|
XBMC og MySQL database |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, men prøvede lige at lave en database forfra. Det dur heller ikke.
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Når du tilføjer din sti for hvor serier film osv. Er placeret så må du ikke vælge den aktuelle windows stiplacering men derimod din nfs eller smb sti. Jeg ændrede ovennævnte og alt har virket efterfølgende dog med nfs jeg fik udfordringer med smb.
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men som du ser i min første indlæg, så linker den netop til en SMB sti. Jeg er 95% sikker på, at alt er sat rigtigt op på klientsiden. Jeg tror det er serversiden der er noget galt med. Som om MySQL serveren ikke vil tilgåes fra netværket.
|
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Og xbmc brugeren har de rigtige rettigheder på både videoes og Music databaserne? Hvordan ser din advancedsettings.xml fil ud?
|
|
![]() |
|
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
XBMC's wiki siger, at der er "issues" med MySQL 5.6, og anbefaler 5.5 i stedet.
Jeg har selv benyttet 5.5 på flere Windows 7-maskiner og Raspberry Pi's uden problemer. Måske det var værd at overveje?
|
|
![]() |
|
Jamen det ser sådan ud på det billede jeg lagde op i tråden her. Og jeg har indtastet GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc'; kommandoen. Min advancedsettings.xml ser ud som den gør i deres wiki:
|
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Opretter du manuelt databaserne eller lader du xbmc lave dem? Hvis du starter med en tom database, og du scanner efter indhold, kommer der så data i databaserne?
|
|
![]() |
|
Som jeg skrev tidligere, så prøvede jeg at oprette en ny, efter du anbefalede det. Læser du ikke alt jeg skriver? :)
|
|
![]() |
|
Måske jeg skal prøve det. Hvordan fjerner man en SQL server helt fra sin maskine. For hvis jeg vælger at fjerne den gennem tilføj/fjern programmer og derefter fjerner resten der ligger rundt om i systemet, så finder installeren stadig spor af den gamle, hvis jeg vil lave en ny. Jeg må i hvert fald ikke kalde den det samme.
|
|
![]() |
|
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Jeg mente ikke hvilken sti mysql henviser til men den måde du fortæller hvor medierne er på din server. Glem mysql. Slet database. Angiv stier i xbmc som nfs eller smb, ikke via windows sti. Release sql data i command for sql. Sæt sql op igen. Google release mysql xbmc database: kan ikke koden i hovedet.
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
![]() |
|
Men jeg vil ikke slette min gamle database.. Den har sgu taget mig tid at lave. Jeg har selv delt alle film op i samlinger og den har alle mine watched tags. Dem vil jeg have med over, og ikke til at lave det om manuelt igen. Når det kan lykkes for andre, så burde det også kunne for mig.
|
|
![]() |
|
madslundt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 183 |
Da jeg skulle lave min SQL-database til xbmc, så oprettede den vidst også selv databasen og kaldte den MyVideos75. Jeg kører dog også MySQL 5.5.32 på linux server.
At du kører 5.6 er den eneste grund til at jeg kan se det fejler. Forresten, hvis han ikke havde sat smb eller nfs til i stien, så burde de stadig komme ind i databasen, men kunne bare ikke afspilles, da filerne ikke ville være at finde på de klienterne. Jeg kan dog godt se ud fra dit indlæg at du har valgt smb.
|
|
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC
Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |