|
Xbmc skifter ikke refresh rate ved live tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juli-2014 kl. 21:06 |
Hey
Efter jeg har opdateret xbmc fra Frodo til gotham, skifter xbmc ikke refresh rate når jeg ser tv, på hjemme skærmen plejer jeg at bruge 1920x1080 60hz og ved Frodo skiftede xbmc automatisk til 1920x1080 50hz når jeg startede en tv kanal. Den skifter fint til 24hz ved film eller tv serie. Jeg bruger openelec 4.xx andre der har oplevet det samme, jeg har prøvet med to forskelige pc'er og resultatet er det samme. Har en log her Xbmc log Sæderup |
|
Panasonic CXC725
Pioneer SC-LX73 Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx Nvidia Shield |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har altid sat min "hjemmeskærm" til 50hz, så slipper man for det sorte billed når man åbner tv. (lige når den skifter hz er der sort skærm et par sek). :)
Køre ikke openelec gotham, så kan ikke sige om det er generelt.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, hvorfor ikke indstille den til 50hz som standard. Det løser godt nok ikke rigtig problemet, men det omgår det :)
|
|
![]() |
|
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
Det har jeg nu også gjort
![]() Det er også bare en gammel vane fra da jeg have ion grafik, da kørte menuerne mere flydende ved 60 hz i xbmc. |
|
Panasonic CXC725
Pioneer SC-LX73 Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx Nvidia Shield |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, det er nu stadig underligt, at det ikke virker. Især når det virker på alt, der ikke er live TV. Der må jo næsten være et eller andet i din TV klient, som ikke registrerer opdateringsfrekvensen?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |