recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

Besvar Besvar Side  <12345 39>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

ok. Erdet ikke noget med at man er nødt til at flashe firmwaren fra Pivos også? altså for at få HW acceleration?

Det er muligt, jeg har kun hevet den xbmc-xios-073012 apk der lå på hjemmesiden.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 09:50
Det ved jeg i hvert fald at man var nødt til på Sumvision modellen som også skulle være identisk med pivos.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

Ok, læste det kun ganske kort, men synes der stod noget om, at det skulle komme.

Det du kan have læst om er xbmc til android, ikke en xbmc remote. De er i øjeblikket igang med at betateste xbmc til android. Ikke en lite udgave, ikke en tynd klient, men en fuldblods xbmc. Jeg er MEGET spændt på hvordan det kommer til at køre når de slipper det løs på play Big smile

Til Nagash og Gump.
Gump, du har sandsynligvis ret. Som nævnt, så var det ganske kort jeg læstei xbmc forum, da jeg pludselig fik fokus på deres manglende informationer på deres hjemmeside, og så "døde" resten af min interesse for xbmc egentlig der pga. tidsnød. Så det var kun ganske overfladisk jeg så Android nævnt, og nærmest gik ud fra, det var i remote henseende Smile

Jeg har stadigvæk xbmc installeret på min workstation, så det der android remote skal da helt klart afprøves. Ikke mindst fordi jeg har flere Android tablets/smartphones liggende, som egentlig bare ligger og venter på et formål. Så det skal da afprøves her en af dagene. Skal bare lige finde appén Smile
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Den har været færdig i det års tid jeg har brugt den i hvert fald. Den fungere ganske glimrende.

Ok, læste det kun ganske kort, men synes der stod noget om, at det skulle komme.
Jeg er bange for, at et år ikke engang kan gøre det. Det er næsten 2 år siden jeg prøvede det første gang. Jeg fik min første Android telefon i november 2010, og der kan jeg huske, at det var en af de første apps, jeg installerede. Og der var ingen tegn på, at app'en var hel ny der, for det var vidt omtalt på deres forum allerede der.

XBMC remote kører nu stadig i beta og vil den blive ved med indtil man kan streame film/musik på den også har jeg læst.

Får også den der no route to host inden htpc er startet op, har bare valgt ignorere det. Da den jo starter og springer ind i remote, så snart htpc er klar. Big smile
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 13:54

Til Nagash og Gump.
Gump, du har sandsynligvis ret. Som nævnt, så var det ganske kort jeg læstei xbmc forum, da jeg pludselig fik fokus på deres manglende informationer på deres hjemmeside, og så "døde" resten af min interesse for xbmc egentlig der pga. tidsnød. Så det var kun ganske overfladisk jeg så Android nævnt, og nærmest gik ud fra, det var i remote henseende Smile

Jeg har stadigvæk xbmc installeret på min workstation, så det der android remote skal da helt klart afprøves. Ikke mindst fordi jeg har flere Android tablets/smartphones liggende, som egentlig bare ligger og venter på et formål. Så det skal da afprøves her en af dagene. Skal bare lige finde appén Smile

Nemlig. Min gamle HTC Desire bliver brugt til formålet, da jeg ikke ved hvad jeg ellers skal bruge den til. Sælge den vil jeg heller ikke, da jeg ikke bryder mig om tanken om ikke have en backup mobil, hvis der skulle ske skade på den man har nu.

Synes ved brug af deres android remote. (du kan jo sætte flere klienter op på den til styring), så er navigeringen nemmere end hvis jeg bruger min harmony.  Når vi skal se film, bruger jeg da godt nok hamornyen til at tænde det hele med. Men browser sjældent i xbmc med den, selvom jeg har alle funktionerne på harmonyen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

ok. Erdet ikke noget med at man er nødt til at flashe firmwaren fra Pivos også? altså for at få HW acceleration?

