|
XBMC og kodede TV-kanaler (YouSee) |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Vi ser meget tv, og optager også en del. Hvis det kan komme i htpc'en ville det være fedt, ellers overlever vi nok endnu en boks. Jeg har ikke noget imod at gøre forsøget og fejle.
Som du selv siger, så sparer jeg kassen. Jeg skal desuden alligevel bruge xbmc til at håndtere alle mine film, som familien også skal kunne finde ud af at bladre igennem, og så det ville være fedt at tv også er i xbmc så alt er samlet, hvilket også gør det nemmere for familien. Damen er i forvejen træt af at skulle skifte imellem bokse hele tiden. Vi har stadig, og beholder nok, en yousee boks. Der skal jo altid kunne ses tv, just in case.
Redigeret af MaXer - 08-November-2012 kl. 08:00 |
|||
![]() |
|||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
||
Når du skal til at lege med TVHeadend, så skal du ikke installere det fra deres eget repository! Det sidst jeg tjekkede for et par måneder tilbage forsat ikke blevet opdateret siden 2010 eller noget i den dur. Tjek pulse-eight.com, deres xbmc repository har også TVHeadend i nyeste version.
Alternativt kan du selv compile nyeste version. Mht ubuntu distro, vil jeg personligt fraråde en xbmcbuntu variation hvis du skal lege tvheadend, der er det nemlig preinstalleret, men i den gamle version og opsat med med egen login. Jeg havde personligt en del problemer med at få det til at spille ordenligt, så droppede det til fordel for en minimal installation kun med SSH forinstalleret. Der findes en del guides til forskellige platforme (intel/amd/nvidia), jeg har personligt brugt denne (da jeg har amd fusion setup): http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996 God fornøjelse med at komme i gang, personligt er jeg enormt glad for mit ubuntu setup, som køre rigtig godt og har sparet mig en windows licens ;) |
|||
![]() |
|||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
||
Ved du om der findes en brugervenlig guide til at sætte en ubuntu-maskine op med XBMC ? og virker ubunto kun på intel maskiner, jeg tænker på om lydkort og grafikkort er kompletible med linux, lige meget hvilket man har ? Redigeret af vacDK - 08-November-2012 kl. 09:08 |
|||
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|||
![]() |
|||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
||
Prøv at tjekke mit post lige over din, jeg linker til en guide hvor det køre på amd/ati setup. jeg køre det selv på en AMD Fusion e-450 maskine og det køre rigtig godt. Det kræver dog en speciel version af XBMC, og ATI kan være lidt noget rod i linux.
Jeg er glad for min AMD, men hvis jeg skulle bygge nyt ville jeg nok vælge et Intel setup. Fordelen ved Fusion platformen er, for mig, at mit asus bundkort har stor passiv køleblok, så jeg behøver ikke give mange mange penge for et kabinet med passiv køling. Jeg har en gennemgang af mit setup i min signatur hvis du vil læse lidt mere om det og se billeder.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
I disse dage er en Windows licens jo 229 kr, hvis man har en gammel Windows liggende og flyde.
Mediaportal kører sindsygt godt til tv, så jeg ville ikke blinke 2 gange ved at vælge det. ![]() Omvendt så kan du købe en HDHomeRun boks, som det sikkert vil være muligt at hente tv ud fra hvis man kører linux, da den ikke kræver specielle drivere til tv kort. Betalingskanaler kan du så klare med en softcam løsning og en USB Smargo kortlæser. Som kort server kan jeg anbefale Newcamd som kører under linux. Men jeg ved ikke hvilke linux softcam klienter der er gode og hvordan de virker med softwaren til din afspiller. Sådan en løsning vil også virke under windows, så det er ikke penge ud af vinduet, hvis du ikke får det til at virke i linux. ![]() |
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
||
Det er ikke kun pga. pengene at jeg fravælger Windows, men det er da en af grundende. Der er en enkelt oem version af XP på en bærbar her i hjemmet, det er det eneste. Og den kommer der også snart Ubuntu på. Selv bruger jeg Mac.
Jeg må lige se lidt mere på det HDhomerun. Det så ikke ud til at finde til ubuntu. Ikke officielt, i hvert fald. Men har generelt en del Googling at udføre mht alt det med tuner-valg. Jeg forstår ikke helt den smargo, tror jeg... Er det bare en ci/cam som skal til ud over selve tv-tuneren?
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
HDhomerun er en netvæsktuner og da linux er den mest netværk orienterede platform er jeg sikker på at der findes software til at læse sådan en stream.
Smargo er en smartcard kortlæser til computeren. Den giver mulighed for at et program som NewCS kan læse oplysningerne på programkortene fra udbyderne. Man skal så også have en softcam klient som interface mellem afspiller softwaren og NewCS. På windows har jeg et filter som henter den krypteret nøgle fra tvkanalen ud til en softcam klient. Klienten sender så nøglen til kortserveren og kortserveren sender nøglen til programkortet via Smargo USB læseren. Programkortet dekoder den krypteret nøgle med sin egen nøgle og finder derved den nøgle som giver mulighed for at dekryptere tvkanalen. Denne nøgle sender den tilbage til kortserveren, som sender den tilbage til softcam klienten. Softcam klienten giver nøglen til filteret som nu dekrypterer tvkanalen. Der sendes nøgler frem og tilbage ca. hvert 10. sekund og det er meget små mængder data. Ulempen er at de fleste softcam klienter kun kan dekode 1 kanal ad gangen og de er bundet til hver tuner. Så man kan ikke på én tuner dekryptere 2 streams selvom de ligger på samme transponder. På nogle områder er det faktisk en fordel at køre med softcam. En maskine med 4 tunere kan sagtens have 4 softcam klienter kørende på samme tid. Det er kun Octopus tunere fra Digital Devices, hvor man kan have en løsning med så mange tunere til samme program kort. Ellers skal man til at have flere kort fra udbyderen. Grænsen på softcam går ved 256 tunere pr. maskine, men Smargo læseren og udbyderens programkort, kan ofte tunes til at klare flere kanaler. ![]() Men det har en privatperson jo ikke brug for. Ovenstående er samme system som Dreambox'ene benytter og de kører linux.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |