Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
AndersDGP
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
|
Emne: Xbox 350 HD-drev, eller en HD-afspiller? Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:15 |
Hej!
Går lidt i tankerne om, at indvistere i en Xbox 360 og så et HD-drev ved siden af. Men vil det være bedre at købe en rigtig HD-afspiller? Eller det helt trejde, en der kan spille Blueray? Synes bare ved at købe en 360'er, så får jeg jo mere får pengene..
Tak
|
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:34 |
Hej
Nu kan HD drevet til Xbox360 kun afspille film og med tanke på min egen 360'er og den larm den laver, ja så vil jeg anbefale dig at købe en rigtig HD afspiller. Eller også vente og se hvad for et af fomaterne der vinder mest frem, men en 360'er til film ikke her ved mig, den støjer simpelthen for meget.
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
|
AndersDGP
Super bruger
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 15:58 |
Tak for svar! Vil så sige det sådan, at det høre jeg overhovedet ikke da det skal køre over anlægget og der bliver da skuet godt op for lyden :o)
Men er det ikke fint nok, at den kun kan afspille film, hvad mere skal man bruge? Men det er bare det om det blive blueray jo?
Men hvad med ens pc, kan den ikke sagtens afspille de film, ved at køre fra DVI-HDMI til tv'et. Klip kan jo hentes fra nettet.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:02 |
Hej Anders - jeg ville også vælge en stand-alone HD DVD afspiller. Mht. at vent på en afklaring af formatkringen (Blu Ray contra HD), så kommer du nok til at vente ret lang tid. Personligt har jeg truffet det valg, at jeg har investeret i en HD afspiller. Og når formatkrigen en gang er slut (hvis den altså bliver det), så er tiden alligevel moden til at skifte både afspiller og TV, og på det tidspunkt er det sikkert blevet gængs med en "multiafspiller". LG er jo som bekendt på vej med sådan én.
Men altså High Def ville jeg have nu - så derfor min beslutning.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
AndersDGP
Super bruger
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:07 |
Men hvorfor ikke købe en Xbox nu så? Jeg får jo meget mere får pengene, vil nemlig gerne ha boxen oz. Er der forskel i mellem en afspiller og så det drev til xbox, eller er de ligegode?
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:18 |
Jamen hvis boksen er så vigtig for dig, så er den den du køber Anders. Mht. til afspilnings kvaliteten i mellem de to enheder er der vist ikke den store forskel. Det er som jeg har læst det lidt forskel i kontrast og et par andre mindre detaljer i HD afspillerens favør, men altså ikke noget alvorligt .
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
MaRtiNeZ Online
Bruger
Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 95
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:25 |
Jeg er meget tilfreds med HD-DVD afspilleren til Xbox360... synes ikke larmen er så irriterende da Xboxens interne dvd-drev ikke bruges under HD-DVD afspilning.
HD-Drevet er så godt som lydløst
|
|
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:27 |
der kommer også snart en mere lydløs udgave af xboxen på markedet så jeg ville simpelthen vente på den (medmindre der går lang tid, har ikke lige styr på det) og så købe hd drevet.
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:33 |
Har du et link hvor det officielt bekræftes at der er en forbedret X360 på vej? Så vidt jeg ved er det alt sammen bare rygter (sort, indbygget HD-DVD, HDMI, mindre larm, etc.).
|
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:35 |
Hej Anders
Hvad med PS3 så har du det hele samlet i en boks, og PS3 er ikke meget dyre end Xbox 360 med HD drev, og så har du en boks der er rigtig HD med HDMI og det hele.
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:36 |
Jeg glemte jo lige et par andre detaljer, nemlig at HD DVD drevet såvidt jeg er bekendt, benytter component kabel og ikke HDMI. Det kan betyde noget omkring opløsning på film (720p) samt måske et ringere udvalg af tilgængelig lydformater i forholdet til en dedicated HD DVD afspiller.
|
|
|
HansHenrik
Bruger
Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 17:20 |
Jeg gjorde netop det - købte Xbox 360 og HD DVD drev, og jeg er godt tilfreds. Kunne godt bruge spillemaskinen, og så var de 1500 kr. ekstra en acceptabel pris for at kunne se HD materiale. Der er et par begrænsninger overfor en stand alone. Lyd output er begrænset til SP/DIF, der højst kan overføre DTS / DD. I øjeblikket endda kun DD, men det bliver patchet i løbet af foråret. Det betyder at den bedre lyd på HDDVD bliver transcoded til DD, så f.eks. TrueHD på skiven bliver altså nedgraderet. Desuden er der pt. en bug i lyden, men den er (forhåbentlig) også ved at blive patchet.
Video output er kun via VGA/Component, men det virker nu helt fint. Der er ingen begrænsning i at se den fulde opløsning.
Redigeret af HansHenrik - 11-Marts-2007 kl. 17:22
|
|