Det er muligt, jeg har kun hevet den xbmc-xios-073012 apk der lå på hjemmesiden.

Af hvad jeg har læst, så skulle man flashe firmwaren, så den tror det er en Pivos maskine.

Det eneste jeg ved, man skal holde øje med når man køber andet Android hardware, end fx Pivos er, at om dem der har lavet boksen, har de samme licenser til lyd osv. Ellers vil man risikere det ikke virker.

Glæder mig til at høre mere om dine oplevelser strandvasker, har kun leget med programmet på min SGS2, hvilket går og rimelig lækkert, hvis vi ser bort fra 720p/1080p.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det eneste jeg ved, man skal holde øje med når man køber andet Android hardware, end fx Pivos er, at om dem der har lavet boksen, har de samme licenser til lyd osv. Ellers vil man risikere det ikke virker.

Oh.. Men ellers må man vel flashe tilbage til den originale firmware igen?

Jeg har kigget lidt på firmware, men dog ikke taget springet endnu. Det ser ud til der er både en android model og en linux model, førstnævnte giver androiddesktop med mulighed for at starte xbmc, linux modellen skulle efter sigende boote direkte op i xbmc uden at have android kørende.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oh.. Men ellers må man vel flashe tilbage til den originale firmware igen?

Jeg har kigget lidt på firmware, men dog ikke taget springet endnu. Det ser ud til der er både en android model og en linux model, førstnævnte giver androiddesktop med mulighed for at starte xbmc, linux modellen skulle efter sigende boote direkte op i xbmc uden at have android kørende.

Nu vi ovre i noget jeg intet ved om. Big smile Det andet har jeg bare læst på xbmc's forum. Det er også derfor udviklerne endnu ikke vil sige 100% hvilke maskiner som det bare virker til. Men hvis den du har købt har samme hardware, burde du uden problemer kunne flashe den til xios firmware.

Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 22:16
Dejligt med en XBMC tråd. Jeg kunne dog også tænke mig hvert medie center program havde en sektion for sig selv, så det kunne være mere overskueligt at se de forskellige emner.

Selv kører jeg TVheadend og xbmc fra pulse eight. Det er super stabilt, når først alle indstillingens er i orden.

Og lige en anbefaling, nu hvor nogen spørger om remotes. Herhjemme kan stort set alle vore devises styre XBMC. På android er det den officielle klient. Og på IPad kan jeg anbefale dén fulde udgave af Constellation som det hedder i app store. Det udnytter hele skærmen og er bare lækkert og blæret at bruge. Efter en del forespørgsler til producenten af Constellation er de nu i overvejelser om en Android udgave. Og jeg håber på en, for den er 1000 gange flottere end den officielle udgave.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:11
Nu har jeg købt en iPad, men jeg kan simpelthen ikke connecte med nogle xbmc remotes overhovedet. Fatter ikke at det ikke bare finder det automatisk. Synes ikke jeg skulle skrive ip da jeg installerede til iPod. På iPod står der 192.168.0 name xbmc det er alles.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Nu har jeg købt en iPad, men jeg kan simpelthen ikke connecte med nogle xbmc remotes overhovedet. Fatter ikke at det ikke bare finder det automatisk. Synes ikke jeg skulle skrive ip da jeg installerede til iPod. På iPod står der 192.168.0 name xbmc det er alles.

Du skriver samme ip i remote som XBMC har, du åbner for porten i din router. Standart er på 80, bruger selv port 8080 og port 8081 herhjemme.

Så udfylder du navnet du har sat i XBMC, standart er det XBMC og tomt kodeord. (under lan indstillinger i XBMC).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Du skriver samme ip i remote som XBMC har, du åbner for porten i din router. Standart er på 80, bruger selv port 8080 og port 8081 herhjemme.

Det med at åbne porte er kun hvis du vil kunne sidde på café og spole i konens film derhjemme, så længe du holder dig hjemme ved dig selv behøver du ikke blande routeren ind i det.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 39>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu