recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC, USB-CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC, USB-CEC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC, USB-CEC
    Sendt: 26-November-2013 kl. 22:03
Is it possible to make your own custom CEC command from within XBMC.
I use the Aeon Nox skin, and i can do custom commands there. But is it possible to send command to libcec.dll that is running insite XBMC.
With the CEC-test client i can run this command "echo on 5 | cec-client -s" to turn on my AVR.

But i cannot run the cec test client, when XBMC has the control on the USB CEC box, as only one can be connected to it at one time.

Can i run custom CEC commands from within XBMC?

Redigeret af ldplusse - 26-November-2013 kl. 22:03
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 20:28
Hvilket forum kan man eventuelt for svar på dette?

Pulse-Eight (Dem som laver libcec) eget forum er ikke særlig besøgt og Pulse Eight svarer åbenbart ikke i deres eget forum.

Mit udstyr står i teknikrum og er ikke synligt i min stue. Derfor er HDMI-CEC styring en ekstra god feature for mig. Men mangler at finde ud af hvordan jeg selv laver nye commandoer.

Der er en test klient med til libcec og fra denne kan jeg sagtens lave en kommando som tænder min forstærker. Men da denne USB-CEC adapter kun kan tilgåes at et program af gangen, så kan men ikke bare kalde denne test klient inde fra XBMC.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 20:50
har du overvejet XBMC's eget forum?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har du overvejet XBMC's eget forum?

Ja, det gik også op for mig, at jeg skulle kigge der.
Men tak for henvisning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu