|
XBMC Ubunto build ? byg selv :D |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 17:22 |
||
Hej drenge
Efter 1000 timers søgen og læsen på nettet og meget på den her site kunne jeg godt bruge jeres mening om et evt. nyt setup :D Findes der en god "billig" byg selv løsning der er bedre end mit Atom setup jeg har PT eller kan det ikke svarer sig at skifte ? Setup PT: Zotac mobo Atom CPU 4 gb Ram 160 GB HDD Som udgangspunkt skal det bare kunne kører XBMC og streame Blueray rip fra min kommende NAS :D men har følgende jeg tænker på at erstatte med en HTPC: Zaptor boks Dvd afspiler/blueray
Redigeret af skele2r - 27-Oktober-2012 kl. 17:24 |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
God og billig er ofte modstridende. Til en ny Linux-baseret HTPC ville jeg foretrække Intel grafikkort for at undgå afhængigheden af Nvidia's proprietære driver. Det udelukker Atom, så vi taler Core i3 med passende specs. Redigeret af JesperLund - 27-Oktober-2012 kl. 18:23 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
skele2r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2010 Status: Offline Point: 295 |
||
Enig. . . Det jeg bare leder efter er "grænsen" der hvor bang for the buks mødes :D
Men noget ala det her ?: så mangler jeg bare noget psu |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
H2500 fra Ivy Bridge understøtter både H264 og VC1 med VAAPI, så det burde virke fint..
Jeg så at der var et BD drev med i listen... Blu-ray afspilning på Linux har stadig visse begrænsninger. Hvis du bruger libaacs, er du afhængig af at have et host certificate som ikke er tilbagekaldt i dit drev. Det host certificate som er offentligt (fra MKB v25, "løftet" fra en PS3) må formodes at blive tilbagekaldt når du afspiller nogle film fra 2012 eller senere. Derefter er du afhængig af at kunne finde VUKs for alle dine film (listen på doom9.org). Når først dine host certificates i ~/.config/aacs/KEYDB.cfg er tilbagekaldt, kan du end ikke afspille de "gamle" film, medmindre du har VUKs (hvis du har afspillet dem tidligere, vil VUKs dog ligge i ~/.cache/aacs/vuk, så husk backup af denne folder). BD+ på Linux er også uafklaret. MakeMKV er selvfølgelig en mulighed. Jeg er dog ikke klar over om BD+ delen af MakeMKV er 100% dækkende. Medmindre MakeMKV internt har et opdateret host certificate, er det program også afhængig af en VUK database somewhere. Det er dog meget tænkeligt at MakeMKV har et host certificate som ikke er på tilbagekaldelseslisten. Redigeret af JesperLund - 27-Oktober-2012 kl. 19:33 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Idag er et i3 setup lige så billigt som et atom ion setup og strømforbruget er også stortset ens, så jeg ville ryge på et i3 hvis jeg skulle handle idag. Når det er sagt, så har min atom ion med ubuntubaseret xbmc spillet ALT hvad jeg har kastet efter den i suveræn stil. Min uro ville faktisk primært gå på om intelgrafikkortet i i3 med vaapi mon fungerer lige så perfekt som nvidia ion med vdpau?
|
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Jeg ville droppe det optiske drev. Min htpc har optisk drev i fordi jeg troede det var vigtigt, men jeg har ALDRIG brugt det, ikke en eneste gang. Film bliver rippet på min gamerpc der har langt flere muskler end min htpc og efterfølgende ryger de på nas'en så min htpc kan vise dem. I mine øjne er det 700,- kr lige ud af vinduet, det herlige ved en htpc er at du ikke behøver fumle skiver i drevet. |
|||
![]() |
|||
||
Det kunne være at du ikke gad rippe dine film, enten på grund af manglende tid eller diskplads. MakeMKV har en upnp streaming funktion, som fungerer udemærket. Så vidt jeg kan læse mig til bruger XBMC MakeMKV streaming til BD afspilning? Jeg har smidt et BD drev i min desktop med Ubuntu, mest for at lege lidt med Blu-ray på Linux. Det kommer ikke til at erstatte min BD afspiller i stuen, men jeg har fået MakeMKV til at streame til min AC Ryan Mini media player, og det kunne godt være nyttigt en gang i mellem. For eksempel hvis man kommer til at købe en region A disc. |
|||
|
|||
![]() |
|||
mugge66 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
||
Prøv at kigge på openelec.tv
|
|||
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
|
|||
![]() |
|||
||
Er det ikke det man bruger sådan en 500 kroners bluray afspiller til?
Men med det optiske drev i htpc'en ender det så med at streame FRA htpc'en til en anden device?!? Jeg kan forstå pointen hvis det optiske drev sidder i din desktop maskine og du så streamer fra den TIL htpc'en fordi du ikke lige har fået skiven rippet endnu eller mangler pladsen, men så er vi igen ude i at htpc'en som sådan ikke behøver det optiske drev.
Jeg kan sagtens se fornuften i at have det optiske drev i desktopmaskinen. Jeg kan ikke udelukke at der er folk der finder det fedt at fodre en htpc med skiver, for mig giver det bare ikke meget mening. Da jeg købte stumper ind til min htpc i sin tid troede jeg at det kunne være smart indimellem at kunne kyle en skive i og afspille direkte, men hele pointen med en htpc (for mig) er at få de fysiske skiver smidt i en papkasse i kælderen og have hele molevitten klar ved et tryk på remoten. Jeg havde også en ide om at jeg kunne lade htpc'en rippe mine nyindkøbte skiver, men jeg fandt ud af at i praksis var det både hurtigere og nemmere at gøre det på min desktopmaskine. Jeg skal naturligvis ikke blande mig i hvordan skele2r gør tingene, blot gøre opmærksom på, at havde jeg vidst dengang hvad jeg ved idag, så havde jeg sparet udgiften til det optiske drev og muligvis også valgt et mindre kabinet når der ikke var brug for plads til drevet. |
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Er nu super glad for mit fysiske drev. Det bliver brugt til 3D film, da jeg ikke har en 3D kompatibel reciever.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |