recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc / win7 / codecHejs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc / win7 / codecHejs

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 16:46
Så er jeg kommet hejm.
Men her hjemme kan jeg kun få lov at vælge DXVA i Video Scaling Method?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Så er jeg kommet hejm.
Men her hjemme kan jeg kun få lov at vælge DXVA i Video Scaling Method?

Også ved afspilning af dvd?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 17:45
Ved afspilling af film fra min nas, der er ikke dvd i, det virkede da jeg installerede det i ferien på min laptop, skal det være et bestemt format man skal afspille? avi, iso, mkv m.m.??
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 21:51
Nu prøvede jeg at installer xbmcbuntu, der kunne jeg godt sætte, de andre scalling metoder, nu har jeg installeret win7 igen og kan kun vælge DXVA i Video Scaling Method.
Nogen ider?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:45
Begge mine win 7 maskiner har muligheden for indstillingerne.

Vista maskinen der står i børneværelset har også. Så er du sikker på du kigger mens du har en film kørende?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 09:05
ja men der er film, ellers får man ikke disse muligheder. ved ikke om det har noget at gøre med driver i win, me. jeg bruger de nyeste fra nvidia til min GT520M. eller om det kan være de generelle video indstillinger i xbmc. hvordan står dine? Grafik kortet må understøtte det, da jeg kunne vælge det under Linux udgaven. men overvejer kraftigt at gå tilbage til min wdtv, magter ikke den ringe kvalitet under afspilning af sd film. suk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 11:29
For at være sikker, så vælger du her fra hvor pilen står ikke?

Og bagefter her?

Skalerings metoden burde være uden betydning i forhold til hvilket grafikkort du har. Og giver dig fuldstændig ret, at med standart ser det virkelig slemt ud. Efter indstillingerne er lavet, er det som om dvd har fået nyt liv herhjemme. Kan nemlig huske at med X-Files så det virkelig ekstremt dårligt ud, det var derfra jeg gik i gang med finde ud af hvilke indstillinger man skulle have.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:39
Jordan, det er samme sted vi kigger, jeg kan kun vælge DXVA, der hvor du kan vælge Lanczo 3.
Som sagt, kan jeg vælge Lanczos 3, da jeg installerede xbmcbunto, men så skal jeg kæmpe mod manglende lyd.
Hvilke indstillinger har du i de generelle system indstillinger?
Under video playback har jeg også prøvet noget forskelligt men det løser ikke at jeg kan vælge lancozs.
Pt stå min til Render method: Dxva.
Allow hardware acceleration (DXVA2) ok
Under system settings video output, står den den til full screen #1
ja og ellers til standart.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:44
Så lige på dit skærm billede, der står Deinterlace method som(Deinterlace) min står med binde streg (De-interlace), meget mærkeligt, jeg bruger Eden 11.??
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:53
Ok meget mærkeligt, nu prøvede jeg lige en 5 film, der kunne jeg godt sætte det på?
Så der er noget filmen skal understøtte?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 22:31

Så lige på dit skærm billede, der står Deinterlace method som(Deinterlace) min står med binde streg (De-interlace), meget mærkeligt, jeg bruger Eden 11.??

Ja kører med Eden 11.1 tror jeg den hedder, den sidste officielle. Ved ikke hvorfor det står sådan i din. Embarrassed

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 22:33

Ok meget mærkeligt, nu prøvede jeg lige en 5 film, der kunne jeg godt sætte det på?
Så der er noget filmen skal understøtte?

Det tror jeg da ikke, Alle mine dvd film er understøttet. Kører dog ikke med nogle i iso eller noget, alt mit er rippet til mkv, da jeg "hader" forfilm, menuer og ekstra materiale. Når jeg trykker play, så skal filmen starte og ikke med flere år gamle forfilm. LOL

Men med den film som virker, så vink af i sæt standart for alle film og den burde nu huske det fremover.

Edit:
Mine indstillinger lyder meget lig dine.

Redigeret af JordanDK - 26-Juli-2012 kl. 22:35

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu