recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc skifter ikke refresh rate ved live tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc skifter ikke refresh rate ved live tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbmc skifter ikke refresh rate ved live tv
    Sendt: 20-Juli-2014 kl. 21:06
Hey

Efter jeg har opdateret xbmc fra Frodo til gotham, skifter xbmc ikke refresh rate når jeg ser tv, på hjemme skærmen plejer jeg at bruge 1920x1080 60hz og ved Frodo skiftede xbmc automatisk til 1920x1080 50hz når jeg startede en tv kanal.

Den skifter fint til 24hz ved film eller tv serie.

Jeg bruger openelec 4.xx

andre der har oplevet det samme, jeg har prøvet med to forskelige pc'er og resultatet er det samme.

Har en log her Xbmc log

Sæderup
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 08:16
Jeg har altid sat min "hjemmeskærm" til 50hz, så slipper man for det sorte billed når man åbner tv. (lige når den skifter hz er der sort skærm et par sek). :)
Køre ikke openelec gotham, så kan ikke sige om det er generelt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 09:41
Ja, hvorfor ikke indstille den til 50hz som standard. Det løser godt nok ikke rigtig problemet, men det omgår det :)
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 12:19
Det har jeg nu også gjort men det virker bare mærkeligt at det virkede i frodo men ikke gotham, hvis jeg har opløsningen sat til 60 hz og vælger en optagelse i 50 hz skifter den godt nok.

Det er også bare en gammel vane fra da jeg have ion grafik, da kørte menuerne mere flydende ved 60 hz i xbmc.

Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2014 kl. 12:53
Ja, det er nu stadig underligt, at det ikke virker. Især når det virker på alt, der ikke er live TV. Der må jo næsten være et eller andet i din TV klient, som ikke registrerer opdateringsfrekvensen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu