|
XBMC samba share problemer ? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan det passe at DHCP som er slået fra kun virker på LAN og ikke Wireless ?
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Har du forbundet som tegningen viser Kender ikke dine routere, men den første har måske en WAN indgang. Den skal sluttes til modemet. Router 2, som skal være access point skal sluttes til f.eks. lan 1 Noget helt andet er: Kan din leveandør ikke sende dig en AllInOne. FullRate leverer f.eks. en Zyxel hvor alt er i den samme boks.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Nej
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
De fleste leverandøre kan sikkert sende en AllInOne, men chancen for den er tilnærmelsesvis lige så god som en dedikeret router er ikke så stor.
Tjek om din router ikke har en "wizard" guide du kan køre, hvor du siger den står bag en anden router.
|
||
![]() |
||
|
Sludder!
|
||
||
![]() |
||
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
|
Så har jeg rodet lidt med tingene. . .
Router funktion slået fra på stofa DHCP slået til på ASUS Dette gør at alt mit netværk, trådløst og lan virker fint, pånær XBMC Så tænker jeg den bedste løsning er : 1. Slå router funktion til på stofa og bruge Asus som accenpoint ? 2. Flytte stofa router på loftet og lade den styre alt + "smide" asus router over højre skulder ?
|
||
![]() |
||
|
Status pt. . . Løsning 1 fungerer ikke, tror at min Asus router ikke får noget Ip fra stofa routeren. . .
Det virker kun hvis router funktionen i Stoda er slået fra og DHCP er slået til på Asus, hvilket betyder at XBMC ikke virker. . . Løsning ? sætte en 4 ports switch op som kablet fra Asus router går i sammen med XBMC også videre over i Stofa router ?
|
||
![]() |
||
|
Woop læste lige tingene ordenligt igennem . . .Skal jeg kable fra stofa router til LAN indgang på Asus ? For den har hele tiden siddet i WAN ?
|
||
![]() |
||
|
HEhe hjælp til selvhjælp her sent om natten . . .Nu har jeg sat det op som I sagde til at starte med, Stofa router, Asus Accespoint og nu virker alt. ..Mange tak for hjælpen
|
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Jeg ville ønske det var sludder, men en AllInOne der skal overholde et vist budget hos en leverandør, har ofte svært ved at konkurrere med dedikeret udstyr. Godt at høre at du fik det til at virke skele2r!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |