|
XBMC noob: Foldere i film? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger tags i mine film til at holde styr på dem.
Så kan man nemt lave en genvej til 3D film, HD film (selv om de er ved at være det allesammen efter hånden, disney, børnefilm. Eller hvad man nu vil have de skal tagges som.
|
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Jeg fik leget lidt mere med det igår.... jeg går helt sikkert smart playlist vejen... giver mig 100% det jeg ønsker... Og jeg undgår library/file mode som også viser den andre filer som måtte ligge ved siden af videoen (.nfo osv)...
Lige et hit: Når man opretter en smart playlist med et 'path' filter, så husk at sætte operatoren til 'startswith' eller 'contains' og ikke 'is'..... ja det brugte jeg så lige 1/2 time på at finde ud af...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
NFO filer og så bruge tags mener jeg er en mere holdbar løsning. Så længe man ikke sletter NFO filer så mister man ikke oplysningerne, hvis der skulle ske noget med databasen.
Laver NFO filer til alle mine film, så er det også muligt at ændre i sorttitle og om de er i et movieset, så f.eks. Lord of the Rings står i kronologisk rækkefølge selv om jeg har sat til at sortere efter navn. Nu bruger jeg også yatse appen til android og den kan f.eks ikke både bruge sorttitle og gøre så man ikke ignorer "the, a og an". Så var tvunget til at bruge NFO filer for at få det som jeg gerne ville have det.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Som donfrankie gør jeg noget ligende via ember media manager. På den måde køre xbmc meget hurtigere hvis man kommer ud for at skulle lave en ny database. På under en time har den lagt alle filmene ind igen, og har over 1000 indtil videre samt 21 serier.
Bruger så også trakt plugin, som der igen holder styr på alt hvad jeg har set. Dvs igen hvis jeg skal starte helt forfra får alle de film og afsnit jeg har set, et watched tag. Så jeg heller ikke skal bekymre om den del. Yatse hvis man har android er en super fed Remote. Virkelig værd at bruge penge på, har kun rodet lidt med betalings versionen fra min brors mobil. Så ved ikke helt hvad forskel der er fra gratis versionen. Redigeret af JordanDK - 16-November-2013 kl. 15:51 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
pc-smed ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2013 Sted: Odense, DK Status: Offline Point: 4 |
Hej der Ranger Joe...
Hvis jeg har forstået dit indlæg rigtigt, så er du også træt af dine film ligger inde i et dir i en stor "pærevælling" uden mange muligheder for selv at syre placing og hvor og hvordan ens film ligger. Jeg blev selv for et par år siden totalt træt af rod og forviring på min NAS. Derfor "tvinger" jeg mine film, musik osv. til at ligge der hvor jeg ønske og XBMC stadig kan finde ud af at hente alt info og data på alt. Alle mine film ligger inde i et dir "movies" der inde ligger mine film under dir efter genere...men, jeg tvinger dem til at være i den orden jeg ønske ved at starte med et dir der heder "Nye Fim" derefter kommer mine "Danske Film" og så "Action".... Der er ikke i rigtig alebetisk orden nej.... Derfor tvinger jeg den orden jeg ønske ved at skrive mine dir´s med et tal så det ser sådan her ud..: -= 00 - Nye Film =- -= 01 - Danske Film =- -= 02 - Action Film =- ... osv. Inde i selv dir. var ret rigtig træt af at en ret ny film som "Alle for To" lå øverst derinde pga. "A" mens filmen "Remix" lå langt nede i rækken. Derfor ligger jeg alle film efter årstal.... (2008) - Remix (2013) - Alle for To På den måde styrer jeg at mine film ligger efter årstal, dog..! er det yderst vigtigt at alle film filen, heder præcis det samme som på "imdb.com" Derfor har jeg så ingen problemmer med at hente info, posters, fanart og trailers. Alt virker som det skal. Det er sådan jeg kan lide det og finde rundt mellem 2500+ film og alt vide præcis hvor alle ligger. Alle har deres egen måde at holde orden på deres diske, derfor vil jeg selvfølgelig ikke påstå at måden jeg gør det på er det "ulimativ metode" For mig er det nemt at holde hele "lortet" pænt og ordenligt. Den samme metode bruger jeg klart nok til tv serier, musik og alt andet. Hygge fra... pc-smed. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |