recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc og DTS HD Master 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc og DTS HD Master 7.1

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 20:50
Hey

Det er en lille bug i xbmc der gør det.

Der en tråd på xbmc's forum her
DTS-HD 7.1 only detected as 5.1 channels

Sæderup
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2014 kl. 22:14
Jep.
Har også lige fået tjekket op på det.

Kørte et Dts HD Master soundcheck og der var fin aktivitet i alle højttalere.
Min Marantz modtager også et 7.1 signal, men der står stadig kun 5.1 i afspiller menuen på Xbmc.

Irreterende men til at overleve nu når lyden er som den skal være.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:08
Lige et spørgsmål..Kan XBMC opskalere 5.1 til fake 7.1?
Det bruger jeg i PowerDVD, og det fungerer rigtig godt (syntes jeg).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:14
Ved jeg ikke, men er det ikke bedre at lade din forstærker klare det?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:35
Da jeg kører med Dirac rumkorrektion vil jeg gerne at den sidste "behandling" af lyden foregår i Dirac. Hvis min receiver efterfølgende begynder og "omdirirgere" lyd til andre højttalere, virker Dirac'en ikke efter hensigten.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 14:50
Jeg kan desværre heller ik svare dig Thomas, da det er en helt ny verden for mig med alt dette HTPC.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 11:34
Strecker.

Hvis du bruger Ember Media Manager til at ordne din database, arbejder 100% sammen med XBMC og gør det er meget hurtigere rebuilde sin database hvis man installerer forfra pga fx en formatering, eller hvis database bliver corrupt efter opgradering til nyere versioner osv.

Denne kan også oprette set for de film som hører sammen, og ligge dem i korrekt rækkefølge osv. Dette skal man kun gøre EN gang og aldrig hver gang som man skal med XBMC hvis ikke du har fået lavet backup af databasen.

Har lige gjort det med vores pga opgradering til 8.1, under 20 minutter tog det, så havde den lagt alle 1000+ film ind navngivet korrekt, samlet i de set den skulle og alle film i den korrekte rækkefølge udover det snakker vi også om 19 serier dvs 1200+ episoder.

Når man bruger Ember, kommer det korrekte lydtag også på i XBMC, dvs DTS-HD 7.1 eller TrueHD 7.1 osv med de film som indeholder det.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 11:52
Det lyder som en smart løsning, men det er sgu ikke noget jeg tør at bevæge mig ud i desværre.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Strecker.

Hvis du bruger Ember Media Manager til at ordne din database, arbejder 100% sammen med XBMC og gør det er meget hurtigere rebuilde sin database hvis man installerer forfra pga fx en formatering, eller hvis database bliver corrupt efter opgradering til nyere versioner osv.

Denne kan også oprette set for de film som hører sammen, og ligge dem i korrekt rækkefølge osv. Dette skal man kun gøre EN gang og aldrig hver gang som man skal med XBMC hvis ikke du har fået lavet backup af databasen.

Har lige gjort det med vores pga opgradering til 8.1, under 20 minutter tog det, så havde den lagt alle 1000+ film ind navngivet korrekt, samlet i de set den skulle og alle film i den korrekte rækkefølge udover det snakker vi også om 19 serier dvs 1200+ episoder.

Når man bruger Ember, kommer det korrekte lydtag også på i XBMC, dvs DTS-HD 7.1 eller TrueHD 7.1 osv med de film som indeholder det.

Meget interessant, men hvordan fungerer det ? Det ser ud som om at det er ligesom Yadis, hvor du selv bygger din database op. Tror Strecker vil have noget automatisk op i stedet lige såvel som jeg vil.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 12:17
Det er automatisk mere eller mindre og så alligevel ikke, som XBMC gør det.

Hvis man nu har rippet 30 film fx. Så når du har navngivet dem, der bruger jeg altid imdbs navngivning, dvs

Titel (årstal)

Så åbner man Ember peger på de 30 film markere dem alle og trykker på rescrape så finder den automatisk cover, fanart, plot, evt link til trailer, audio tag, filmselskab, genre og meget mere.

Jeg plejer dog bagefter lige hurtigt gå dem igennem enkeltvis også, da jeg altid vil have det perfekt. Derefter kan man flytte filmene hen på NAS eller hvad man nu bruger og XBMC finder ud af resten. Da den XBMC skal stå til standard scraperen så bruger den automatisk den lokale nfo som Ember har lavet.

Eneste minus jeg kan komme på er, at plot osv står på engelsk. Hvis man vil have dansk så er mymovies super, men selv den kræver en del arbejde. (Eller gjorde) Ved ikke hvor automatisk den er efterhånden.

Generelt fungerer XBMC super til det også, dog med det minus med sortering af titler.

Fx når den scraper filmene hvis vi tager Rambo som eksempel.

Så vil First Blood ligge under F

Rambo: First Blood Part II under R

Der vil jeg jo helst have de alle ligger samlet under R i den korrekte rækkefølge.

Så det hedder.

First Blood
Rambo: First Blood Part II
Rambo III
Rambo

Redigeret af JordanDK - 22-Juli-2014 kl. 12:24
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 13:05

Mange tak, det virker meget som Yadis filosofi og ja du har ret i at det kan være lidt irriterende at XBMC ikke ligger den i "rigtig" rækkefølge.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 13:52

Hvis man nu har rippet 30 film fx. Så når du har navngivet dem, der bruger jeg altid imdbs navngivning, dvs

Titel (årstal)

Så åbner man Ember peger på de 30 film markere dem alle og trykker på rescrape så finder den automatisk cover, fanart, plot, evt link til trailer, audio tag, filmselskab, genre og meget mere.

Jeg plejer dog bagefter lige hurtigt gå dem igennem enkeltvis også, da jeg altid vil have det perfekt. Derefter kan man flytte filmene hen på NAS eller hvad man nu bruger og XBMC finder ud af resten. Da den XBMC skal stå til standard scraperen så bruger den automatisk den lokale nfo som Ember har lavet.

Eneste minus jeg kan komme på er, at plot osv står på engelsk. Hvis man vil have dansk så er mymovies super, men selv den kræver en del arbejde. (Eller gjorde) Ved ikke hvor automatisk den er efterhånden.

Generelt fungerer XBMC super til det også, dog med det minus med sortering af titler.

Fx når den scraper filmene hvis vi tager Rambo som eksempel.

Så vil First Blood ligge under F

Rambo: First Blood Part II under R

Der vil jeg jo helst have de alle ligger samlet under R i den korrekte rækkefølge.

Så det hedder.

First Blood
Rambo: First Blood Part II
Rambo III
Rambo

Kan lige tilføje man også kan bruge ember med command line, så man f.eks. laver en batch fil eller blot skriver en kommando, så opdaterer programmet selv filmene.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu