recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC tråden

 Besvar Besvar Side  <1 36373839>
Forfatter
Besked
janoleholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2013
Sted: DK - DENMARK -
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janoleholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 21:27
Jeg kan godt se, at det ikke er nødvendigt med slot til et betalingskort på en DVB-C tuner (indstik el. usb).

Når man i en boligblok på et fællesantenneanlæg (yousee?) med antennestik til hver lejlighed, kan bestemme hvilke lejligheder skal have store eller små tv-pakker, må man jo have en anden metode end brug af kort.

Undskyld forvirringen :-(
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Så længe du er på dit egen netværk ( yousee bredbånd ) så har du alle kanaler..


Nils


Cool så ved jeg det tak.   
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 14:50
Jeg er en nybegynder i mediacenter/XBMC verdenen. Har kun anvendt det på vores bærbar en lille måneds tid. Men syntes generelt det fungere godt. 

Jeg har dog et lille problem med afspilning af MKV filer. 

Bærbar: Pacakard Bell EasyNote TS13HR - CPU: Intel Core i7-2630QM 2 GHz/GFX: Nividia Geforce GT540M/RAM: 8 Gb

Nvidia driver: 331.82

XBMC version: Frodo 12.3

Jeg har rippet nogle blurays via MakeMKV uden at komprimere dem yderligere.

Når jeg vælger "integrated graphics" i Nvidia kontrol panelet, afspiller det fint fra min bærbar gennem HDMI til vores TV.

Men når jeg vælger "High-performance Nvidia processor" (GT540M) opstår der problemer. For det første fylder det kun øverste 1/4 af TVet eller bærbaren og samtidig fremstår det som flere separate billeder.

Jeg kunne selvfølgelig blot vælge den integrerede GFX. Men syntes det er synd når jeg nu har en dedikeret i maskinen. 

Nogen der har nogle bud på hvad der kan være galt?

Der ud over har jeg lige et ekstra spørgsmål. Har GFX (integreret eller dedikeret) nogen indflydelse på billedkvaliteten når man streamer rippet blurays til TVet eller sendes signalet blot "uspoleret"?


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:08
Brug du bare Intel GPU'en. Der er ingen forkskel. Det dedikerede grafikkort er kun vigtigt til spil.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Brug du bare Intel GPU'en. Der er ingen forkskel. Det dedikerede grafikkort er kun vigtigt til spil.

Okay. Takker for svaret. 
Så kan jeg endelig slippe for at bøvle mere med det:)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 23:22
til jer som svarede på min indlæg omkring yousee via stationær med xbmc.

vil det bare sige jeg skal have et dvb-c kort stukket i min computer, også kan jeg finde alle mine tv kanaler i xbmc? 

evt hvilket dvb.c kort skal jeg købe, at optage er ikke en vigtig ting for mig så dette skal der ikke tages højde for.
Til top
janoleholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2013
Sted: DK - DENMARK -
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janoleholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:19
Hej jacobthor
Jeg er selv nybegynder og beklager hvis mine indlæg er misvisende :-(

Jeg har arbejdet lidt videre med Yousee Internetforbindelse og den tilhørende danske addon på XBMC. Og jeg er kommet i tvivl om du behøver et dvb-c kort og dermed et tv-signal!

Da jeg selv sidder på en TDC internetforbindelse kan jeg desværre ikke afprøve det, men jeg ville lave følgende simple test:

- installer en færdig XBMC-installation på en gammel/ledig pc. Jeg bruger openELEC i en 64-bit Linux udgave, men du kan sikkert bruge hvad du vil. Installationen rydder PC'en disk, men det er meget simpelt at installere. Gå ind på openelec.tv

- når pc'en kører og er på nettet, ville jeg prøve at installere den danske yousee addon. Den ligger på XBMC-kataloget sammen de andre video addon til DR.

- Du kan f.eks. prøve først at installere DR Live TV addon og kontrollere om din installation virker.

- yousee addon skal sikkert konfigureres med et userid / password, som du sikkert har fra yousee og som du bruger, hvis du ser web-tv fra yousee?

Jeg kunne ikke afprøve det, fordi da jeg prøvede at registrere mig på Yousee.tv, kunne de jo registrere, at jeg ikke sad på een af deres Internet-forbindelser.

Jeg ved så ikke om du får nogle begrænsninger, f.eks. i antal/udvalg af kanaler, som gør at du skal bruge en tuner istedet :-(
Til top
janoleholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2013
Sted: DK - DENMARK -
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janoleholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:41
@jacobthor
Har læst dine tidligere indlæg og først nu set, at du har xbmc kørende på din ipad.

Så jeg vil foreslå, at du prøver at installere yousee addon, konfigurerer den og ser om/hvilke kanaler du kan se.

Jeg tror Niller55 har ret, at så længe du er på eget net med forbindelse til yousee internet, kan du se alle kanaler i din pakke.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 09:50
Nogen der kan hjælpe lidt.

Jeg har alt mit musik i i mapper. Altså en mappe der hedder "´DJ sounds 2013" men den er listet 40 gange under musik.

Jeg er kommet frem til at det er forkert tag. Noget med Various Artists. Har rodet lidt med en mp3tag program men det hjælper sku meget.

Mange tak.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 00:56
Tænkte at jeg heller måtte dele dette i den officielle tråd også...

Jeg var så heldig, at jeg forleden fik en invitation til Steam In-Home streaming beta. Jeg tænkte, at det ville jeg sgu lige prøve at lege lidt med. Som sagt, så gjort. Det er nu oppe at køre på min HTPC, som på ingen måder har kræfter til at trække spil.

Her følger lige en lille demo af overgangen fra XBMC til Steam i Big Picture mode, en lille smule Skyrim og så tilbage til XBMC igen:
Jeg er meget imponeret over, hvor gnidningsfrit In-Home streaming kører. Intet hakkeri og ingen drillerier. Det kører bare. Dog er der stadig en del komprimering, til trods for at jeg kører med kablet 1Gb netværk. Det ses især på røgen i Skyrim menuen, og lige i starten af spillet, hvor alt er tåget.

Både XBMC og Steam i Big Picture mode reagerer på både MCE remote (Harmony One) og Xbox 360 controlleren. Spillene i Steam styres så med controlleren.

Til at få det til at fungere, skal man have følgende:
- En gamer PC, der har kræfter nok til de spil du vil spille.
- En HTPC med XBMC og hvad dertil hører.
- Begge skal have installeret Steam beta med In-Home streaming (du tilmelder dig demoenher)
- I XBMC installerer du så dette plugin her.

Så er du sådan set kørende.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 01:19
"Til at få det til at fungere, skal man have følgende:"
Og et vaterpas:-)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 01:52
Jaaah, kameraet stod sgu lidt skævt :P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 36373839>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu