|
XBMC + Yousee Kabel TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jakobsen88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2013 kl. 00:22 |
Hej alle,
Jeg sidder og er blevet en anelse træt af at betale 99 kr for YouSee Clear eller hvad dælen de kalder det. Til film, musik osv. bruger jeg alligevel XBMC, så ville egentlig meget gerne have det hele kørt den vej igennem. Nu er spørgsmålet så hvilke produkter jeg skal have fat i. Jeg har fuldpakken fra Yousee. Da jeg tog kortet ud af min modtager boks kunne jeg stadig modtage 3+, Kanal 5, 6'eren, Canal 9 og Zulu. Vil det sige at de ikke er krypteret? Så kan jeg forstå at jeg skal have fat i en DVB-C MPEG-4 modtager således så jeg kan modtage kanalerne i HD uden kortet? Jeg ser udelukkende fodbold i TV, så skulle der ryge andre kanaler er det fuldstændigt ligegyldigt. På denne måde kan jeg spare de 100,- til YouSee Clear og få en alt i en oplevelse med XBMC. Men hvilket TV-tuner kort skal jeg købe som spiller helt 100 med XBMC? Jeg er godt klar over der skal nørkles en del og det er jeg frisk på.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa..
Nu starter du med at skrive Yousee Clear et par gange og det forvirre mig en smule. Yousee Clear betyder blot at du kan se de fleste kanaler uden kort, hvis vi snakker Basis, Mellem el. fuldpakken. Du skriver du betaler 99,- er det ikke for Yousee Plus, hvor du har en stor grim Samsung harddiskoptager under tv'et? Hvis det er tilfældet vil jeg anbefale dig at få den "aflivet" hurtigst muligt. Jeg kom selv af med min for over et år siden og har ikke fortrudt det et sekund. Du skal til at starte med have en tuner. Der findes en del på markedet, men den jeg selv hælder til er HD Homerun. Rigtigt mange bruger den herinde, den er billig, lille og nem at sætte op. Du kan se mere om den her: http://www.hdhomerun.net/order.aspx Du skal ha den øverste til 105 €. Dertil kommer porto. Jeg mener min landede på en 1100 kroner. Hvis du hellere vil købe den hos en dansk butik så kan du evt. købe den hos MM-Vision http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61851&menu= Der koster den så ca. 200,- mere. Jeg købte den blot direkte hos importøren og det er i Holland, så der gik ikke mere end 2 dage så landede den i DK. Når du har fået dyret hjem skal du blot sætte et netværksstik i samt et antenne kabel og strøm. Så vil din PC kunne finde den og du skal nu finde noget backend software. Til det anbefaler jeg Team Media Portal, som er kompatibel med XBMC. Se mere her: http://www.team-mediaportal.com Det giver dig sindsygt mange muligheder. En af dem jeg selv elsker er at du kan styre din optagelser og programmere nye optagelser via mobilen. Men mit råd er at få bestilt den HD homerun, også kan du evt. skrive en besked hvis du har brug for hjælp med Media Portal. Så kan jeg måske hjælpe dig lidt over team viewer.
|
|
![]() |
|
Jakobsen88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 74 |
Hej DiscomanDK,
Mange tak for det lange svar :-) - Jo, jeg tog fejl af Clear/Plus. Det er den kære Samsung HD-modtager jeg kæmper med :-) Fantastisk med HD Homerun.. Jeg prøver lige at se om der ikke skulle være råd til sådan en svend i næste måned. Jeg egentlig udelukkende bruge det til at se TV - optager aldrig noget. Vil der eventuelt være noget der kan opfylde samme krav for færre penge? :-) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
egentlig ikke. boksen gør yderligere at du får 2 tunere så du kan se 2 forskellige kanaler på 2 forskellige maskiner på samme tid (eller optage en mens man ser en anden.) du kan godt købe en terratec h5 eksempelvis til lidt færre penge, men så skal du have en dedikeret tv-applikation for det kan ikke umiddelbart komme gennem WIN mediecenter eller XBMC - dog som discoman skriver - mediaportal kan klare jobbet ganske udmærket.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Hvis du aldrig optager noget, hvorfor vil du så ha det igennem XBMC?
Det ville jeg ikke da kanal skifte kan være en smule langsomt.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Jeg havde da i stedet købt den boks Yousee har til 499,- hvor du kan se Youbio og der er DVB-C tuner i. Det er nok den bedste løsning, hvis du ikke skal optage.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK - Er hooked på en samlet løsning der kører gennem det samme interface. Men det ligner at jeg skal have en Homerun HD hvis det er.
|
|
![]() |
|
Det er selvfølgelig op til dig!
Det var aldrig en løsning jeg selv havde valgt. Som sagt er den meget langsom til at skifte kanal. Jeg bruger kun mit til at optage på. God fornøjelse med det!
|
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
hej nogen der kan hjælpe mig med at få min HD homerun til af virke i XBMC i en Windows 8 pc?
har prøvet med Media Portal men kunne ikke få det til og virke. har team viewer vis der er en der vil hjælpe mig? |
|
![]() |
|
Hej Kim..< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Det kan vi da nok godt fine ud af. Hvilket problem er det du oplever? |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Igen : Hvorfor gå efter en XBMC løsning ??? Køb en billig DVB-C box i Harald Nyborg - DBA eller andet (Clint/Bluetinum). Du bliver træt af hastigheden hvormed kanalerne skiftes på XBMC
|
|
![]() |
|
![]() |
|
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Jeg er simpelthen så uenig. Nu havde jeg netop selv en Clint fra Harald Nyborg. Jeg kan blot remse op: - Du kan ikke programere optagelser via mobilen og internettet. - Du kan ikke se dine optagelser på alle enheder på netværket og din mobil. - EPG virker af helvedes til. - GUI er meget grim og ligner noget fra 80'erne. - Du kan kun optage et program på den. Du har ret i XBMC er langsom til at skifte kanal. Jeg anbefaler man kører DVB-C signalet direkte ind i Tv-et og bruger den tuner, hvis den har det. Ellers vil jeg anbefale man køber en brugt Samsung STB uden harddisk til tv tuner. Jeg syntes virkelig de Clint fra harald nyborg er af for dårlig kvalitet. |
|
![]() |
|
Crockie ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid jeres kanalskift i XBMC er ...? Hos mig tager det ca. ½ sekund, det synes jeg ikke er noget problem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |