recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC og tilføjelse af film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC og tilføjelse af film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC og tilføjelse af film
    Sendt: 17-November-2012 kl. 10:12
Jeg har som nysgerrig bruger af WMC , prøvet at installere den nye XBMC Frodo Beta release og har fået et sært problem når jeg skanner mine mapper for indhold.

Eftersom jeg har lavet filmenes meta-data i Metabrowser 2.0, så de kan bruges i både Media Browser og XBMX har jeg sat XBMC til at udelukke opdateringer når der skannes efter Indhold.

XBMC finder alle filmene samt beskrivelserne af filmene fra mine meta data genereret af Meta browser, men alle folder og fanart trækkes ikke med over, men skal tilføjes manuelt via vis information menuen.

Det skete ikke på Frode alpha 6, men startede på Frodo alpha 7 og er nu fortsat på Frodo Beta 1

Alle løsninger er velkomne undtaget løsningen tilføj dem manuelt.

Ydermere kan jeg ikke finde IMdB add on på XBMC Fodo Bete 1 og jeg har også prøvet at installere XBMC Frode Beta 1 repack.

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:21
Det er fordi de indførte et nyt UPNP system til deres database fra alpha7 og frem. Men jeg tror generelt du støder ind i langt færre problemer, hvis du vælger at lade XBMC styre databasen, frem for at prøve at styre den selv med 3. parts software.
Må jeg spørge hvorfor du sværger til Meta browser?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 10:37
Det er fordi at Metabrowser kan skræddersys til at trække filmenes metadata ud på den måde som du ønsker som eks. 3 folder billeder 12 backdrops osv. osv. og det kan den til XBMC, MediaBrowser og diverse andre enheder.

Det har virket før og jeg kan ikke forstå det kun er Folder og Fanart der ikke bliver trukket med over efter en søgning UPNP eller ej.

Og jeg lader jo XBMC styre databasen det eneste der er til forskel er jo bare at de metadata oplysninger som XBMC ville lægge ind i folderen med filmen er der i forvejen og dem læser XBMC i Frodo Beta 1 bare ikke

Redigeret af jespermart - 17-November-2012 kl. 10:50
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 12:07
Du kan læse nærmere om den nye UPNP database her: http://xbmc.org/natethomas/2012/11/03/frodo-feature-freeze-and-the-october-cycle/
Om du kan omgå det, ved jeg ikke helt. Under netværk i systeminstillinger, kan du dog slå alt UPNP fra. Ved ikke om det hjælper.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 07:22
Har du i mediabrowser, sat til at den skal gemme billederne lokalt ? ellers finder XBMC ikke noget hvis MediaBrowser kun har den liggende i deres eget system. Alle "backdrop og folder billeder" skal ligge i samme mappe som filmen. Ellers jeg jeg ikke at xbmc finder noget.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu