recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC vs BD afspiller (kvali) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC vs BD afspiller (kvali) ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC vs BD afspiller (kvali) ?
    Sendt: 15-Januar-2012 kl. 14:11
Hey

Så skal jeg sku lige bruge jeres hjælp igen :D

Jeg har et Ion Atom setup som er sat i netværk med min PC, med XBMC live på. Og jeg er faktisk glad for det. Jeg er bare lidt i tvivl om kvaliteten af lyd og billede. 

Kan jeg rippe mine bluray film til min HDD og opnå samme kvali som jeg har på afspilleren ?

Som jeg kan læse mig frem til skal Bluray filmen rippes til MKV filer, men kan jeg rippe dem så jeg bare får billede og lyd fuldstændig som på skiven ?

Går der også noget tabt når jeg kører den gennem hardware på medieventer og ikke afspilleren ?

mange tak
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:52
Jeg har taget 1:1 kopier af nogle af mine BD'er med DVDFab og de afspilles fint med XBMC (Windows udgaven) og som sagt 1:1, så det burde være uden kvalitetstab, selvom ens grafikkort nok har en vis indflydelse.

Det er iøvrigt gratis at rippe til 1:1 med DVDFab Big smile

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu