|
XBMC noob: Foldere i film? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-November-2013 kl. 12:13 |
Hej,
Er det muligt at sætte XBMC op til, at film vises bestemt efter hvilken folder de ligger i? Altså, på min NAS ligger der nogle foldere ala.: 3D film Børnefilm Nye Film Klassikere Umiddelbart vi XBMC bare vise alle disse film i en og samme "Movies" samling. Jeg gad godt at man fra hovedmenuen kunne vælge "Movies - børn", "Movies - 3d" osv. Giver det mening? Hvad gør i? |
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sæt den til at søge i folderen lige over de 4 du har der. Så finder den alle dem :-)
Og ellers kan du efter guide ind til at den kun skal vise fra en af mapperne. |
|
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
|
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Jeps det er jeg skam med på... Men jeg ønsker bare ikke at alle filmene vises inde "Movies" i en stor rode bunke... jeg vil gerne have dem holdt adskilt...
Nogle nævner brugen af smart playlists som en løsning(?)....
|
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Eller brug 'files' som navigering ? - lyder som om du ikke ønsker library mode ?
|
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Som Matzon siger - gå gennem menuen Videos - istedet for movies. Så vil du finde den folder struktur du nu har lavet. :-)
|
|
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
du kan også vælge at lave indexering i hver enkelt folder. hver gang du indexerer en ny folder får den sin egen "plads" i xbmc. så kan du kalde dem hvad du har lyst til. Og de vil autoopdatere i de korrekte entries når du smider nye film ind.
|
|
![]() |
|
Tak for input'ene...
Jeg jeg kan godt gå gennem video, men synes det tager noget af ideen væk fra at have et lækkert interface. Hvordan indeksere man hver enkelt folder... Man får vel stadig kun 1 movies? Jeg må lure mere på det i aften... |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Hvis du bruger Aeon Nox skin, så kan du ændre genvejene på forsiden og navngive dem, samt pege dem mod de enkelte foldere. Samtidig vælger jeg altid at background skal være random movies på alle genvejene, så det er movie fan-art, der er baggrund i stedet for de røvkedelige sort/hvid standard billeder.
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
Uhh lige noget jeg også havde brug for at vide :) Jeg køre så RASPBMC med deres eget skin. Hvis jeg har en Tegnefilms mappe kan jeg så lave en der hedder "Tegnefilm" på "forsiden" ved siden af "film" ?
Mange tak.
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Du kan godt have filmene til at ligge i flere mapper, men du skal tænke på at programmer som XBMC indekserer din indhold, så du selv slipper for at holde styr på den slags via mappestrukturen. I stedet kan du putte genrer/kategorier på alle dine film som XBMC sørger for at gemme i sin database. Hvad gør du hvis der eksempelvis er tale om en børnefilm i 3d eller en klassisk tegnefilm. Med den logik skal du have filmen til at ligge 2 gange. Eller hvad med en ny børnefilm i 3d. Her er du tvunget til at have filen til at ligge 3 gange. Med XBMC har du muligheden for både at få hele filmlisten, eller have en genre bestemt liste, kun med tegnefilm. Du kan også få vist alle film med John Wayne eller alle film instrueret af en bestemt instruktør. Det kan godt være filerne ligger i en stor bunke, men uanset hvad du søger kan XBMC holde styr på det og lave den rigtige visning selvom filen kun ligger et sted. Med andre ord, kig på genre, filtre og visninger og ikke så meget hvor filen ligger. Det er rigeligt med en film mappe og en serie mappe.
Redigeret af tobywan - 14-November-2013 kl. 19:42 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
Synes det er her XBMC kunnes forbedres en del. Jeg har lige afprøvet ovenstående og det virker fint ved at lave det som et menupunkt eller en undermenu under "Movies". Der er fanart og cover, men som jeg ser det kan man desværre ikke vælge andre "view" types - så man må nøjes med "liste" form. Nu vil jeg lige lege lidt videre med det, men kunne man forestille sig at benytte sine egne film kategorier (3d, Børnefilm...)? |
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
Der var jeg vist lidt hurtig - man kan godt ændre view type. Så det må være måden - super.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |