|
XBMC - problemer med farvegengivelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:39 |
Hejsa. Efter en formatering, har jeg fået problemer med farvegengivelsen når jeg afspiller film.
Når jeg starter computeren, når den går ind i Windows og når XBMC er startet op, er der ingen problemer. Der er det sorteste sort og dejlige farver. Men så snart jeg sætter noget på, så bliver alt sort bare til nuancer af grå og farverne bliver matte. Betydelig værre, en det var på mit gamle Sony LCD. Det jeg har nu, er altså er Panasonic plasma, så sort burde ikke være et problem. Synes jeg har været inde og rode lidt med opsætningen, men kan ikke lige se en løsning nogle steder. Det undrer mig bare, for har aldrig haft problemet før. Ser ellers mig selv, som værende ret ferm i XBMC, men denne gang, må jeg sgu se mig utilstrækkelig.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
indstillingerne i xbmc? Der ser jo ud til at være en smule mulighed for indstilling af farver,kontrast etc! http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_playback#Video_calibration
PS - men bortset fra det lyder det meget underligt. Som om den vælger et helt andet farverum når du er i xbmc? Redigeret af claus_jac - 05-Februar-2014 kl. 14:09 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jamen det er ikke når jeg er i XBMC. Inde i XBMC er alt som det skal være. Det er først i det øjeblik, jeg starter en video, at det skifter.
Jeg kører med et ret mørkt tema, og der er sort altså rigtig sort. Men når en film startes, så bliver det bare gråt og kedeligt.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Det er RGB levels der outputtes "forkert" når du afspiller video
Din skærm opfører sig forskelligt afhængig af om der tilsluttes en PC eller en Videoenhed, og dit grafikkort opfører sig forskelligt afhængigt af om pc'en tilsluttes en PC monitor eller et HDTV Der findes 2 RGB levels, 0-255 full range for PC monitor brug og 16-235 limited for HDTV brug. Fordi det er en PC tilsluttes til din skærm med full range level 0-255 for PC, men når grafikkortets hardware decoder (jeg går udfra du har valgt DXVA i XBMC) skal spille video gør den det formentlig ved limited rgb levels 16-235 - så klippes black levels og det sorte bliver gråt i videoen Der er såvidt jeg ved ikke noget sted i selve XBMC du kan ændre dette, men afhængig af grafikkort kan du nogen gange ændre i grafikkortets drivere og vælge full range output for video Det er også muligt at du på selve TV'et kan vælge om den HDMI indgang du benytter skal være i PC mode eller HDTV mode, når man tilslutter et mediacenter bør det være i HDTV mode. En tredie mulighed er at prøve en af de andre HDMI indgange, på nogle fladskærmstv er det kun en bestemt HDMI indgang der kan være i PC mode Redigeret af spawn - 05-Februar-2014 kl. 18:04 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Uhh.. Nu lyder det til, at vi er inde på det rigtige. Det vil jeg lige rode lidt med i aften. Vender lige tilbage med resultatet.
Tak for hjælpen Spawn.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Fik du det løst? Husk også i grafikkort indstilllingerne at slå dynamisk kontrast fra.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |