|
XBMC Stuttering Live-TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2013 kl. 13:45 |
Som overskriften antyder har jeg store problemer med stuttering i Live-TV via XBMC og Dvbviewer PVR addon.
Hvis jeg i XBMC tlføjer Dvbviewer via Advanced Launcher, så kører Dvbviewer 5.0 helt problemfrit, men hvis jeg forsøger at aktivere Dvbviewer PVR addon så er der vildt meget stuttering på specielt HD kanalerne, men den værste kanal er dog DR 1. Jeg har førsøgt stort set alle de codecs jeg kan komme i nærheden af men jeg kan ikke konstatere forskel mellem dem. Er der nogen der har fået Dvbviewer PVR addon til at spille problemfrit i XBMC, hvis det er tilfældet hvordan er jeres opsætning med codecs. Sidste oplysning, jeg modtager kabel TV via Yousee |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har husket sætte den til 50hz mod de standart 60hz ikke?
Resten ved jeg ikke noget om.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Hvis du kører musen rundt når du ser live tv, mener jeg der dukker nogle menuer op. Der er en der er videoindstillinger og derinde kan man sætte den til at deinterlace, det hjalp ihvertfald gevaldigt ved mig.
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Ja TV kører 50Hz, og XBMC er sat til deinterlace og DXVA når der kører Live TV
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg tror du skal sætte Deinterlace til "Automatisk".
Min havde samme problem men kun på nogle kanaler deriblandt DR1 & TV2. Den skal så vidt jeg ved ikke deinterlace på de kanaler da det ikke er et interlaced signal og derfor går det i ged. Prøv lige det :)
|
|
![]() |
|
Du har fuldstændig ret, deinterlacing stillet til auto og stuttering er forsvundet.
Mange tak
![]() |
|
Jesper
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
hvorfor starte dvbviewer via advanced launcher? den er da direkte supported som plugin idag til at køre i xbmc, eller er det mig der læser din post forkert? |
|
![]() |
|
Du læser vist mit indlæg helt forkert, hvad jeg troede jeg skrev var følgende:
Dvbviewer via advanced launcher i XBMC -> helt problemfri Dvbviewer via PVR plugin i XBMC -> stuttering -> løst ved at sætte deinterlacing til auto i XBMC
|
|
Jesper
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |