recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC på HP elitebook hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBMC på HP elitebook hakker

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Dog tv mere besværligt at få til at køre på xbmc. Men tør næsten garantere, at når det en dag bliver fast implementeret har du det mest brugervenlige mediecenter program af alle.

Nu offtopic er igang :) Man kunne jo køre dvbviewer's recording service i baggrunden og så have det "lækre" XBMC interface. Så er der ikke længere noget kompromis :)

Glæder mig til at diskutere valg af htpc software når xbmc's pvr understøttelse er helt færdig!

Det ser jeg frem til
Glæder mig til at kunne køre XBMC på min klient, hvorfra jeg kan se alle mine epg oplysninger, håndtere optagelser, herunder automatisk optage f.eks. alle afsnit af Kontant, men f.eks kun fra min DVB-T tuner, ønsker jo ikke at det bliver optaget fra DR1 fra min sat samtidigt . Den vil så automatisk sørge for at der i optagelsen indlejres alle de oplysninger som EPG guiden indholder. Samtidigt ønsker jeg at jeg fra XBMC kan tilgå min Recording Service fra et hvilket som helt sted, bare der er Internet, så jeg kan se det der er optaget på min server.
Så ville det være rart at XBMC kunne benytte Recording Service til at kunne se TV fra klienterne, således at man kan samle Tuner resourcerne i en enkelt server, som så deler ud til klienterne, og intelligent kan priortere dem
Fra XBMC klienten skal man naturligvis kunne skifte kanal, så man skifter kanal på Recording Service serveren.
Måske er alle de krav ønsketænkning, men det kan man faktisk i dag med DVBViewer og Recording Service (og så kan man en masse andet, som jeg ikke har opremset her)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:40
Undskyld jeg hijacker tråden, hvorfor er XBMC interessant ?? jeg bruger selv Windows 7 MCE, og mangler ikke umidelbat nogen features. hvad er  kerne funktionerne i XBMC

Mvh
Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Undskyld jeg hijacker tråden, hvorfor er XBMC interessant ?? jeg bruger selv Windows 7 MCE, og mangler ikke umidelbat nogen features. hvad er  kerne funktionerne i XBMC

Mvh
Gigabyte

Jeg vil gerne være med i det kor....Men svaret er: Det ser flot ud, og de fleste der taler medie center i dette forum, vil have en Frontend isoleret til film og mkv og ikke til tv. Ikke fordi MC ikkke kan begge dele ganske fortræffeligt, det er indbygget i Windows....Din største udgift bliver en DVBlink(som koster det samme som DVBviewer.... ) men det er jo kun hvis du vil have tv... Alle andre plugins mv er gratis....XBMC understøtter heller ikke BD uden et externt program....Men man kan blive ved....

XBMC er fint i mine øjne, men at kalde det for et media center uden det har en integreret pvr/livetv funktion, det er nok at strække den...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:15
Hvorfor optage et program hvis det alligevel kommer på DR NU ? :)
Ved godt at media center for mange = live tv men for mig er det består meget af indholdet af streaming og downloaded materiale. 

Nu har jeg reelt været hele turen rundt inden jeg endte ud med XBMC og grunden til jeg droppede WMC var at det trak helt åndsvagt og jeg skulle have addons bare for at dele det op i film/serier og få at få den til at vise covers. Derudover er der addons til utroligt mange sider med masser og video indhold og en masse andet godt. 
Mener f.eks. ikke youtube er tilgængelig fra WMC? eller hvad? (aner det ikke)

Den største udgift ved WMC skulle jeg da mene er windows... koster da en del for sådan et licens?
Blu-ray understøttelsen kan man jo krejle sig ud af men man kan ikke rigtig give xbmc skylden for at det ikke er understøttet det er formatet der er latterligt og bygget på gammel tankegang :) Kan ikke huske den reele grund... noget med at de skal betale penge for at få lov at implementere det og det ikke kan lade sig gøre i et open source projekt. 

For mig er det ikke prisen men funktionerne og interfacet der betyder noget og XBMC har lige præcist de funktioner jeg har brug for samtidigt med den har et let og brugervenligt interface. 
Vil bestemt ikke anbefale XBMC i alle sammenhænge og kan godt se at WMC eller DVBViewer passer bedre ind for andre men jeg skal da ikke l(i/æ)gge skjul på at jeg er rigtig glad for xbmc i mit setup.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hvorfor optage et program hvis det alligevel kommer på DR NU ? :)
Ved godt at media center for mange = live tv men for mig er det består meget af indholdet af streaming og downloaded materiale. 

Nu har jeg reelt været hele turen rundt inden jeg endte ud med XBMC og grunden til jeg droppede WMC var at det trak helt åndsvagt og jeg skulle have addons bare for at dele det op i film/serier og få at få den til at vise covers. Derudover er der addons til utroligt mange sider med masser og video indhold og en masse andet godt. 
Mener f.eks. ikke youtube er tilgængelig fra WMC? eller hvad? (aner det ikke)

Den største udgift ved WMC skulle jeg da mene er windows... koster da en del for sådan et licens?
Blu-ray understøttelsen kan man jo krejle sig ud af men man kan ikke rigtig give xbmc skylden for at det ikke er understøttet det er formatet der er latterligt og bygget på gammel tankegang :) Kan ikke huske den reele grund... noget med at de skal betale penge for at få lov at implementere det og det ikke kan lade sig gøre i et open source projekt. 

For mig er det ikke prisen men funktionerne og interfacet der betyder noget og XBMC har lige præcist de funktioner jeg har brug for samtidigt med den har et let og brugervenligt interface. 
Vil bestemt ikke anbefale XBMC i alle sammenhænge og kan godt se at WMC eller DVBViewer passer bedre ind for andre men jeg skal da ikke l(i/æ)gge skjul på at jeg er rigtig glad for xbmc i mit setup.

Briam, jeg siger ikke at XBMC + en upnp(vha third party, gratis eller commerciel) tuner mv er en dårlig løsning. Jeg siger, at jeg ikke kan se at det gør tingene nemmere eller billigere, hverken på den ene eller anden måde.

Du kan nærmest ikke købe en pc uden 7MC i dag. De fleste folk der vil have XMBC kan alligevel ikke finde ud af at købe hardware og indstille software efterfølgende....Jeg siger ikke at det er dig...Men tænk over det...

Hvad kan XMBC bidrage med fremfor 7MC/SageTV MP, DVBviewer? UI som det eneste.....Ordentlig konfiguration er IKKE til din normale Joe SixPack....Hvilket alle de tråde der er om filtre og config i dette forum understreger...

Redigeret af Patriarken - 08-Juni-2011 kl. 16:44
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Briam, jeg siger ikke at XBMC + en upnp(vha third party, gratis eller commerciel) tuner mv er en dårlig løsning. Jeg siger, at jeg ikke kan se at det gør tingene nemmere eller billigere, hverken på den ene eller anden måde.

Du kan nærmest ikke købe en pc uden 7MC i dag. De fleste folk der vil have XMBC kan alligevel ikke finde ud af at købe hardware og indstille software efterfølgende....Jeg siger ikke at det er dig...Men tænk over det...

Hvad kan XMBC bidrage med fremfor 7MC/SageTV MP, DVBviewer? UI som det eneste.....Ordentlig konfiguration er IKKE til din normale Joe SixPack....Hvilket alle de tråde der er om filtre og config i dette forum understreger...

Synes da også generelt at XBMC er  no-go for en average joe  der lægger vægt på livetv. Jeg kender ikke SageTV så det kan jeg ikke udtale mig om. Man skal ikke undervurdere betydningen af en grafisk brugerflade! Synes da ikke at jeg har læst en eneste tråd omkring filtre i xbmc. Langt størstedelen er folk der har problemer med hardware acceleration. Det er i hvert fald min oplevelse. 

Xbmc er åben for udvidelser og man kan fra standard indstille sig til rigtig mange ting sådan at det bliver præcist som man gerne vil have det uden at man skal til at google sig til 3. parts software. Addons foregår også inde i XBMC så det må en Average joe i hvert fald kunne finde ud af (minder meget om app store). 
Ej at forglemme at der er et stort community bag XBMC som gør at jeg f.eks. længe har haft adgang til DR nu, live streaming tv, dr radio og en masse danske streaming tjenester som jeg kan sidde i sofaen og installere med min fjernbetjening. 

Angående interface så er der lige nu 17 skins i det officielle repo som man også kan installere fra xbmc uden at skulle flytte filer frem og tilbage, udpakke osv. Det er sgu smart!

Er sikker på en average joe vil have lettere ved at sætte MC7 op men jeg synes jeg får betydeligt mere funktionalitet i XBMC uden mere bøvl og så kører det ganske enkelt bedre på mit atom ion setup. 

En funktion som jeg vidst nok mener er unik for XBMC er den måde den scraper alt dit media på. Den finder selv covers til musik hvis de mangler, information om kunstere, film covers, producers osv. Hvilket også gør at man kan få en utrolig pæn oversigt over ens film og musik hvilket også betyder noget for mig nu når det er noget alle i lejligheden skal bruge. 

Mediaportal kan på papiret alt det jeg vil men jeg kan simpelthen ikke holde ud at bruge det i realiteten, skyldes mest interface og stabiliteten. 

Ja jeg er glad for XBMC men påstår ikke det er det eneste rigtige valg! 

Vil da med glæde sammenligne screenshots så vi kan sammenligne interface :)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu