|
XBMC og tilføjelse af film |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2012 kl. 10:12 |
Jeg har som nysgerrig bruger af WMC , prøvet at installere den nye XBMC Frodo Beta release og har fået et sært problem når jeg skanner mine mapper for indhold.
Eftersom jeg har lavet filmenes meta-data i Metabrowser 2.0, så de kan bruges i både Media Browser og XBMX har jeg sat XBMC til at udelukke opdateringer når der skannes efter Indhold. XBMC finder alle filmene samt beskrivelserne af filmene fra mine meta data genereret af Meta browser, men alle folder og fanart trækkes ikke med over, men skal tilføjes manuelt via vis information menuen. Det skete ikke på Frode alpha 6, men startede på Frodo alpha 7 og er nu fortsat på Frodo Beta 1 Alle løsninger er velkomne undtaget løsningen tilføj dem manuelt. Ydermere kan jeg ikke finde IMdB add on på XBMC Fodo Bete 1 og jeg har også prøvet at installere XBMC Frode Beta 1 repack. |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fordi de indførte et nyt UPNP system til deres database fra alpha7 og frem. Men jeg tror generelt du støder ind i langt færre problemer, hvis du vælger at lade XBMC styre databasen, frem for at prøve at styre den selv med 3. parts software.
Må jeg spørge hvorfor du sværger til Meta browser? |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Det er fordi at Metabrowser kan skræddersys til at trække filmenes metadata ud på den måde som du ønsker som eks. 3 folder billeder 12 backdrops osv. osv. og det kan den til XBMC, MediaBrowser og diverse andre enheder.
Det har virket før og jeg kan ikke forstå det kun er Folder og Fanart der ikke bliver trukket med over efter en søgning UPNP eller ej. Og jeg lader jo XBMC styre databasen det eneste der er til forskel er jo bare at de metadata oplysninger som XBMC ville lægge ind i folderen med filmen er der i forvejen og dem læser XBMC i Frodo Beta 1 bare ikke
Redigeret af jespermart - 17-November-2012 kl. 10:50 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kan læse nærmere om den nye UPNP database her: http://xbmc.org/natethomas/2012/11/03/frodo-feature-freeze-and-the-october-cycle/
Om du kan omgå det, ved jeg ikke helt. Under netværk i systeminstillinger, kan du dog slå alt UPNP fra. Ved ikke om det hjælper. |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Har du i mediabrowser, sat til at den skal gemme billederne lokalt ? ellers finder XBMC ikke noget hvis MediaBrowser kun har den liggende i deres eget system. Alle "backdrop og folder billeder" skal ligge i samme mappe som filmen. Ellers jeg jeg ikke at xbmc finder noget.
|
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |