|
XBMC tilføjelse af filer |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
totalcommander er også ret ok til renaming...længe siden jeg selv har haft brug for det. Den har et Multi-Rename Tool (ctrl+m) indbygget.
Redigeret af Bygone - 20-Juli-2012 kl. 13:02 |
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Jeg bruger også TotalCommander til rename. Det er nemt og hurtigt.
De fleste systemer kræver du bruger en specifik navngivning, så uanset hvad du gerne vil skal du nok forvente at komme ud i sådan en øvelse. Eksempelvis: serier/serienavn/season x/serienavn sXXeYY - episodenavn Det vigtigste er, at du får sæson og episodenummer på. Redigeret af tobywan - 20-Juli-2012 kl. 17:13 |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Brug EmberMediaManager til det hvis du ikke gider sidde og rename. Den kan også ordne alle dine film for dig, du kan selv ændre i plot hvis du ønsker, har fx skrevet dansk plot ind på alle vores tegnefilm 135 stk
![]() http://ember.purplepig.net/projects/embermm/files EMM henter info fra imdb og thetvdb. Fordelen ved EMM er, at den henter alt ned og laver laver nfo's for dig. Samt hvis du en dag skal formatere, så med oplysningerne fra EMM, tager det ingen tid at lave databasen fra scratch af. Sidder selv og er i gang med at køre alle mine film og serier igennem det, så det er gjort, da det på ingen "fucker" noget op i den nuværende database. Min bror siger det tager ham omkring 5 min så er databasen oppe og køre igen, det er med ca 500 film+ på hans ion maskine vel og mærket. Ved rename, så det "nemmeste" vil altid være fx. Heroes. Overmappe med navnet Heroes. Undermappe for hver sæson fx Heroes Season 1 osv. Filerne i hver sæson navngives 1x01 1x02 1x03 osv osv. Fejler aldrig og bliver aldrig scrabet forkert, har over 4000 afsnit af forskellige serier. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
|
Jeg siger tak for alle de gode råd. Må indrømme at sidste løsning virker rimlig optimal.
Ærger mig dog over at det er nødvendigt at give filnavnene sæson nr. syntes at det fjerner ideen med at have delt sæsonerne op i mapper.
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Alle mine serier er også delt op i mapper pr. sæson OG de har numre... Synes ikke det gør noget, jeg kigger alligevel aldrig på filnavnene. Og så kan xbmc mange af de ting JordanDK omtaler, dog ikke det med at omdøbe filerne...
|
||
![]() |
||
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
|
Jeg ser så rimlig tit filnavnene, da jeg også tilgår min nas via dlna.
Så det kan være at jeg bare skal holde mig til MCE, selvom det ikke ser nær så flot ud. Redigeret af Allanbp - 20-Juli-2012 kl. 22:34 |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
EMM omdøber ikke noget. Så du kan stadig beholde navnene og XBMC kan finde ud af det. ![]() Den måde EMM laver det på, er i en nfo som xbmc kan forstå med alle oplysningerne. ![]() Så i princippet kan din serie (bruger heroes igen ex) hedde - Heroes Unaired Pilot.avi for at tage det allerførste afsnit, som er længere end Pilot afsnittet. Det vil XBMC ikke kunne forstå til scraperen. Men hvis afsnittet har været igennem EMM, så kan den. Hvis EMM ikke kan finde ud hvad for et afsnit du specifikt mener, så spørger den dig og du kan selv vælge. Har dog ikke oplevet nogle problemer med nogle af mine endnu. Sådan her ser NFO filen ud, når den har været igennem EMM. ![]() Langt mere avanceret end, man selv kan sidde og lave dem. ![]() |
||
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Så du vil hellere undvære SxxEyy på dine filnavne, end du vil bruge xbmc som du synes er flottere end MCE? Det virker bare underligt på mig. Jeg tilgår også mine filer via min wd tv live, og her vises også filnavne. Men de er da ikke ikke pæne at kigge på i forvejen, så om der lige er den ekstra information betyder for mig ikke noget... Men det er jo så smag og behag ![]()
Det er ganske almindelig xml data, og hvis du laver en export fra xbmc vil den lave præcis de samme nfo-filer, indeholdende de data den har scrappet til dine film/serier. Med f.eks. notepad er det meget nemt lige at rette/tilføje/slette data hvis det er det man ønsker. Jeg har bl.a. tilføjet til mine 3D film at de alle hører det det set der hedder 3D. Så ligger alle mine 3D film i en folder for sig.
|
||
![]() |
||
|
Ja du har ret. Men du kan ikke lave den sådan fra bunden af selv, hans nfo ser jo ikke sådan ud hvis XBMC ikke kan finde ud af læse hans måde at døbe det på. Derfor kan EMM gøre det for ham, nemt, bekvemt og lige til. Kræver bare lidt tid. Er såmænd godt klar over det med 3D film, har gjort det på samme måde med børnefilm/familiefilm. Smartplaylist på forsiden er genialt, hvis det skal være konevenligt. Du kan jo lave stort set alt i XBMC, hvad jeg rigtig godt kan lide, har integreret Navi-X, Firefox, NetFlix, Youtube & Dansk TV på min forside også. I Dansk TV, ligger kanaler fra Tommy Winthers plugin + TV3 Play samt TV2 Film (Pga Waoo). Men det var et sidespring, så han kan sagtens undvære SxxEyy og stadig bruge XBMC. Som du ser jeg har mine døbt på en anden måde med 1x01 osv. Den fungerer endnu bedre end SxxEyy. Da jeg som sagt ingen problemer har med nogle af de 25 serier jeg har liggende. |
||
||
![]() |
||
|
Kan være at jeg skal prøve med det EMM og se om jeg kan få det til at funke.
@GUMP nu er jeg jo ikke den eneste der tilgår filerne, og som du nok har oplevet er det ikke alle der tager ændringer lige pænt. og selvom noget er meget flot at se på, er det jo ikke ensbetydende at det er det mest optimale.- Lige nu virker og fungere MCE efter alle hensigter, men derfor er det jo rart at udforske andre programmer som der også udvikles på. |
||
![]() |
||
pallevillesen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Status: Offline Point: 36 |
|
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Adding_videos_to_the_library/Naming_files/TV_shows#Custom_directory_structure_and_file_names
I dit tilfælde: <tvshowmatching> <regexp>([0-9]+)[\._ ]Sæson[\\/]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> </tvshowmatching>
Men jeg er i øvrigt enig med de andre - jeg gider ikke opdele filerne i mapper - xbmc opdeler jo alligevel i "mapper" på skærmen når man bruger det - så filerne kan ligge som de har lyst til.
.p Redigeret af pallevillesen - 28-August-2012 kl. 10:45 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |