|
XBMC (Windows) + Mediaportal |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du schedulere optagelser via den tvguide?!? for meningen med epg'en skal jo være og sæt recordings igang!!!
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
har dvbviewer/recording services kørende idag, men det kør lidt sløvt med websiden fra ipad, som jeg vil bruge som remote til min htpc. Derfor søger jeg alternativer pt...og et menupunkt fra xbmc vil jo uden lige give en større waf effekt og nemmere styring også.
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
det kan jeg jo ikke argumentere imod og hvis det kører "klippe stabilt" så hopper jeg også med på løsningen ... desværre har jeg bare ikke haft success med, at køre det stabilt i XBMC ... og når det er sagt er det stadig en "pain" at opsætte. at bruge DVB-Viewer er nemt og ligetil. Jeg bruger ikke engang Recording service... jeg har bare DVBviewer kørende i baggrunden
|
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Du kan ikke optage inde fra TV Guiden i XBMC.
|
|
![]() |
|
Så er den ubrugelig til det jeg skal bruge den til!!!
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Som skrevet tidligere: ForTheRecord er en fremragende Backend og kan benyttes i XBMC. Både til at starte LiveTV, tidligere optagelser og at indkode nye optagelser via guiden. Sålænge der er TVguide i ForTheRecords server, så vises dette også i XBMC.
Der er også en app til iPad og iPhone hvor man kan indkode optagelser. Den er i teststadie og findes ikke i App Store, men kan hentes fra en tråd i deres forum. Derudover er der et fremragende webinterface indbygget, samt et program til windows (som kan ligge på alle computere, ikke kun serveren) så der er masser af muligheder for at planlægge optagelser. |
|
![]() |
|
Nu har jeg prøvet mediaportal med xbmc plugin, fik det til at køre mv. Men må sige det er langt fra moden nok til mine nerver. HD kanalerne kør ustabilt, kanalskift er monster sløvt, wake up on recordings virkede ikke for mig. Så jeg holder mig til the good old xbmc til medieafspilning og dvbviewer recording services med webinterface tilhørende, det ved man da virker.
Fik flere gange xbmc til at crash fuldstændig bare ved hd kanal afspilning. Så jeg venter med at få tv lagt ind over xbmc indtil den er mere gennemtestet. Redigeret af Bygone - 24-April-2012 kl. 12:49 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Har du prøvet med 4therecord? Jeg køre med TVHeadend som TV server og XBMC som front, det køre super stærkt, ingen problemer med kanalskift eller andet. Har tidligere kørt rent MP, og syntes i det hele taget det var for sløvt et program. Så kunne godt være det simpelthen var TV server delen der skabte dine problemer.
|
|
![]() |
|
4therecord bruger også Mediaportal som tv backend så den gad jeg slet ikke starte på.
recording services virker også fremragende for mig, serie optagelser in particular, ville dog have været perfekt havde jeg haft en menu punkt i xbmc istedet for et website, men det kommer nok senere.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Nej, 4TheRecord har deres egen backend tvserver som efter min erfaring fungerer væsentligt bedre end MediaPortals TVserver (og jeg kommer oprindeligt fra MP TVserver som jeg tidligere var glad for).
Det er dog rigtigt at det startede som en scheduler for MediaPortal (og anden software), men det er ikke det eneste som det kan.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Bygone, jonaskp : det rigtige svar må være at man kan vælge mellem Argus(4therec's egen) og Mediaportals tv server - jeg bruger MP's da den giver direkte mulighed for modtagelse af DVB-IPTV.
Desuden fik jeg den opfattelse at den havde bedre håndtering af modtagelse fra samme mux, og også bedre kunne styre overlappende optagelser fra samme tuner. Det skal dog siges at det er længe siden jeg sidst har leget med Argus, så det kan være den har fået et løft siden.
Anyway - jeg er også vild med 4therec uanset hvilken tv server "plugin" man vælger, og jeg har også prøvet denne i XBMC. Det ser ud til at de er kommet langt, så det er helt sikkert værd at prøve af, hvis man absolut SKAL bruge XBMC - det har jeg så aldrig forstået.... ;-) |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
Hej, bruger du den rigtige URL på din ipad? server:8089/iphone
Record service standard web page er alt for tung til smartphones / tablets.
Recording server køre super på min ipad, både TV streaming direkte til ipad samt EPG / schedule.
Desuden har jeg opsat XBMC + DVBViewer med GhostEvent, så når der vælges TV i XBMC 11 bliver denne minimized og DVBViewer vises i fullscreen. Dette virker super og switch tager kun nogle sekunder. Redigeret af Karlshoj - 25-April-2012 kl. 10:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |