recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

 Besvar Besvar Side  123 39>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC tråden
    Sendt: 11-September-2012 kl. 10:10
Tænkte på vi kunne have  en tråd vedr. XBMC.

Jeg er selv lige hoppet tilbage på Mediecenteret efter flere års pause grundet jeg syntes det var for besværligt og det krævede for meget arbejde.

Nu fik jeg prøvet XBMC og synes det giver mig det jeg ønsker af et mediecenter. Og alle i familien kan betjene det og det virker bare.

èn ting jeg fandt som jeg tidligere har savnet er Dual Audio output. Dvs jeg kan outputte både HDMI i stereo til mit TV samtidig med optisk ud til min reciever 5.1. Sa skal jeg ikke først skifte lydudgang hvis jeg vil høre film i surround.


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 11:36
Det kunne vi vel sagtens, den vil vel leve hvis vi laver den, men den lever jo kun og hopper op øverst når folk har en masse bøvl med / ros til produktet.
Jeg kunne jo godt tænke mig en tråd/forum til hver af mediecenter produkterne da det er der min interesse er. Så behøver jeg f.eks. ikke at se alle de indlæg der er om dvbviewer eller gratis produktet medieportal.
Jeg syntes at have set at der har været produkter der har sit eget forum.


Redigeret af rasmuzzen - 11-September-2012 kl. 11:40
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Tænkte på vi kunne have  en tråd vedr. XBMC.

Jeg er selv lige hoppet tilbage på Mediecenteret efter flere års pause grundet jeg syntes det var for besværligt og det krævede for meget arbejde.

Nu fik jeg prøvet XBMC og synes det giver mig det jeg ønsker af et mediecenter. Og alle i familien kan betjene det og det virker bare.

èn ting jeg fandt som jeg tidligere har savnet er Dual Audio output. Dvs jeg kan outputte både HDMI i stereo til mit TV samtidig med optisk ud til min reciever 5.1. Sa skal jeg ikke først skifte lydudgang hvis jeg vil høre film i surround.


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 
 
Er også selv ret tilfreds med XBMC.
 
Hvilken app benytter du på din ipod touch?
Hvad hardware kører du XBMC på?
Til top
wideover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wideover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 12:45
Efter 7 år med windows media center har jeg nu også smidt håndklædet i ringen og hoppet over til xbmc. Det skulle jeg have gjort for længe siden. Det kan alt det det skal kunne og er meget lettere at tilrette.
 
Setuppet lige nu er en ældre asrock ion i stuen der kører xbmc med pvr som frontend og 4therecord som backend tvserver. Derudover har jeg en raspberry pi i soveværelset med raspbmc. De 2 maskiner kører shared library via mysql på en synology nas boks. Det gør at man ser det samme library på begge maskiner og kan starte en film i stuen og se den færdigt i soveværelset. tv tuner er hdhomerun.
 
Jeg kunne givetvis have opnået det samme ved at have bibeholdt windows media center og købt en xbox som extender, men jeg blev til sidst for træt af alle de ting der ikke bare virkede out of the box.
 
Nu må vi se om jeg skifter mening henover efteråret. XBMC understøtter vist ikke netflix og vil givetvis heller ikke understøtte youbio, hbo go og hvad der ellers rammer landet over de næste par måneder, men det har været sjovt at sætte op.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af wideover wideover skrev:


 
XBMC understøtter vist ikke netflix og vil givetvis heller ikke understøtte youbio, hbo go og hvad der ellers rammer landet over de næste par måneder, men det har været sjovt at sætte op.


Hvis det kommer med man skal logge ind, så gør det nok ikke. Det er Tommy Winther som ved alt om det. Big smile

Men det kan sagtens klares alligevel via advance launcher til hver enkelt side. Har selv mit waoo web tv sat op på den måde. Da jeg har android fon, bruger jeg så unified remote som mus, til når jeg fx er i web tv. Det fungerer upåklageligt. XBMC, kan også styres via unified remote, men der kan jeg nu bedre lide den originale, så skifter imellem disse to. Når jeg lukker web tv ned igen, hopper den automatisk tilbage i XBMC. Samme måde havde jeg netflix kørende på et tidspunkt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 


Hvilken remote bruger du på din ipod touch?

Har ingen anelse om hvad der virker, da jeg ikke har noget Apple, så ved ikke om det her link kan bruges?

http://www.makeuseof.com/tag/3-free-xbmc-remote-apps-iphone-ipad/
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af wideover wideover skrev:

Setuppet lige nu er en ældre asrock ion i stuen der kører xbmc med pvr som frontend og 4therecord som backend tvserver. Derudover har jeg en raspberry pi i soveværelset med raspbmc. De 2 maskiner kører shared library via mysql på en synology nas boks. Det gør at man ser det samme library på begge maskiner og kan starte en film i stuen og se den færdigt i soveværelset. tv tuner er hdhomerun.

Kan du fortælle lidt mere om dit shared library, evt. smide et link til hvordan man laver sådan noget? Kører pt. kun xbmc i stuen, men på et tidspunkt kommer der nok også noget i kælderen/soveværelset. Har søgt på muligheden for at have et shared library, så man ikke skal opdatere på alle klienter hver gang man tilføjer nyt, men har ikke kunne finde noget... Det her lyder som at kunne løse problemet?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 


Hvilken remote bruger du på din ipod touch?

Har ingen anelse om hvad der virker, da jeg ikke har noget Apple, så ved ikke om det her link kan bruges?

http://www.makeuseof.com/tag/3-free-xbmc-remote-apps-iphone-ipad/

Jeg mener det er den "officielle" XMBC remote,,, som kostede lidt mønter,
men vil da lige kigge nærmere på øvrige remote apps.
Til top
MichaelSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af wideover wideover skrev:

Setuppet lige nu er en ældre asrock ion i stuen der kører xbmc med pvr som frontend og 4therecord som backend tvserver. Derudover har jeg en raspberry pi i soveværelset med raspbmc. De 2 maskiner kører shared library via mysql på en synology nas boks. Det gør at man ser det samme library på begge maskiner og kan starte en film i stuen og se den færdigt i soveværelset. tv tuner er hdhomerun.

Kan du fortælle lidt mere om dit shared library, evt. smide et link til hvordan man laver sådan noget? Kører pt. kun xbmc i stuen, men på et tidspunkt kommer der nok også noget i kælderen/soveværelset. Har søgt på muligheden for at have et shared library, så man ikke skal opdatere på alle klienter hver gang man tilføjer nyt, men har ikke kunne finde noget... Det her lyder som at kunne løse problemet?


Guiden der ligger på Wiki'en er rigtig god. Det er den jeg selv har brugt de gange jeg har skullet konfigurere MySQL server og shared library.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Sync_multiple_libraries
Til top
wideover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wideover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 15:53
Jeps. Det er den guide jeg har brugt. Der ligger endda et link til opsætning på synology nas. Super nemt
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 22:50
 
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


èn ting jeg fandt som jeg tidligere har savnet er Dual Audio output. Dvs jeg kan outputte både HDMI i stereo til mit TV samtidig med optisk ud til min reciever 5.1. Sa skal jeg ikke først skifte lydudgang hvis jeg vil høre film i surround.


Fantastisk! Har ledt efter sådan en patch til XBMC i flere år, uden at kunne finde noget! Jeg takker mange gange for linket, det skal prøves med det samme.

Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Jeg styrer XBMC med min ipod touch. Det fungere fint både til musik og film. Rart jeg ikke behøver forskellige løsninger om jeg skal spille film eller musik.
èn ting der dog har drillet mig lidt mht appén er musik addons.. Har nemlig hentet danske radiokanaler ned, men den forsvinder fra min ipod touch.
Nogle der har en løsning på det? Jeg har tidligere brugt den, men den har det med at forsvinde. I selve XBMCén ligger den dog altid, men jeg gider jo ikke tænde TVét for at vælge radiostation.
Så håber der findes en løsning ? 


Hvilken remote bruger du på din ipod touch?

Har ingen anelse om hvad der virker, da jeg ikke har noget Apple, så ved ikke om det her link kan bruges?

http://www.makeuseof.com/tag/3-free-xbmc-remote-apps-iphone-ipad/

Jeg mener det er den "officielle" XMBC remote,,, som kostede lidt mønter,
men vil da lige kigge nærmere på øvrige remote apps.
 
Jeg bruger primært min iPad som remote, og har købt den app der hedder XBMC Constellation.
 
Den findes også i en free udgave, som jeg bestemt syntes er værd at tage et kig på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu