recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC Stuttering Live-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC Stuttering Live-TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC Stuttering Live-TV
    Sendt: 01-Marts-2013 kl. 13:45
Som overskriften antyder har jeg store problemer med stuttering i Live-TV via XBMC og Dvbviewer PVR addon.

Hvis jeg i XBMC tlføjer Dvbviewer via Advanced Launcher, så kører Dvbviewer 5.0 helt problemfrit, men hvis jeg forsøger at aktivere Dvbviewer PVR addon så er der vildt meget stuttering på specielt HD kanalerne, men den værste kanal er dog DR 1.

Jeg har førsøgt stort set alle de codecs jeg kan komme i nærheden af men jeg kan ikke konstatere forskel mellem dem.

Er der nogen der har fået Dvbviewer PVR addon til at spille problemfrit i XBMC, hvis det er tilfældet hvordan er jeres opsætning med codecs.

Sidste oplysning, jeg modtager kabel TV via Yousee

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 13:52
Du har husket sætte den til 50hz mod de standart 60hz ikke? 

Resten ved jeg ikke noget om.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 14:01
Hvis du kører musen rundt når du ser live tv, mener jeg der dukker nogle menuer op. Der er en der er videoindstillinger og derinde kan man sætte den til at deinterlace, det hjalp ihvertfald gevaldigt ved mig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 17:11
Ja  TV kører 50Hz, og XBMC er sat til deinterlace og DXVA når der kører Live TV
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 18:27
Jeg tror du skal sætte Deinterlace til "Automatisk".

Min havde samme problem men kun på nogle kanaler deriblandt DR1 & TV2.

Den skal så vidt jeg ved ikke deinterlace på de kanaler da det ikke er et interlaced signal og derfor går det i ged.

Prøv lige det :) 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 20:06
Du har fuldstændig ret, deinterlacing stillet til auto og stuttering er forsvundet.

Mange takTongue
Jesper

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Som overskriften antyder har jeg store problemer med stuttering i Live-TV via XBMC og Dvbviewer PVR addon.

Hvis jeg i XBMC tlføjer Dvbviewer via Advanced Launcher, så kører Dvbviewer 5.0 helt problemfrit, men hvis jeg forsøger at aktivere Dvbviewer PVR addon så er der vildt meget stuttering på specielt HD kanalerne, men den værste kanal er dog DR 1.

Jeg har førsøgt stort set alle de codecs jeg kan komme i nærheden af men jeg kan ikke konstatere forskel mellem dem.

Er der nogen der har fået Dvbviewer PVR addon til at spille problemfrit i XBMC, hvis det er tilfældet hvordan er jeres opsætning med codecs.

Sidste oplysning, jeg modtager kabel TV via Yousee

hvorfor starte dvbviewer via advanced launcher? den er da direkte supported som plugin idag til at køre i xbmc, eller er det mig der læser din post forkert?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 15:32
Du læser vist mit indlæg helt forkert, hvad jeg troede jeg skrev var følgende:

Dvbviewer via advanced launcher i XBMC -> helt problemfri

Dvbviewer via PVR plugin i XBMC   ->    stuttering   ->  løst ved at sætte deinterlacing til auto i XBMC
Jesper

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu