|
XBMC og kodede TV-kanaler (YouSee) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-November-2012 kl. 19:53 |
Jeg skal til at have bygget mig et mediecenter. (tråd om hvilken hardware der skal vælges følger
![]() Mediecentret skal køre PVR build af XBMC, og jeg vil meget gerne kunne se ALLE de kanaler jeg kan se på min yousee boks, også de kodede. Er det muligt? Og hvis ja, hvad skal der til?
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den larmende stilhed tyder ikke godt for mit mål...
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Det burde det, du skal dog vide at XBMC i sig selv ikke kan andet, end at forbinde til et andet programs PVR/TV server, f.eks MediaPortal TVServer, TVHeadend, etc.
Så XBMC kan faktisk ingen af de ting, men hvis din TVServer kan, så kan XBMC vise resultatet. Jeg ved af personlig erfaring at jeg kunne se kodede kanaler med MediaPortal dengang jeg brugte det for en del år tilbage. Hvis du tjekker hvilke services XBMC PVR understøtter, så kan du herefter undersøge de enkelte TVServere for at se om de kan afspillede kodede kanaler.
|
|
![]() |
|
Okay, det giver også fin mening. Men det betyder vel at jeg skal have en ekstern tuner som man kan sætte sit CI/CAM/hvad-det-nu-hedder kort i, man kan ikke få noget indbygget i sin htpc?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
CI/cam kan hardwaremæssigt være en del af TV-tuner-kort tilsluttet enten internt via PCIe stik eller som en usb-enhed..
Det springende punkt er software support, anvender selv DVbviewers recording service som server.. Dette software har support for ovennævnte typer hardware...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
DVBviewer ser ret lovende ud, men det ser ud til at det kun kan fåes til Windows... Jeg havde tænkt mig at bruge Ubuntu...
TVHeadend ser også interessant ud, og ser ud til at kunne køre på ubuntu. Mht. tuner, nogen specifikke forslag til intern udgave med ci-slot? (er betegnelserne rigtigt forstået, at det kort man får fra f.eks. yousee indsættes i et CAM som så indsættes i et CI? Og hvad er betegnelsen for det yousee kort?) |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Du skal bruge en tv tuner som har CI slot, hvori du sætter en CAM (f.eks. et VIACCESS CAM som yousee skal bruge) hvori du sætter dit kort fra Yousee. Det er vigtigt at du finder et tunerkort der er understøttet i linux, ellers bliver det en rigtig kedelig oplevelse! F.eks det Terratec Cinergy C PCI kort der er til salg her inde af anden bruger. Jeg har selv et af samme type som jeg pt bruger, og det ved jeg virker i TVHeadend.
TVHeadend skulle understøtte kodede kanaler via CAM, har dog ikke selv rodet med det, da jeg har den mindste tv pakke, og det kun er tvunget igennem andelsforening, ellers havde jeg nok slet ikke andet end licenspligtige kanaler. Du skal dog være klar over at Ubuntu kan kræve en del tid og nørkleri (specielt hvis man er ny i linux) før det bare spiller, men når det gør, så køre det rigtig godt!
|
|
![]() |
|
Yes, jeg må lige få set nærmere på tunere. Den skal vel kunne mpeg-4, og så være dual-tuner, hvis jeg gerne vil kunne optage en ting og se en anden, ikke? Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Ok, det lyder som om jeg skal se nærmere på TVheadend. Jeg er ikke helt ny til Ubuntu, men er heller ikke ekspert. Jeg er selv programmør, så har ikke noget imod at nørkle en smule.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Ja hvorfor ikke tage den sværeste vej, når den nemmeste kun resulterer i at du kan sidde sammen med familien og se TV og optagelser uden nedbrud, og at du kommer hjem, og ved med sikkerhed at den planlagte optagelse er i hus Jeg synes selv at det er spændende med alle mulige eksperimenter, men lige præcis det her giver ingen bonuspoint, hvis ikke det virker. Så det udføres på en seperat maskine
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Snakker du om at jeg bruger Ubuntu i stedet for windows? Det vil jeg, fordi jeg ikke vil betale for windows, og fordi jeg gerne vil bruge Ubuntu.
Eller mener du at integrere TV-tuner i HTPC'en? Det er for at have så få bokse som muligt. Jeg har i forvejen en overflod af dimser der alle skal have kabler til og fra sig. Jeg har ikke noget imod en ekstern boks her, men hvis det kan gøres med et PCI-modul vil det klart være at foretrække.
|
|
![]() |
|
En vigtigt spørgsmål du skal overveje er også, om du reelt kommer til at optage TV, og om det overhovedet er relevant at få TV delen ind i HTPC'en.
Jeg har kun TV i min HTPC, da mit TV ikke har DVB-C tuner, jeg optager aldrig TV og ser næsten ikke TV. Ud over det så køre mit TVheadend setup klippe stabilt, men har overhovedet ikke kigget på at bruge det som optager, men som jeg har læst skulle det køre fint. Ellers er der også MythTV hvis du har lyst til at eksperimentere lidt til start.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det jeg mener er at der ikke findes noget nemmere end at opsætte en DVBViewer med Recording Service. Eller Mdiaportal (har dog ingen erfaring med det, men det skulle også være nemt). Men den bedste omvej er selvfølgelig Ubuntu med noget XBMC eller MytTH osv. Og så er der der sparet kassen.... Og der er beskæftigelse i de kommende vintermåneder:-) P.S. Husk at installere nødTV så familien ikke slår hånden af dig:-)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |