recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC på iPad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC på iPad 2

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:28
Min NAS er lidt anderledes da det er en USB hdd som er sat direkte til min router, som har support for at dele indholdet via blandt andet SMB. http://www.synology.com/us/products/DS411+/index.php <- Men her står der ellers om din NAS: The Synology DS411+ runs on the renowned system firmware, Synology DSM 2.3, offering applications and features designed specifically for SMBs

Den måde jeg har tilføjet det i XBMC er: "Videos" -> "Files" -> "Add videos.." -> "Browse" -> "smb://WORKGROUP/" (eller hvad end du kalder din smb workgroup) -> Vælg din NAS eller mere bestemt, din video folder -> "Ok" -> "Add" -> "Ok" 

Også bør du kunne tilgå videoerne på din NAS via den nye folder
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:34
Hmmm de indstillinger i XBMC du skriver om, er det på din iPad?
For det kan jeg ikke sætte op på min iPad, jeg har kun iPad og nas til det her.
Appen jeg bruger hedder Constellation
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:38
Ja det er på min iPad. Jeg forstår ikke du siger du ikke kan sætte det op på din iPad, du startede med at sige du netop havde installeret XBMC på den? Og hvor kommer constellation ind i billedet fra? Ingen ide om hvad app det er Tongue
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:44
nå jeg var ikke klar over der var flere apps til xbmc, den du bruger hedder den xbmc commander eller?
Npår jeg søger i app store kommer der 15 frem
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:56
når du har installaeret XBMC på din iPad, så skal du kun bruge XBMC til at få adgang til din nas

se evt på toutube for info om hvordan dette kan gøres
http://www.youtube.com/watch?v=dTBspxh7CgI
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 20:33
Hang on... Taler du ikke om xbmc apps fra AppStore? Det Er apps til feks at styre din xbmc som du har pa en pc.
For at få xbmc på iPad skal den jo jailbreakes og hentes via den app store der hører til en jailbreaked udgave. Tror du blander tingene sammen måske?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 20:46
Jeg vil bare gerne bruge min ipad til at se fil og høre musik fra min nas, ikke noget med tv eller andet.
Nu er jeg begyndt et lege med PLEX, FOR JEG KUNNE IKKE FÅ DET ANDET TIL AT VIRKE.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 08:20
Ja, men jeg tror aldrig du har haft xbmc installeret på din ipad...Er den jailbreaket? For ellers kan du slet ikke installere xbmc.

Men hvis plex kan klare det, så er det jo fint.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 08:29
Nej jeg fik ikke plex til at virke og nej den er ikke jailbreaket.
Men der findes jo en del XBMC programmer på app store, men dem kan jeg ikke få til at snakke sammen med min server.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:05
som henning sagde, du skal have jailbreaked din ipad for at få XBMC (via cydia)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 16:05
får snart en ipad 2 , og vil da gerne vide om i har haft gavn af at jailbreake den, og hvad er bagdelene ved det ??
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 16:11
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu