|
XBMC og Win8 apps |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jamen du siger det jo selv. Den er lavet til at fjernstyre hardware. Ikke software. Så det er derfor Eventghost skal ind og fortælle hvordan Windows skal reagere på de kommandoer den modtager.
Du kan jo ikke lave en aktivitet for hver funktion på din HTPC. Hvordan skal remoten vide, om PC'en står tændt og står inde i XBMC, eller om den står slukket, når du trykker på Netflix aktiviteten? Det bliver jo noget rod. Du skal tage udgangspunkt i, at jeg sætter min HTPC til, at boote på direkte i XBMC. Inde i XBMC vil jeg jo så i menusystemet have et menupunkt til film og serier som sædvanligt. Derudover vil der så være et punkt til Netflix, Viaplay, TV2play etc etc. Ligesom jeg selvfølgelig ikke gider lave en aktivitet til film on til serier, så gider jeg heller ikke til hver af de forskellige tjenester. XBMC er jo netop lavet, så du starter det hele derfra.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
OK, dvs. du bruger XMBC som et OS, der kan starte programmer...
Har dog fået noget til at virke med Logitech harmony, hvor aktiviteten var forskellig for den samme hardware (reelt aktiveret forskellige programmer) og måden man skiftede program var blot, at man gik pænt ud af et program med en exit-funktion og på den måde, gik tilbage til Windows, hvor så det næste program kunne aktiveret ved at vælge en anden aktivitet... Men unified remote er nok et mere clean design og bedre egnet... Redigeret af avh - 09-Februar-2014 kl. 23:00 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, det er sådan XBMC er beregnet til at bruge.
Du skal ikke se en Harmony som en der skal styre hvert eneste funktion separat. Du skal forestille dig hvordan du ville skifte mellem XBMC, Netflix etc, hvis du bare havde en almindelig MCE remote. Hvis du opretter en aktivitet for hver del på din HTPC, så skal du jo enten slukke det hele og tænde det op igen, eller også skal du have din HTPC til at stå tændt altid. Ellers fucker den op, og slukker din HTPC når du vil skifte.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nagash er fuldstændig inde på det rigtige.
@avh Om det kan være rigtig eller ej, så det ikke desto mindre vejen frem hvis man vil en Remote til at styre det hele. Og som nævnt tidligere det kræver man får rodet med det, derfor kan det som Nagash siger være en idé at starte med fx unified Remote når andre også skal kunne finde ud af det. Så kan man lave alt roderiet med eventghost når tiden er til det. Der er en "test" pc perfekt, da man ikke så optager tv osv, bruger selv min bærbar når jeg roder. Når det så virker kan kommandoer eksporteres over via copy/paste. Bruger selv Windows 8 på samtlige htpc herhjemme, men ser aldrig skrivebordet eller metro på den i stue og soveværelset, da jeg starter alt op inde fra xbmc og når jeg afslutter fx Netflix app, springer den direkte tilbage i xbmc igen. Selv min ps3 styrer jeg via Remote, som jeg bruger lige nu i stuen i stedet for Windows 8 app, da der en fejl i Intel driveren til HD4600 i5 Haswell og Dolby digital plus 5.1 der gør den går ned og kører 1-2 frames hvis ikke man slår den over til stereo. :( Så ps3 til det er fixet. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg kan se ideen i at anvende XBMC som en slags OS..
Den metode havde jeg aldrig tænk på... Den metode jeg har valgt går på at udnytte Windows 8 metro design. Det kan give et overskueligt præsentation af apps og programmer (også browser links). Altså prøve at give det rene Windows 8 design en chance.. Det er derfor min pragmatiske løsning er trådløs mus eller det omtalte trådløse kombineret tastatur muse_pad fra Logitech k400. Jeg synes remoten kommer også til kort med hensyn til indtastninger af tekst til diverse søgninger (netflix, youtube, EPG i dvbviewer m.v.)... Tekst-indtastning er blevet mere relevant. Jeg har set metoder til tekst-indtastning kendt fra SMS, men noget besværlig... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Men det er jo lige nøjagtigt hvad meningen med XBMC og andre frontends er. Det er ligesom den, der skal styre hele interfacet. Hvorfor skulle de programmer ellers findes? Man, eller i hvert fald jeg, bruger XBMC fordi jeg ikke gider se på Windows og da slet i Metro-crap, når jeg skal betjene mit HIFI. Og det er jo heller ikke lige noget, der tiltrækker kosten eller møgungerne :)
XBMC og alle de andre, er nemme og overskuelige. Windows ligner lårt! (I HTPC betjening altså)
|
|
![]() |
|
For at det nok ikke kun skal handle om, at belære hinanden om, hvordan man bedst betjener en HTPC, så vil jeg da lige vise, hvad jeg er nået frem til indtil videre.
Så her følger lige en lille demo af overgangen fra XBMC til Steam i Big Picture mode, en lille smule Skyrim og så tilbage til XBMC igen: Jeg er meget imponeret over, hvor gnidningsfrit In-Home streaming kører. Intet hakkeri og ingen drillerier. Det kører bare. Dog er der stadig en del komprimering, til trods for at jeg kører med kablet 1Gb netværk. Det ses især på røgen i Skyrim menuen, og lige i starten af spillet, hvor alt er tåget. Både XBMC og Steam i Big Picture mode reagerer på både MCE remote (Harmony One) og på Xbox 360 controlleren. Spillene i Steam styres så med controlleren. Til at få det til at fungere, skal man have følgende: - En gamer PC, der har kræfter nok til de spil du vil spille. - En HTPC med XBMC og hvad dertil hører. - Begge skal have installeret Steam beta med In-Home streaming (du tilmelder dig demoen her) - I XBMC installerer du så dette plugin her. Så er du sådan set kørende. Easy :)
Redigeret af Nagash - 10-Februar-2014 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det ser ikke helt tosset ud :)
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |