recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC og MySQL database
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC og MySQL database

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:05
Nå, men prøvede lige at lave en database forfra. Det dur heller ikke.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:06
Når du tilføjer din sti for hvor serier film osv. Er placeret så må du ikke vælge den aktuelle windows stiplacering men derimod din nfs eller smb sti. Jeg ændrede ovennævnte og alt har virket efterfølgende dog med nfs jeg fik udfordringer med smb.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:13
Men som du ser i min første indlæg, så linker den netop til en SMB sti. Jeg er 95% sikker på, at alt er sat rigtigt op på klientsiden. Jeg tror det er serversiden der er noget galt med. Som om MySQL serveren ikke vil tilgåes fra netværket.
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:24
Og xbmc brugeren har de rigtige rettigheder på både videoes og Music databaserne? Hvordan ser din advancedsettings.xml fil ud?
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 18:33
XBMC's wiki siger, at der er "issues" med MySQL 5.6, og anbefaler 5.5 i stedet.

Jeg har selv benyttet 5.5 på flere Windows 7-maskiner og Raspberry Pi's uden problemer.

Måske det var værd at overveje?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 19:33
Jamen det ser sådan ud på det billede jeg lagde op i tråden her. Og jeg har indtastet GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc'; kommandoen. Min advancedsettings.xml ser ud som den gør i deres wiki:
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 20:04
Opretter du manuelt databaserne eller lader du xbmc lave dem? Hvis du starter med en tom database, og du scanner efter indhold, kommer der så data i databaserne?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 20:19
Som jeg skrev tidligere, så prøvede jeg at oprette en ny, efter du anbefalede det. Læser du ikke alt jeg skriver? :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af erazmuz erazmuz skrev:

XBMC's wiki siger, at der er "issues" med MySQL 5.6, og anbefaler 5.5 i stedet.

Jeg har selv benyttet 5.5 på flere Windows 7-maskiner og Raspberry Pi's uden problemer.

Måske det var værd at overveje?
Måske jeg skal prøve det. Hvordan fjerner man en SQL server helt fra sin maskine. For hvis jeg vælger at fjerne den gennem tilføj/fjern programmer og derefter fjerner resten der ligger rundt om i systemet, så finder installeren stadig spor af den gamle, hvis jeg vil lave en ny. Jeg må i hvert fald ikke kalde den det samme.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 22:26
Jeg mente ikke hvilken sti mysql henviser til men den måde du fortæller hvor medierne er på din server. Glem mysql. Slet database. Angiv stier i xbmc som nfs eller smb, ikke via windows sti. Release sql data i command for sql. Sæt sql op igen. Google release mysql xbmc database: kan ikke koden i hovedet.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 23:03
Men jeg vil ikke slette min gamle database.. Den har sgu taget mig tid at lave. Jeg har selv delt alle film op i samlinger og den har alle mine watched tags. Dem vil jeg have med over, og ikke til at lave det om manuelt igen. Når det kan lykkes for andre, så burde det også kunne for mig.
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 23:53
Da jeg skulle lave min SQL-database til xbmc, så oprettede den vidst også selv databasen og kaldte den MyVideos75. Jeg kører dog også MySQL 5.5.32 på linux server.

At du kører 5.6 er den eneste grund til at jeg kan se det fejler.

Forresten, hvis han ikke havde sat smb eller nfs til i stien, så burde de stadig komme ind i databasen, men kunne bare ikke afspilles, da filerne ikke ville være at finde på de klienterne. Jeg kan dog godt se ud fra dit indlæg at du har valgt smb.
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu