|
Xbmc / win7 / codecHejs |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så er jeg kommet hejm.
Men her hjemme kan jeg kun få lov at vælge DXVA i Video Scaling Method?
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Også ved afspilning af dvd? |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Ved afspilling af film fra min nas, der er ikke dvd i, det virkede da jeg installerede det i ferien på min laptop, skal det være et bestemt format man skal afspille? avi, iso, mkv m.m.??
|
|
![]() |
|
Nu prøvede jeg at installer xbmcbuntu, der kunne jeg godt sætte, de andre scalling metoder, nu har jeg installeret win7 igen og kan kun vælge DXVA i Video Scaling Method.
Nogen ider?
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Begge mine win 7 maskiner har muligheden for indstillingerne.
Vista maskinen der står i børneværelset har også. Så er du sikker på du kigger mens du har en film kørende? |
|
|
![]() |
|
ja men der er film, ellers får man ikke disse muligheder. ved ikke om det har noget at gøre med driver i win, me. jeg bruger de nyeste fra nvidia til min GT520M. eller om det kan være de generelle video indstillinger i xbmc. hvordan står dine? Grafik kortet må understøtte det, da jeg kunne vælge det under Linux udgaven. men overvejer kraftigt at gå tilbage til min wdtv, magter ikke den ringe kvalitet under afspilning af sd film. suk.
|
|
![]() |
|
For at være sikker, så vælger du her fra hvor pilen står ikke?
![]() Og bagefter her? ![]() Skalerings metoden burde være uden betydning i forhold til hvilket grafikkort du har. Og giver dig fuldstændig ret, at med standart ser det virkelig slemt ud. Efter indstillingerne er lavet, er det som om dvd har fået nyt liv herhjemme. Kan nemlig huske at med X-Files så det virkelig ekstremt dårligt ud, det var derfra jeg gik i gang med finde ud af hvilke indstillinger man skulle have. |
|
|
![]() |
|
Jordan, det er samme sted vi kigger, jeg kan kun vælge DXVA, der hvor du kan vælge Lanczo 3.
Som sagt, kan jeg vælge Lanczos 3, da jeg installerede xbmcbunto, men så skal jeg kæmpe mod manglende lyd. Hvilke indstillinger har du i de generelle system indstillinger? Under video playback har jeg også prøvet noget forskelligt men det løser ikke at jeg kan vælge lancozs. Pt stå min til Render method: Dxva. Allow hardware acceleration (DXVA2) ok Under system settings video output, står den den til full screen #1 ja og ellers til standart.
|
|
![]() |
|
Så lige på dit skærm billede, der står Deinterlace method som(Deinterlace) min står med binde streg (De-interlace), meget mærkeligt, jeg bruger Eden 11.??
|
|
![]() |
|
Ok meget mærkeligt, nu prøvede jeg lige en 5 film, der kunne jeg godt sætte det på?
Så der er noget filmen skal understøtte?
|
|
![]() |
|
Ja kører med Eden 11.1 tror jeg den hedder, den sidste officielle. Ved ikke hvorfor det står sådan i din. ![]() |
|
|
![]() |
|
Det tror jeg da ikke, Alle mine dvd film er understøttet. Kører dog ikke med nogle i iso eller noget, alt mit er rippet til mkv, da jeg "hader" forfilm, menuer og ekstra materiale. Når jeg trykker play, så skal filmen starte og ikke med flere år gamle forfilm. ![]() Men med den film som virker, så vink af i sæt standart for alle film og den burde nu huske det fremover. Edit: Mine indstillinger lyder meget lig dine. Redigeret af JordanDK - 26-Juli-2012 kl. 22:35 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |