recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc problem med lyd og billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc problem med lyd og billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbmc problem med lyd og billede
    Sendt: 15-April-2012 kl. 13:52
Hej Alle

Jeg har to problemer i mit xbmc.
1) der er ingen lyd, når jeg afspiller mp3 stereo. Der er Ingen problemer med ac3 eller DTS lyd. Problemet er både tilstede ved musikafspilning og filmklip?

2) jeg har en et par mkv filer som er meget " blokkede", når de afspilles fra xbmc, men i VLC-player er der ingen problemer ?

Nogen forslag ?

God søndag
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 00:37
Har du prøvet slå DXVA2 til? Hvis du har intel grafik, skal du vidst nok slå det fra. Ellers opdater din lyddriver og grafikdriver til det nyeste. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har du prøvet slå DXVA2 til? Hvis du har intel grafik, skal du vidst nok slå det fra. Ellers opdater din lyddriver og grafikdriver til det nyeste. 

Var det ikke kun i Dharma det var aktuelt? Jeg har i hvert fald ingen problemer med hardware decodning med Intel grafik i Eden.

Redigeret af Nagash - 17-April-2012 kl. 01:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 09:53
Ja, jeg har prøvet at ændre de mulige indstillinger jeg kan. Alle uden resultat. Det er underligt for alle mine andre filer virker fint. Det er i øvrigt et Radeon grafikkort der bruge.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 10:03
Ang. lyd problemet kan jeg høre at der kommet lyd igennem... Jeg skal dog bare skrue VOLDSOMT meget op for forstærkeren. Hvad kan det skyldes, når DTS-lyd og AC3 lyd går fint igennem ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu