  via Boxee Box, som jeg bruger til at se fjernsyn på, da der ikke er kabeltv i min lejlighed. Slingboxen er placeret på Fyn på en 30/30 forbindelse med Yousee og jeg bor i Aarhus.

Jeg har først eksperimenteret med DVB-Link, men det blev skrottet da der ikke er mulighed for kanalskifte ved Live TV (???) på XBMC og Boxee Box uden at først gå ind i EPG og vælge en ny kanal man vil se.

Lige nu eksperimentere jeg med MediaPortal på en Windows 7 maskine placeret på Fyn med en Hauppauge 930C tuner og XBMC Frodo (som i fremtiden skal køre på en Raspberry), men problemet er at kanalskiftet er urimeligt langsomt via ffmpeg (ca. 14 sekunder) og TSreader er ikke muligt når det skal køre via en Rasberry. Jeg vil sagtens kunne overleve med 4-5 sekunder.

Opsummering
Er der nogle setups der kan køre med en XBMC som frontend på Raspberry, som har forholdsvis hurtig kanalskift? (Backend er underordnet, har en PC til rådighed på Fyn til formålet)

På forhånd tak
Til top
knakkergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knakkergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 17:07
Status:

Jeg købte DVB-viewer og det kører nu på en computer på Fyn og streamer til Aarhus. Dette setup kører helt uden problemer. Kanalskiftet er nede på 5 sekunder, hvilket måske skyldes TV-tuneren.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu